Show simple item record

dc.contributor.authorBayer-Weinmann, Martine
dc.date.accessioned2015-12-03T12:31:20Z
dc.date.available2015-12-03T12:31:20Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1505-9065
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14960
dc.description.abstractArtaud jeszcze za życia stał się niezaprzeczalną ikoną, legendą, guru dla wielu intelektualistów. Każdy, kto choć przez chwilę miał styczność z twórcą Teatru okrucieństwa, przekonany był o jego genialności. Każdy też uzurpował sobie prawo do jedynej i słusznej egzegezy jego dzieła. Autorka artykułu bada « sprawę Artauda », która poróżniła akademików i rodzinę pisarza. Dzieło Artauda stało się przedmiotem tyleż licznych, co fałszywych analiz (dyskursów lekarskopsychiatrycznych, politycznych, estetycznych, itp.). Odkryciu twórczości artysty nie sprzyjała cenzura narzucana przez posiadających prawa autorskie do spuścizny po Artaudzie, co przyczyniło się do procesów wytoczonych przeciwko wydawnictwu Gallimard, odpowiedzialnemu za publikację wszystkich dzieł autora "Fontanny krwi" (wcześniej redakcją tych dzieł Artauda zajmowała się Paule Thévenin, następnie zaś Evelyne Grossman). Autorka artykułu zadaje pytanie, do kogo należy dzieło literackie, wskazując przy tym na manipulacje przeróżnych wykładni, które oddziałują negatywnie na odbiór twórczości Artauda.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Romanica;6
dc.titleLectures manipulatrices d'un fétiche littéraire: le cas Antonin Artaudpl_PL
dc.title.alternativeManipulacje przy odczytywaniu bożyszcza literatury: przypadek Antonina Artaudapl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.page.number197-208pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversité de Lyonpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record