Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTomczyk, Arkadiusz Marek
dc.date.accessioned2015-12-02T10:12:36Z
dc.date.available2015-12-02T10:12:36Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationA. M. Tomczyk, Motywy wyboru klas geograficznych w wybranych szkołach ponadgimnazjalnych województwa wielkopolskiego, [w:] Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce – wybrane problemy, red. E. Szkurłat, A. Głowacki, „Prace Komisji Edukacji Geograficznej”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 221-230.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-420-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14738
dc.description.abstractCelem opracowania jest zdiagnozowanie motywów wyboru klas z rozszerzonym programem nauczania geografii przez uczniów w wybranych szkołach ponadgimnazjalnych. Materiał do analizy dostarczyły badania ankietowe przeprowadzone we wrześniu 2013 r. Badaniami objęto 170 uczniów klas drugich z czterech wielkopolskich liceów ogólnokształcących. Przeprowadzone badania wykazały, iż wśród najczęstszych motywów wyboru klas geograficznych przez ankietowanych uczniów były: zainteresowania geograficzne, przydatność geografii przy rekrutacji na studia oraz treści geograficzne traktowane jako materiał łatwy do opanowania.pl_PL
dc.description.abstractAim of this thesis is to diagnose motives that stand behind the choice of classes with extended learning program from geography in selected grammar schools. Materials to an analysis were provided by the survey research conducted in September 2013. Research included 170 pupils from second classes from four grammar schools in Greater Poland. Conducted research have shown that the main motives of choosing geography classes are: interests in geography, usability of geography during recruitment for studies, easy material to learn. Geography classes were mainly chosen by the pupils, who obtained at the end of first class from geography: fair grade (35%) and good grade (30%). Fields of studies that were most often enumerated by the pupils for their further education are: economy, tourism, recreation and geography.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce – wybrane problemy”, red. E. Szkurłat, A. Głowacki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.relation.ispartofseriesPrace Komisji Edukacji Geograficznej;3
dc.subjectszkoła ponadgimnazjalnapl_PL
dc.subjectWielkopolskapl_PL
dc.subjectklasa geograficznapl_PL
dc.subjectgrammar schoolpl_PL
dc.subjectGreater Polandpl_PL
dc.subjectgeography classpl_PL
dc.titleMotywy wyboru klas geograficznych w wybranych szkołach ponadgimnazjalnych województwa wielkopolskiegopl_PL
dc.title.alternativeMotives that stand behind the choice of geography class in selected post-secondary schools of Greater Poland voivodeshippl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number[221]-230pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet im. Adama Mickiewicza, Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych, Zakład Klimatologii, 61-680 Poznań, ul. Dzięgielowa 27pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-453-2
dc.referencesAwramiuk-Godun A., Mularczyk M., 2012, Motywy wyboru studiów geograficznych. Analiza porównawcza dwóch ośrodków akademickich: Warszawy i Kielc, [w:] Podgórski Z., Szkurłat E. (red.), Wybrane problemy akademickiej i szkolnej edukacji geograficznej, Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, 2, Łódź–Toruń, s. 99–112.pl_PL
dc.referencesBorowicz M., 2006, Pochodzenie terytorialne studentów Akademii Pedagogicznej w Krakowie, [w:] Komornicki T., Podgórski Z., (red.), Idee i praktyczny uniwersalizm geografii. Geografia społeczno-ekonomiczna, dydaktyka, Dokumentacja Geograficzna, 33, IGiPZ PAN, Warszawa, s. 16–22.pl_PL
dc.referencesHibszer A., 2009, Motywy wyboru studiów geograficznych i geologicznych na Wydziale Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego w świetle badań ankietowych, „Acta Geographica Silesiana”, 6, s. 15–22.pl_PL
dc.referencesHibszer A., Tracz M., Hibszer B., 2012, Diagnoza motywów wyboru studiów geograficznych w Polsce – ujęcie regionalne, [w:] Podgórski Z., Szkurłat E. (red.), Wybrane problemy akademickiej i szkolnej edukacji geograficznej, Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, 2, Łódź–Toruń, s. 75–97.pl_PL
dc.referencesPiróg D., Tracz M., Gurgul B., 2007, Motywy wyboru geografii na maturze a wyniki egzaminu maturalnego (studium przykładowe), XIII Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej nt. Uczenie się i egzamin w oczach uczniów, Łomża.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. 2012 nr 0, poz. 204).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 205, poz. 1206).pl_PL
dc.referenceshttp://www.cke.edu.pl/files/file/20130628-Informacja-o-wynikach-egzaminu maturalnego-2013-PREZENTACJA.pdf.pl_PL
dc.contributor.authorEmailatomczyk@amu.edu.plpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord