Search
Now showing items 1-10 of 81
Ekologiczne zachowania konsumpcyjne i stosunek do proekologicznych działań w obiektach noclegowych przedstawicieli pokolenia Z
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-29)
Artykuł ma charakter empiryczny. Jest oparty na wynikach badań ankietowych. Głównym celem opracowania było ukazanie ekologicznych zachowań i wyborów konsumpcyjnych osób należących do pokolenia Z oraz ich stosunku do rozwiązań ...
Strategy for the development of tourism as a tool for planning at a local level: The example of Karlino commune (West Pomeranian Voivodeship)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)
The study aims to analyse the correlation between planning tourism development at the local level and the development of the space that is being planned. Another goal is to determine the role of the local authorities (of ...
Badanie wizerunku i znajomości celu podróży, zachowań związanych z wyszukiwaniem informacji, zaangażowania oraz motywacji turystycznej jako czynników wpływających na lojalność ekoturysty wobec destynacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-30)
Praca ma na celu zbadanie wpływu wybranych czynników, które w przeszłości nie cieszyły się dużym zainteresowaniem badaczy, na lojalność ekoturystów wobec destynacji w kontekście ekoturystyki w kraju rozwijającym się. ...
University education and levels of social competence in tourism and recreation students
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-29)
Social competences are one of the most important areas of an individual’s functioning in the surrounding environment. They are so important that, apart from knowledge and skills, they have become one of higher education’s ...
Armin Mikos von Rohrscheidt, Management in Cultural Tourism (Vol. I & II), Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2020
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-30)
Expert forecasts of the impacts of tourism trends: Assessment by polish university students
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-29)
The purpose of the article was to establish whether a tourism student can effectively recognize tourism trends, and to achieve this aim the following research tasks were accomplished: 1) the authors identified 10 trends ...
Behawioralne czynniki lokalizacji hoteli – studium przypadku obiektów z województwa opolskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)
Wybór lokalizacji hotelu jest jedną z kluczowych decyzji gospodarczych. We współczesnej ekonomii coraz częściej kwestionuje się klasyczne czynniki, za podstawy uznając niedoskonałą konkurencję, ograniczoną racjonalność ...
Fanoturystyka i fanoturysta – głos w dyskusji nad definicjami i problematyką badawczą
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-21)
Celem artykułu jest usystematyzowanie pojęć związanych z fanoturystyką i fanoturystą. Autorki opracowania podjęły także próbę sporządzenia profilu fanoturysty. Poprzez własne rozważania chcą wypełnić lukę badawczą w ...
Ocena wpływu nowych produktów turystycznych na ożywienie gospodarcze obszarów wiejskich w świetle badań empirycznych wybranych gmin województwa lubelskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)
W opracowaniu zaprezentowano przykłady kilku oryginalnych produktów turystycznych, dostępnych na obszarach wiejskich województwa lubelskiego, które w świetle przeprowadzonych badań empirycznych przyczyniły się do rozwoju ...
Fan tourism and fan tourists: discussion on definitions and research issues
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-21)
The purpose of the article is to systematize the concepts of fan tourism and fan tourists and an attempt has also been made to identify the profile of a fan tourist. There are certain research gaps in terms of defining the ...