Show simple item record

dc.contributor.authorKowalski, Paweł
dc.date.accessioned2016-04-11T12:06:46Z
dc.date.available2016-04-11T12:06:46Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17763
dc.description.abstractThe main goal of the paper is a description and analysis the influence of culture on a specifity of cross cultural marketing communications adressed to consumers. The author presents the evolution of marketing communications’ role in a turbulent international environment and systematises some key marketing communication models - Classic Mass Communications, Integrated Marketing Communications and Marketing Network Communications as well as Intercultural Marketing Communications’ Model. The main part of paper is devoted to the presentation of so-called Cultural Marketing Analysis Framework which should be used to an evaluation of cross cultural marketing messages. In the conclusions, author suggests that academics and practitioners of marketing should mainly focus their cognitive efforts on the development of tools and procedures which would enable them the use of different national and ethnic cultures as innovation makers in a process of product/brand development.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;195
dc.titleMiędzykulturowa komunikacja marketingowa - mit czy wyzwanie?pl_PL
dc.title.alternativeCross Cultural Marketing Communication - Myth or Challengepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2005pl_PL
dc.page.number23-34pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucjipl_PL
dc.referencesBrilman J. (2002), Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCui G. (1997), Marketing Strategies in a Multiethnic Environment, „Journal of Marketing Theory and Practice”, vol. 4, Winter, s. 122-134.pl_PL
dc.referencesDe Pelsmacker P., Geuens M., Vanden Bergh J. (2001), Marketing Communications, Pearson Education.pl_PL
dc.referencesDictionary of Contemporary English (1995), Longman Group.pl_PL
dc.referencesEagle L., Kitchen P. (2000), IMC brand communications and corporate cultures, „European Journal of Marketing”, vol. 34, No. 5/6, s. 131-140.pl_PL
dc.referencesKale S. (1991), Culture-specific Marketing Communications: Analitical Approach, „International Marketing Review”, vol. 8, No. 2, s. 21.pl_PL
dc.referencesKotler P., Jatusripitak S., Maesincee S. (1999), Marketing narodów, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.pl_PL
dc.referencesKowalski P. (2003), Euromarketing czy marketing kulturowy, [w]: Euromarketing. Przedsiębiorstwo i Konsument w perspektywie integracji europejskiej, red. J. Wiktor, AE Kraków, s. 31-45.pl_PL
dc.referencesMoss D., Warnaby G. (1998), Communications strategy? Strategy communication? Integrating different perspectives, „Journal of Marketing Communications”, vol. 4, s. 131-140.pl_PL
dc.referencesMynarski S. (1992), Marketing jako system komunikacji, [w:] Handel i marketing AE Poznań s. 115-122.pl_PL
dc.referencesRoot F. R. (1987), Entry Strategies for International Markets, Lexington Books, Lexington.pl_PL
dc.referencesSchneider S., Barsoux J.-L. (1999), Managing across culture, Prentice Hall.pl_PL
dc.referencesStaszczak Z. (1987), Słownik etnologiczny, PWN, Warszawa-Poznań.pl_PL
dc.referencesSolomon M., Bamossy G., Askegaard S. (2002), Consumer Behaviour. A European Perspective, Prentice-Hall, New Jersey.pl_PL
dc.referencesŚliwińska K. (2000), Działalność dostosowawcza przedsiębiorstw do funkcjonowania w Unii Europejskiej i jej przesłanki, [w:] Marketingowe procesy dostosowawcze przedsiębiorstw do funkcjonowania w warunkach integracji z Unią Europejską, AE, Katowice, s. 10-12.pl_PL
dc.referencesTrompenaars F., Hampden-Turner Ch. (2001), Siedem wymiarów kultury, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesWiktor J. W. (2001), Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record