Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców: Recent submissions
Now showing items 601-620 of 780
- 
Kategoria czasu w tekstach poetyckich Propozycje glottodydaktyczne (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego – 2. Jubileusz 50-lecia Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
„Ekonomia – to nie boli?” Tekst w nauczaniu języka specjalistycznego na przykładzie ekonomii (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
Teksty i „podteksty” na internetowym kursie języka polskiego dla początkujących (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
Incydenty krytyczne, czyli najtrudniejsze doświadczenia słuchaczy Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
Tekst w nauczaniu cudzoziemców jako problem (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
Antropologia codzienności a kształcenie kompetencji z zakresu wiedzy o kulturze w edukacji polonistycznej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
Nomina propria w tekstach związanych z kulturą lokalną – poszerzanie wiedzy o świecie czy przeszkoda w rozumieniu tekstu? (na podstawie tekstów o Łodzi) (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
"O polityce po polsku" – treści politologiczne na zajęciach języka polskiego jako obcego (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
Podbić oko czy serce, zdobyć pół Europy czy kobietę – jak mówimy o miłości po polsku? (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
Rozwijanie kompetencji leksykalnej uczących się przez obcowanie z tekstem (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
Kryteria wyboru i cel edukacyjny tekstów w podręczniku „Mówta, co chceta” autorstwa Magdaleny Mitrewej i Stanisława Dubisza (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
Frazeologia polskich młodzieżowych tekstów literackich w nauczaniu Ukraińców (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
Skrypt do nauczania języka polskiego jako obcego w zakresie chemii w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego (rys historyczny) (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
Obecność tekstów prozy polskiej po 1989 r. w nauczaniu języka polskiego jako obcego – realia, potrzeby, problem wyboru (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
O niepełnosprawności w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
- 
Podstawy etykiety językowej w wybranych podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)W artykule zostały przedstawione problemy z zakresu polsko-słoweńsko-słowackiego savoire vivrevu językowego. Autorka krótko przedstawia podstawowe sposoby zwracania się do osób drugich w trzech językach: polskim, słoweńskim ...
- 
Tematy tabu w nauczaniu języka polskiego jako obcego (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)W procesie nauczania cudzoziemców języka polskiego i kultury polskiej niezwykle ważne są tematy, określane mianem tabu. Autor artykułu chciałby podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat związków tabu ze współczesną ...
- 
Nagłówki prasowe w glottodydaktyce. Frazeologia (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Autorka pokazuje, jak można wykorzystać nagłówki prasowe w nauczaniu języka polskiego cudzoziemców. We wcześniejszych publikacjach analizowała frazy, tu skupia się na wyrażeniach i zwrotach, które pojawiły się w nagłówkach ...
- 
Teksty w nauczaniu Ukraińców łączliwości leksykalno-semantycznej czasowników polskich (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)W artykule przedstawiono problemy związane z leksykalno-semantyczną łączliwością wyrazów: systemową, normatywną, idiomatyczną. Skupiono się na analizie zagadnień łączliwości, przysparzających szczególnych kłopotów Ukraińcom ...