Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDrynia, Olga
dc.date.accessioned2016-02-29T08:27:04Z
dc.date.available2016-02-29T08:27:04Z
dc.date.issued2015-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17133
dc.description.abstractNa przestrzeni ostatnich lat zachodzą istotne zmiany w obszarze szkolnictwa wyższego w Polsce. Uczelnie, oprócz realizowania podstawowych zadań: świadczenia usług edukacyjnych i prowadzenia badań naukowych, oddziałują na otoczenie społeczno-gospodarcze. Uczelnie publiczne są szczególnym typem organizacji, a pełniona misja społeczna odgrywa istotną rolę w ich działalności. Oczekiwania stawiane przed nimi obejmują zarówno przekazywanie aktualnej wiedzy, przygotowanie absolwenta do aktywnego wkroczenia w życie zawodowe, ale także przekazanie umiejętności innowacyjnego myślenia i działania, kształtowanie postaw kreatywnych i twórczych oraz kształcenie w duchu przedsiębiorczości. Z uwagi na rosnące znaczenie wiedzy, umiejętności jej analizowania i wykorzystywania, uczelnie podejmują szereg działań zorientowanych na rynek usług edukacyjnych. Istotne pozostaje dla ich rozwoju nie tylko zidentyfikowanie bezpośrednich odbiorców usług edukacyjnych, ale wszystkich interesariuszy uczelni wraz ze zbadaniem ich oczekiwań. W tym kontekście zyskuje na znaczeniu koncepcja orientacji rynkowej, realizowana poprzez podejmowanie działań w organizacji pod wpływem wiedzy płynącej z otoczenia. Praca koncentruje się na identyfikacji elementów koncepcji orientacji rynkowej polskich uczelni publicznych, określeniu roli jaką pełni ta koncepcja oraz wskazaniu uwarunkowań i praktycznych rekomendacji sprzyjających jej wdrażaniu w polskich uczelniach publicznych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.subjectorientacja rynkowapl_PL
dc.subjectuczelnia publicznapl_PL
dc.subjectmarketing relacjipl_PL
dc.titleOrientacja rynkowa polskich uczelni publicznychpl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.rights.holderOlga Dryniapl_PL
dc.page.number252pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki Wydział Zarządzaniapl_PL
dc.contributor.authorEmailolga.drynia@gmail.compl_PL
dc.dissertation.directorMarkowski, Tadeusz
dc.dissertation.reviewerBiesaga-Słomczewska, Elżbieta
dc.dissertation.reviewerKowalik, Izabela
dc.date.defence2016


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord