Show simple item record

dc.contributor.authorBogdan, Krakowian
dc.date.accessioned2015-12-01T16:06:34Z
dc.date.available2015-12-01T16:06:34Z
dc.date.issued1983
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14690
dc.descriptionThis is a slightly modified version of a paper delivered at the Third Overseas Conference of IATEFL and MLA of Poland held at Poznań in April 1979.pl_PL
dc.description.abstractW pracy niniejszej opisano swego rodzaju eksperyment naturalny podjęty z dwojgiem dzieci autora (obecnie dziewczynka ma 9 lat, a chłopiec 12), celem którego było przekonać się, czy uda się je nauczyć mówić w języku angielskim jeżeli jedno z rodziców (ojciec) będzie używało tego języka przy zwracaniu się do dzieci. W tym konkretnym przypadku ojciec mówił po angielsku tylko do córki, cały czas od chwili jej urodzenia. Syn jedynie przysłuchiwał się "rozmowie" w obcym języku. Rezultat eksperymentu po dziewięciu latach jest taki, że dziewczynka rozumie w zasadzie wszystko, co do niej się mówi po angielsku, a chłopiec potrafi także mówić i porozumiewać się. Autor zastanawia się nad przyczynami takiego rezultatu i wyraża przekonanie, że zbieranie tego rodzaju opisów może pomóc w wyciąganiu wniosków na temat uczenia się języka obcego.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;5
dc.titleUnidirectional Bilingualismpl_PL
dc.title.alternativeBilingwizm jednokierunkowypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[3]-10pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Łódźpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record