dc.contributor.author | Tomczyk, Arkadiusz Marek | |
dc.date.accessioned | 2015-12-02T10:12:36Z | |
dc.date.available | 2015-12-02T10:12:36Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | A. M. Tomczyk, Motywy wyboru klas geograficznych w wybranych szkołach ponadgimnazjalnych województwa wielkopolskiego, [w:] Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce – wybrane problemy, red. E. Szkurłat, A. Głowacki, „Prace Komisji Edukacji Geograficznej”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 221-230. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-420-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/14738 | |
dc.description.abstract | Celem opracowania jest zdiagnozowanie motywów wyboru klas z rozszerzonym
programem nauczania geografii przez uczniów w wybranych szkołach ponadgimnazjalnych.
Materiał do analizy dostarczyły badania ankietowe przeprowadzone we
wrześniu 2013 r. Badaniami objęto 170 uczniów klas drugich z czterech wielkopolskich
liceów ogólnokształcących. Przeprowadzone badania wykazały, iż wśród najczęstszych
motywów wyboru klas geograficznych przez ankietowanych uczniów były: zainteresowania
geograficzne, przydatność geografii przy rekrutacji na studia oraz treści geograficzne
traktowane jako materiał łatwy do opanowania. | pl_PL |
dc.description.abstract | Aim of this thesis is to diagnose motives that stand behind the choice of classes with
extended learning program from geography in selected grammar schools. Materials to an
analysis were provided by the survey research conducted in September 2013. Research
included 170 pupils from second classes from four grammar schools in Greater Poland.
Conducted research have shown that the main motives of choosing geography classes
are: interests in geography, usability of geography during recruitment for studies, easy
material to learn. Geography classes were mainly chosen by the pupils, who obtained at
the end of first class from geography: fair grade (35%) and good grade (30%). Fields of
studies that were most often enumerated by the pupils for their further education are:
economy, tourism, recreation and geography. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | „Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce – wybrane problemy”, red. E. Szkurłat, A. Głowacki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.relation.ispartofseries | Prace Komisji Edukacji Geograficznej;3 | |
dc.subject | szkoła ponadgimnazjalna | pl_PL |
dc.subject | Wielkopolska | pl_PL |
dc.subject | klasa geograficzna | pl_PL |
dc.subject | grammar school | pl_PL |
dc.subject | Greater Poland | pl_PL |
dc.subject | geography class | pl_PL |
dc.title | Motywy wyboru klas geograficznych w wybranych szkołach ponadgimnazjalnych województwa wielkopolskiego | pl_PL |
dc.title.alternative | Motives that stand behind the choice of geography class in selected post-secondary schools of Greater Poland voivodeship | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014 | pl_PL |
dc.page.number | [221]-230 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych, Zakład Klimatologii, 61-680 Poznań, ul. Dzięgielowa 27 | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-453-2 | |
dc.references | Awramiuk-Godun A., Mularczyk M., 2012, Motywy wyboru studiów geograficznych. Analiza porównawcza dwóch ośrodków akademickich: Warszawy i Kielc, [w:] Podgórski Z., Szkurłat E. (red.), Wybrane problemy akademickiej i szkolnej edukacji geograficznej, Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, 2, Łódź–Toruń, s. 99–112. | pl_PL |
dc.references | Borowicz M., 2006, Pochodzenie terytorialne studentów Akademii Pedagogicznej w Krakowie, [w:] Komornicki T., Podgórski Z., (red.), Idee i praktyczny uniwersalizm geografii. Geografia społeczno-ekonomiczna, dydaktyka, Dokumentacja Geograficzna, 33, IGiPZ PAN, Warszawa, s. 16–22. | pl_PL |
dc.references | Hibszer A., 2009, Motywy wyboru studiów geograficznych i geologicznych na Wydziale Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego w świetle badań ankietowych, „Acta Geographica Silesiana”, 6, s. 15–22. | pl_PL |
dc.references | Hibszer A., Tracz M., Hibszer B., 2012, Diagnoza motywów wyboru studiów geograficznych w Polsce – ujęcie regionalne, [w:] Podgórski Z., Szkurłat E. (red.), Wybrane problemy akademickiej i szkolnej edukacji geograficznej, Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, 2, Łódź–Toruń, s. 75–97. | pl_PL |
dc.references | Piróg D., Tracz M., Gurgul B., 2007, Motywy wyboru geografii na maturze a wyniki egzaminu maturalnego (studium przykładowe), XIII Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej nt. Uczenie się i egzamin w oczach uczniów, Łomża. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. 2012 nr 0, poz. 204). | pl_PL |
dc.references | Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 205, poz. 1206). | pl_PL |
dc.references | http://www.cke.edu.pl/files/file/20130628-Informacja-o-wynikach-egzaminu maturalnego-2013-PREZENTACJA.pdf. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | atomczyk@amu.edu.pl | pl_PL |