• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe / Scientific Journals
  • Turyzm/Tourism
  • Search
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe / Scientific Journals
  • Turyzm/Tourism
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

Author
Stasiak, Andrzej (22)
Włodarczyk, Bogdan (7)KACZMAREK, JACEK (1)Subjectexperience economy (6)tourist product (4)escape rooms (3)gospodarka doświadczeń (3)produkt turystyczny (3)augmented reality (2)czas wolny (2)emotional product (2)forms of recreation (2)forms of tourism (2)... View MoreDate Issued2010 - 2020 (14)2000 - 2009 (3)1996 - 1999 (5)Has File(s)Yes (22)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 22

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Tourist Product in Experience Economy 

Stasiak, Andrzej (Lodz University Press, 2013)
The turn of the 20th and 21st c. was marked by the development of experience economy, in which the basic commodities are not specific products, but the customers’ emotions, impressions and experiences. Tourism has always ...
Thumbnail

Escape roomy w Polsce: ujęcie popytowe z wykorzystaniem badań netnograficznych 

Stasiak, Andrzej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
W ciągu pięciu lat niezwykle dynamicznego i żywiołowego rozwoju escape roomy na trwałe wpisały się w przestrzeń polskich miast. Równocześnie powstała też specyficzna społeczność miłośników tej formy rekreacji. Celem artykułu ...
Thumbnail

Gastronomy as a Tourism Attraction for Łódź 

Stasiak, Andrzej (Lodz University Press, 2017-02-07)
Over the last 25 years, a rapid development in gastronomic services in Łódź and other large Polish cities has been observed, as a result of a growing interest in good cooking both on the part of inhabitants and visitors ...
Thumbnail

New Spaces and Forms of Tourism in Experience Economy 

Stasiak, Andrzej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014-10-08)
One of the best known economic theories of the early 21st c. is Pine & Gilmore’s of the experience economy (1999). This is nothing new for the tourism industry which has always been selling emotions, dreams and memories ...
Thumbnail

Escape Rooms: A New Offer in the Recreation Sector in Poland 

Stasiak, Andrzej (Lodz University Press, 2017-02-18)
Globalization leaves its footprint on the leisure market contributing to the global popularization of brand new forms of recreation. A perfect example of such instant diffusion of innovation on a global scale is the rapid ...
Thumbnail

Produkt turystyczny w gospodarce doświadczeń 

Stasiak, Andrzej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Przełom XX i XXI w. to rozwoju tzw. gospodarki doznań, w której podstawowym towarem stają się nie konkretne produkty, ale emocje, przeżycia i doświadczenia klientów. Turystyka była i jest swoistym "przemysłem wakacyjnych ...
Thumbnail

Escape rooms in Poland: A demand-led approach using ‘netnographic’ research 

Stasiak, Andrzej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
During five years of extremely rapid and spontaneous development, escape rooms have become a permanent component of Polish urban space. At the same time, this form of recreation has gained a whole community of enthusiasts. ...
Thumbnail

Horst W. Opaschowski, 1991, Ökologie von Freizeit und Tourismus, Freizeit- und Tourismusstudien, Band 4, Leske+Budrich, Opladen, 168 s. 

Stasiak, Andrzej (1996)
Thumbnail

Międzynarodowa konferencja „Wczoraj, dziś i jutro muzealnictwa skansenowskiego”, Sierpc, 31 maja - 2 czerwca 1996 r. 

Stasiak, Andrzej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1997)
Thumbnail

Nowe przestrzenie i formy turystyki w gospodarce doświadczeń 

Stasiak, Andrzej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Jedną z najgłośniejszych gospodarczych teorii początku XXI w. jest koncepcja ekonomii doświadczeń B. PINE’A I J. GILMORE’A (1999). Dla branży turystycznej nie jest to nic nowego – od zawsze sprzedaje przecież emocje, ...
  • 1
  • 2
  • 3

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback