Show simple item record

dc.contributor.authorNiedzielska, Ewelina
dc.contributor.editorCzajkowska, Maria
dc.contributor.editorMalarski, Maciej
dc.date.accessioned2016-06-09T16:07:40Z
dc.date.available2016-06-09T16:07:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationE. Niedzielska, Kobieta zakodowana. Przedsiębiorczości kobiet a nowe technologie, [w:] Funkcjonowanie e-biznesu. Zasoby, procesy, technologie, red. M. Czajkowska, M. Malarski, ser. „Zarządzanie”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 109–120.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18296
dc.descriptionW obecnych warunkach intensywnego rozwoju nowoczesnych technologii funkcjonowanie przedsiębiorstw zyskało nowe cechy i możliwości. Technologie obliczeniowe i elektronicznej wymiany informacji wielorako wpływają na sposoby działania firm. Z jednej strony stanowią narzędzia pomocne do usprawniania pracy przedsiębiorstw, z drugiej zaś mogą być podstawą do tworzenia nowych przedsięwzięć biznesowych. Wnioski zawarte w monografii ukazują konieczność pogłębiania wiedzy na temat zastosowania nowych technologii w zarządzaniu przedsiębiorstwem na wielu polach jego działalności. Uświadomienie sobie szans i zagrożeń, które pojawiają się wraz z nimi zwiększa możliwości firm w walce konkurencyjnej.pl_PL
dc.description.abstractThe influence of women on global economics became recently an interest of analysis for the researchers, especialy due to the growing activity of women in the field of business creating and new approaches to the matter of business management. Treating gender as a determinant in these researches is a consequence of the realizing the influence of the socio and cultural differences between men and women in regard to business activity experiences. The roots and in some part also effects of these differences are visible when analyzing motivation, barriers and assessment of own competences and satisfaction from overcoming of the challenges faces by both men and women. It can be stated that the barriers traditionally seen as blocking points for women in leading own businesses are gradually vanishing due to the technological advancements and new ways of dealing with business activity. Furthermore, the „female” management styles, and characteristics of the businesses created and led by women suggest that between „womenomics”, digital economy and the sector of small enterprises there are correlations to be found. This article is an attempt to answer the question, whether the social change caused by the evolution of cultural roles on one hand, and the emerge of new technologies on the other, can influence the participation of women in the general number of entrepreneurs.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Funkcjonowanie e-biznesu. Zasoby, procesy, technologie”, red. M. Czajkowska, M. Malarski, ser. „Zarządzanie”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.titleKobieta zakodowana. Przedsiębiorczości kobiet a nowe technologiepl_PL
dc.title.alternativeEncoded women. Women entrepreneurship and new technologypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Ewelina Niedzielska, Łódź 2015, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[109]–120pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-106-8
dc.referencesBiography.com, Marissa Mayer, http://www.biography.com/people/marissa-mayer-20902689#early-life, (data dostępu 28.06.2015).pl_PL
dc.referencesBłaszczak A., Szklany klif gorszy niż szklany sufit, http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/943119.html, (data dostępu 28.06.2015).pl_PL
dc.referencesCzarnik Sz., Turek K. (2014), Aktywność zawodowa i wykształcenie Polaków, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDworzycki J. (2012), Konkurs Europejskie Nagrody Promocji Przedsiębiorczości w roku 2012, http://www.mg.gov.pl/Wspieranie+przedsiebiorczosci/Polityki+przedsiebiorczosci+i+innowacyjnosci/Europejskie+Nagrody+Promocji+Przedsiebiorczosci/Konkurs+Europejskie+Nagrody+Promocji+Przedsiebiorczosci+w+roku+2012, (data dostępu 28.06.2015).pl_PL
dc.referencesETRetail.com, http://retail.economictimes.indiatimes.com/news/e-commerce/e-tailing/e-commerce-will-help-empower-women-experts/46894317, (data dostępu 28.06.2015).pl_PL
dc.referencesEuropean Comission, What is an SME?, http://ec.europa.eu/enterprise/policies/sme/facts-figures-analysis/sme-definition/index_en.htm, (data dostępu 28.06.2015).pl_PL
dc.referencesEuropean Comission, Directorate-General for Enterprise and Industry, Directorate D-SMEs and Entrepreneurship (2014), Statistical Data on Women Entrepreneurs in Europe, European Comission, Bruksela.pl_PL
dc.referencesEurostat, 8 March 2014: International Women’s Day, http://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/5181166/3-07032014-BP-EN.PDF/86db5ee8-ad86-4b92-b7de-96d4685746ac?version =1.0, (data dostępu 28.06.2015).pl_PL
dc.referencesGeek Girls Carrots, Geek Girls Carrots, http://geekgirlscarrots.org, (data dostępu 28.06.2015).pl_PL
dc.referencesGoldstein A., O’Connor D. (2000), E-commerce for development: prospects and policy issues, OECD Development Centre, Paryż.pl_PL
dc.referencesGruszczyński J. H., Gruszczyński M., Hinc A., Hoffmann M., Kolenda P., Małachowski M., Tokarska D. (2014), E-handel w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesInfor.pl, E-handel nowe regulacje, http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/konsument-w-sieci/325244,Ehandel-nowe-regulacje.html, (data dostępu 28.06.2015).pl_PL
dc.referencesIt-manager, E-commerce w Polsce pędzi jak szalone, http://it-manager.pl/e-commerce-w-polsce-pedzi-jak-szalone/, (data dostępu 28.06.2015).pl_PL
dc.referencesKupczyk T. (2009), Kobiety w zarządzaniu i czynniki ich sukcesów, Wyższa Szkoła Handlowa, Wrocław.pl_PL
dc.referencesLady Pitch Night, www.ladypitchnight.com, (data dostępu 28.06.2015).pl_PL
dc.referencesLisowska E. (2009), Kobiecy styl zarządzania, Wydawnictwo Helion, Warszaw.pl_PL
dc.referencesMaitland A., Wittenberg-Cox A. (2013), Kobiety i ich wpływ na biznes. Nowa rewolucja gospodarcza, Wolters Kluwer SA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMamo pracuj, O serwisie, http://www.mamopracuj.pl/o-serwisie, (data dostępu 28.06.2015).pl_PL
dc.referencesMarczak I., Był szklany sufit, jest szklany klif. Kobiety w robieniu karier mają wciąż pod górkę, http://innpoland.pl/118405,byl-szklany-sufit-jest-szklany-klif-kobiety-w-robieniu-karier-maja-wciaz-pod-gorke, (data dostępu 28.06.2015).pl_PL
dc.referencesMatejun M. (2011), Wspomaganie i finansowanie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMichalski G. (2013), Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOrganization for Economic Co-operation and Development (2012), Women in Business. Policies to Support Women's Entrepreneurship Development in the MENA Region, Paryż.pl_PL
dc.referencesPeters T. (2005), Biznes od nowa, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRollnik-Sadowska E. (2010), Przedsiębiorczość kobiet w Polsce, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRosener J. B. (2006), Kobiecy styl przewodzenia, [w:] Harvard Business Review. Kobiety i biznes, Wydawnictwo: One Press, Helion.pl_PL
dc.referencesShoper, E-business women, https://www.shoper.pl/2013/02/27/e-business-women/, (data dostępu 28.06.2015).pl_PL
dc.referencesSinger S., Amorós J. E., Arreola D. M. (2014), Global Entrepreneurship Monitor 2014, Global Report Global Entrepreneurship Research Association.pl_PL
dc.referencesTarnawa A. (2012), Przedsiębiorczość kobiet w Polsce, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTarnawa A., Węcławska D., Zbierowski P., Bratnicki M. (2013), Raport z badania Global Entrepreneurship Monitor – Polska 2012, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTarnawa A., Zadura-Lichota P., Zbierowski P., Nieć M (2014), Global Entrepreneurship Monitor Polska. Raport z badań 2013, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWelfe A. (1998), Ekonometria, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZadora H. (2009), Finanse małego przedsiębiorstwa w teorii i praktyce zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-106-8.11


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record