Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGojny-Zbierowska, Milena
dc.date.accessioned2015-12-03T13:41:19Z
dc.date.available2015-12-03T13:41:19Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14977
dc.description.abstractZmiany w obrazie demograficznym społeczeństw, a co za tym idzie starzenie się kadr mają konsekwencje dla procesów w organizacji. Analizy statystyczne i prognozy wskazują na pogłębienie niekorzystnego procesu w najbliższych latach (Kinsela He, 2008: 7). Organizacje odnotowują negatywne zjawiska w obszarze zachowań organizacyjnych wynikające ze zmian demograficznych, takie jak dyskryminacja czy brak transferu wiedzy, a działy HR coraz częściej koncentrują swoją uwagę na zapobieganiu im (Kumar, Everaard 2008: 30). Artykuł opisuje narzędzie, pozwalające przeciwdziałać skutkom przepaści pomiędzy pracownikami z różnych grup generacyjnych, wzbogacające portfel metod zarządzania zasobami ludzkimi współczesnych menadżerów. Celem artykułu jest prezentacja metodologii Intermentoringu na poziomie praktycznym w odniesieniu do problemów na jakie odpowiada każdy z etapów modelu.pl_PL
dc.description.abstractCorporations need to replace most of their senior specialists as the baby boomer workers reach the age of retirement. Despite that acknowledged problem, many senior leaders still do not engage themselves in process of mentoring potential successors or younger employees in general. The article presents intermentoring, a tool which is dedicated to help to create programs overcoming the generational gap in the workplace. Intermentoring as reverse mentoring is an innovative way to encourage learning and facilitate intergenerational relationships. It involves pairing a younger, junior colleague acting as mentor to share expertise with an older, senior colleague acting as mentee. The purpose of this process is knowledge sharing, with the mentee focused on learning from the mentor’s updated subject or technological expertise and generational perspective.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;304
dc.titleIntermentoring międzypokoleniowy jako metoda zarządzania zespołami zróżnicowanymi wiekowopl_PL
dc.title.alternativeIntermentoring as the tool to facilitate intergenerational relations and knowledge transferpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number[23]-32pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Zarzadzania Zasobami Ludzkimi, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.pl_PL
dc.identifier.eissn2353-7663
dc.referencesBarrett J., Bourke J. (2013), Managing for inclusion: engagement with an ageing workforce, “Employment Relations Record”, 13 [1].pl_PL
dc.referencesGojny M., Zbierowski P. (2013), Intermentoring pokoleniowy jako metoda walki z konsekwencjami procesu starzenia się społeczeństwa w organizacjach, „Współczesne Zarządzanie”, 2, s. 149-158.pl_PL
dc.referencesGruszczyńska-Malec G., Rutkowska M., Gojny M. (2013), Uprzedzenia i stereotypy w postrzeganiu pracowników 50+ przez inne grupy wiekowe, [w:] Zarządzanie ludźmi. Wybrane problemy, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.pl_PL
dc.referencesHaarmann J., Kahlert T., Langenberg L., Muller-Prothmann T. K.exchange (2009), A Systematic Approach to Knowledge Transfer of the Aging Workforce, “ICFAI Journal of Knowledge Management”, 7 [3/4], p. 27-40.pl_PL
dc.referencesHenricks M. (2006), Age appropriate. Hiring employees over age 50 is a smart move- If do it right, “Entrepreneur”, 34 [10].pl_PL
dc.referencesKaye B., Cohen J. (2008), Safeguarding the intellectual capital of baby boomers, T+D, 62 [4].pl_PL
dc.referencesKinsella K., He W. (2009), An aging world: 2008. International Population Reports U.S., Department of Health and Human Services, U.S. Department of Commerce.pl_PL
dc.referencesKumar S., Everaard R. (2008), Strategies to address the aging workforce challenge, “Employee Benefit News”, 22 [8].pl_PL
dc.referencesKunze F., Boehm S. A., Bruch H. (2011), Age diversity, age discrimination climate and performance consequences-a cross organizational study, “Organizational Behavior”, 32 [2], p. 264-290.pl_PL
dc.referencesLocke E. A. (2013), Handbook of principles of organizational Behavior, Second edition, Wiley, UK.pl_PL
dc.referencesMacrae C. N., Stangor Ch., Hewstone M. (1999), Stereotypy i uprzedzenia, GWP, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesMiddlecamp M., Gross D. (2002), Intergenerational daycare and preschoolers’ attitudes about aging, “Educational Gerontology”, 28, p. 271-288.pl_PL
dc.referencesModel Intermentoringu. Podręcznik dla trenera (2007), Praca zbiorowa, Żorska Izba Gospodarcza, Żory.pl_PL
dc.referencesRau B., Adams G. A. (2005), Attracting retirees to apply: desired organizational characteristics of bridge employment, “Journal of Organizational Behaviour”, 26 [6].pl_PL
dc.referencesSpecial Report On the Aging Workforce (2008), HR Works to Transfer Workforce Knowledge and Skills, HR Focus, 1.pl_PL
dc.referencesUwarunkowania organizacyjne i psychologiczne Intermentoringu dla utrzymania osób 50+ na rynku pracy (2006), Praca zbiorowa, Żorska Izba Gospodarcza, Żory.pl_PL
dc.referencesWooden M., Vanden-Heuvel A., Cully M., Curtain R. (2001), Barriers to Training for Older Workers and Possible Policy Solutions, Australian Dept. of Employment, Education, Training and Youth Affairs, Canberra.pl_PL
dc.relation.volume4pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord