Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSikora-Fernandez, Dorota
dc.date.accessioned2016-01-12T18:12:35Z
dc.date.available2016-01-12T18:12:35Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-83-60901-86-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16508
dc.description.abstractWykorzystywanie zaawansowanych technologii informacyjno-komunikacyjnych w administracji publicznej staje się coraz bardziej powszechne na świecie. Przynosi wymierne korzyści zarówno dla samej administracji (niższe koszty jej funkcjonowania, lepsza komunikacja z jej interesariuszami), jak i dla obywateli (oszczędność czasu, kosztów dojazdu do urzędu, krótszy czas zrealizowania sprawy). W warunkach polskich jednak niewiele gospodarstw domowych (w porównaniu z krajami UE) korzysta z elektronicznych kontaktów z administracją publiczną. Przyczyn takiego stanu należy upatrywać w niskiej atrakcyjności platformy e-usług publicznych. W artykule podjęto próbę identyfikacji i analizy sposobu komunikacji obywatela z urzędem oraz samych usług publicznych świadczonych przez administrację w drodze elektronicznej.pl_PL
dc.description.sponsorshipArtykuł powstał w wyniku realizacji projektu sfinansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki przyznanych na podstawie decyzji nr 2011/03/B/HS4/03892. Powstał w oparciu o rozdział pt.: Inteligentne rozwiązania w obszarze administracji publicznej, w: Zarządzanie w polskich miastach zgodnie z koncepcją smart city, Stawasz D., Sikora‐Fernandez D. (red.), Placet, Warszawa 2015.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherUrząd Marszałkowski Województwa Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofInnowacje 2015. Rozwój społeczeństwa informacyjnego w nowej perspektywie finansowej;
dc.titleOferta gmin w zakresie usług cyfrowych na platformie ePUAPpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holderDorota Sikora-Fernandezpl_PL
dc.page.number47-58pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Miastem i Regionempl_PL
dc.referencesM. Bednarczyk, Organizacje publiczne. Zarządzanie konkurencyjnością, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2001pl_PL
dc.referencesM. Boni (red.), Państwo 2.0 Nowy start dla e‐administracji, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Warszawa 2012, https://mac.gov.pl/files/wp‐content/uploads/2012/04/MAC‐Panstwo‐2‐0‐Nowy‐start‐dlae‐ administracji‐4‐2012_raport_web.pdfpl_PL
dc.referencesH. Izdebski, Badania nad administracją publiczną, w: J. Hausner (red.), Administracja publiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008pl_PL
dc.referencesJ. Papińska‐Kacperek, Usługi cyfrowe. Perspektywy wdrożenia i akceptacji cyfrowych usług administracji publicznej w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2013pl_PL
dc.referencesD. Sikora‐Fernandez, Inteligentne rozwiązania w obszarze administracji publicznej, w: Zarządzanie w polskich miastach zgodnie z koncepcją smart city, D. Stawasz, D. Sikora‐Fernandez (red.), Placet, Warszawa 2015pl_PL
dc.referencesM. Sorrentino, M. de Marco, Implementing e‐government in hard times: When the past is wildly at variance with the future, Information Polity: The International Journal of Government & Democracy in the Information Age, 18(2013)pl_PL
dc.referencesUstawa o informatyzacji działalności niektórych podmiotów realizujących zadania publiczne z dnia 17 lutego 2005 roku, Dz. U. nr 64, poz. 565, z późniejszymi zmianamipl_PL
dc.referencesProgram Zintegrowanej Informatyzacji Państwa, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, https://mac.gov.pl/files/pzip_ostateczny.pdf, data dostępu 15.02.2015rpl_PL
dc.referencesStrategia Sprawne Państwo 2020, https://mac.gov.pl/files/wp‐content/uploads/2011/12/SSP‐20‐12‐ 2012.pdfpl_PL
dc.referencesSpołeczeństwo informacyjne w Polsce. Informacja sygnalna. Główny Urząd Statystyczny, Warszawa, 2014pl_PL
dc.referencesZałącznik do decyzji Komisji nr 2004/563/WE z 7 lipca 2004 r. zmieniającej jej regulamin wewnętrzny, Dz. Urz. UE L251 z dnia 27 lipca 2004 r.pl_PL
dc.referenceseGovernment Action Plan na lata 2011‐2015pl_PL
dc.referenceshttp://www.outsourcingportal.pl/pl/outsourcing/badania‐i‐raporty/raport‐komisji‐europejskiej‐o‐eadministracji‐ aby‐sprostac‐coraz‐wiekszym‐oczekiwaniom‐obywateli‐potrzebne‐sa‐dalszeusprawnienia. html, data dostępu 14.06.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/TOPICS/EXTINFORMATIONANDCOMMUNICATIONANDTECH NOLOGIES/EXTEGOVERNMENT/0,,menuPK:702592~pagePK:149018~piPK:149093~theSitePK:702586,00.ht ml, data dostępu 15.02.2015 r.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord