Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWilmańska-Sosnowska, Stanisława
dc.date.accessioned2016-04-11T12:12:10Z
dc.date.available2016-04-11T12:12:10Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17764
dc.description.abstractThe paper presents the problems concern customer loyalty as the company purpose in the current market and the ways of its realization. There are discussed two important matters. The first one is focused on the satisfaction as the necessary condition of loyalty building as well as on the necessity of permanent tests of the satisfaction. The second matter concerns the role of loyalty as marketing purpose of the company, the ways of its creating, specifying optimal customers’ wallet and building customer relation system with using the possibilities which are given by improvement informatical technology.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;195
dc.titleLojalność klientów jako cel marketingowy współczesnego przedsiębiorstwpl_PL
dc.title.alternativeCustomer Loyalty as Main Purpose of Todays Companypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2005pl_PL
dc.page.number13-21pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingupl_PL
dc.referencesAnton J. (1996), Customer Relationship Management, Prentice-Hall, Englewood ClilTs (NJ).pl_PL
dc.referencesBloemer J. M., Kasper H. D. (1995), The Complex Relationship between Consumer Satisfaction and Brand Loyalty, „Journal of Economic Psychology”, No. 16, s. 311.pl_PL
dc.referencesBultema P. (1998), CRM the end of the fragmented company, „Customer Support Management”, September-October, s. 14.pl_PL
dc.referencesFonfara К. (1992), Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGarbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W. (1998), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGeffroy E. K. (1998), Clienting, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGriffin J. (1995), Customer Loyalty How to Earn It How to Keep It, Josset Bass, San Francisco.pl_PL
dc.referencesHong K., Rucker M. (1995), The Role of Product Type and Consumer Fashion Involvement in Clothing Satisfaction, „Journal of Consumer Satisfaction”, No. 8, s. 14.pl_PL
dc.referenceshttp/www.swiatmarketingu.pl/publikacje/publ2002-l/2-waskowski-prob-bud-lojal.htm.pl_PL
dc.referencesJones T. O., Sasser W. E. (1995), Why Satisfied Customer Defect?, „Harvard Business Review”, November-December, vol. 73, Issue 6, s. 88.pl_PL
dc.referencesLeksykon Marketingu (1998), PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarketingowe testowanie produktów (2000), red. S. Sudoł, J. Szymczak, M. Haffer, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMittal V., Kamakura W. A. (2001), Satisfaction, Repurchase Intend and Repurchase Behaviour Investigating and Moderating of Customer Characteristics, „Journal of Marketing Research”, February, s. 15.pl_PL
dc.referencesReichheld F., Sasser W. E. (1990), Zero Defections: Quality Comes To Service, „Harvard Business Review”, No. 9-10, s. 21-22.pl_PL
dc.referencesSłownik wyrazów obcych (1995), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTimm P. R. (2001), Selen Power Strategies for Building Customer Loyalty AM АСОМ New York.pl_PL
dc.referencesWoodruff R. B., Robert B. (1995), Developing and Applying Consumer Satisfaction Knowledge: Implications for Future Research, „Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behaviour”, No. 6, s. 10-11.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord