Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBuk, Halina
dc.contributor.editorSobańska, Irena
dc.contributor.editorKabalski, Przemysław
dc.date.accessioned2016-06-28T14:19:54Z
dc.date.available2016-06-28T14:19:54Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationH. Buk, Czy ujęcie marki w bilansie jako wartości niematerialnej może być wiarygodne?, [w:] System rachunkowości w okresie kryzysu gospodarczego, red. I. Sobańska, P. Kabalski, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010, s. 237–252.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-387-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18542
dc.description.abstractW praktyce gospodarczej obserwuje się, że wartości niematerialne stanowią coraz większy udział w strukturze aktywów wielu spółek, w tym takich pozycji jak marka firmy czy marka produktu. W większości przypadków pozycje te są ujmowane w aktywach bilansów w wyniku transakcji innych niż odpłatne nabycie. Wartościami niematerialnymi pokrywa się akcje w obcych jednostkach, wprowadza na stan majątku przy fuzjach bądź przejęciach spółek. Można mieć wiele wątpliwości do wiarygodności wyceny takich zasobów majątkowych, gdyż większość znanych metod wyceny marki bazuje na przyszłych przepływach pieniężnych. Szacowanie tych przepływów, a także przyjmowanie określonej stopy dyskontowej dla ustalenia ich bieżącej wartości, są wyjątkowo subiektywne. Zarówno polskie, jak i międzynarodowe standardy rachunkowości nie wskazują na żadne rygory wyceny tego rodzaju aktywów, ani nie wymuszają stosowania chociażby dwóch metod wyceny. Zatem współcześnie wycena marki staje się jednym z istotniejszych instrumentów kreatywnej rachunkowości.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja dofinansowana przez STOWARZYSZENIE KSIĘGOWYCH W POLSCE ZARZĄD GŁÓWNY W WARSZAWIE ODDZIAŁ OKRĘGOWY W ŁODZI, ul. Narutowicza 35, 90-125 Łódź; tel. 042-631-95-23, 042-631-95-29, fax 042-630-26-37; www.skwp-lodz.pl, biuro@skwp-lodz.pl.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„System rachunkowości w okresie kryzysu gospodarczego”, red. I. Sobańska, P. Kabalski, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010;
dc.subjectmarkapl_PL
dc.subjectbilanspl_PL
dc.subjectwartość niematerialnapl_PL
dc.subjectzarządzanie przedsiębiorstwempl_PL
dc.subjectteoria ekonomiipl_PL
dc.titleCzy ujęcie marki w bilansie jako wartości niematerialnej może być wiarygodne?pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010pl_PL
dc.page.number[237]–252pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Rachunkowości, Akademia Ekonomiczna w Katowicach.pl_PL
dc.referencesAdamska A., Dąbrowski T. (2007), Marketing i finanse w przedsiębiorstwie. Od konfliktu do synergii, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesArzac E. R. (2005), Valuation for mergers, buyouts, and restructuring, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.pl_PL
dc.referencesAsker D. (1991), Managing Brand Equity, The Press, New York.pl_PL
dc.referencesBonham M. i in. (2003), Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej w interpretacjach i przykładach, t. 3, LexisNexis, Ernst & Young, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCohen J. A. (2005), Intangible Assets. Valuation and Economic Benefit, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.pl_PL
dc.referencesDamodaran A. (2006), Damodaran on Valuation. Security Analysis for Investment and Corporate Finance, Second Edition, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.pl_PL
dc.referencesKamela-Sowińska A. (2006), Wycena przedsiębiorstw i ich mienia, Wyższa Szkoła Handlu i Rachunkowości, Poznań 2006.pl_PL
dc.referencesKing A. M. (2006), Fair value for financial reporting, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.pl_PL
dc.referencesMiędzynarodowe standardy sprawozdawczości finansowej 2007, IASB, London 2007.pl_PL
dc.referencesTłumaczenie polskie i wydanie przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, 2007.pl_PL
dc.referencesPodszywałow A., Pelc D. (1999), Wycena wartości niematerialnych i prawnych w praktyce, ODDK, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesRanking najcenniejszych marek polskich, „Rzeczpospolita” 10.12.2008 r.pl_PL
dc.references„Rzeczpospolita” – Marki Polskie, 2005, nr 136.pl_PL
dc.referencesSzczepankowski P. (2007), Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesUrbanek G. (2008), Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, art. 551 (Dz.U. 1964, nr 16, poz. 93 ze zm.).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (Dz.U. 2003, nr 119, poz. 1117, ze zm.).pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord