dc.contributor.author | Paprocki, Damian Piotr | |
dc.contributor.editor | Urbanek, Piotr | |
dc.contributor.editor | Walińska, Ewa | |
dc.date.accessioned | 2016-09-27T07:38:21Z | |
dc.date.available | 2016-09-27T07:38:21Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | D. P. Paprocki, Badanie kompetencji kadry dydaktycznej w ramach nadzoru pedagogicznego czynnikiem wpływającym na rozwój szkoły – propozycja narzędzia badawczego, [w:] Ekonomia i nauki o zarządzaniu w warunkach integracji europejskiej, red. P. Urbanek, E. Walińska, ser. „Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce”, T. 9, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 267–284. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-203-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/19718 | |
dc.description.abstract | Badanie kompetencji pracowników w organizacjach odgrywa istotną rolę, ponieważ
od kapitału ludzkiego w dużej mierze zależy sukces organizacji. Szkoła jest szczególną
organizacją, ponieważ kompetencje jej pracowników w sposób pośredni przekładają
się na kompetencje absolwentów.
W szkole z powodzeniem można wykorzystywać coaching i controlling personalny
w celu polepszenia efektywności działania. Dziś szkoły mają opracowane misje i wizje,
a wspomniane narzędzia są przydatne w ich realizacji.
W niniejszym opracowaniu przedstawiono propozycję badania, jakie może być prowadzone
w szkołach w ramach realizowanego przez dyrektora nadzoru pedagogicznego.
Wyniki badania mogą być cennym źródłem informacji, które pomoże podnieść jakość
kształcenia w szkołach. Wnioski z badań mogą być podstawą do dyskusji i wymiany
wzajemnych doświadczeń nauczycieli. Szkoła, tak jak wszystkie organizacje działające
na rynku, musi być organizacją uczącą się. | pl_PL |
dc.description.abstract | The study concerning the competence of all employees in companies plays a key role
because the human capital helps create welfare in schools as organizations and gives
potential to prosperity. The school is an exceptional organization in a sense that competence
of all workers has a partial influence on graduates’ knowledge and practice.
In organizations such as schools there is a tendency to use coaching and personal
controlling in order to become more efficient in conducting school. Moreover, schools
today have their own mission, vision and values; two introduced instruments, that is
personal controlling and coaching, are useful in the execution of school mission and
vision idea.
In this research paper a certain examination has been introduced. It could be conducted
in schools by a principal as a part of pedagogical monitoring.
The results and conclusions of this study might be a significant source of information
both for head teachers – managers and for teachers. The results and conclusions can
lead to the improvement of the quality of education in schools. The school ought to
be a learning organization and should also remain competitive in the business environment. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | „Ekonomia i nauki o zarządzaniu w warunkach integracji europejskiej”, red. P. Urbanek, E. Walińska, ser. „Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce”, T. 9, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.title | Badanie kompetencji kadry dydaktycznej w ramach nadzoru pedagogicznego czynnikiem wpływającym na rozwój szkoły – propozycja narzędzia badawczego | pl_PL |
dc.title.alternative | Examination of the competence of the faculty members as part of pedagogical monitoring factor on the development of school – proposal research tool | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Damian Piotr Paprocki, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | [267]–[284] | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki. | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 w Łodzi. | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-204-1 | |
dc.references | Dembkowski S., Eldridge F., Hunter I. (2010), Coaching kadry kierowniczej, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Starr J. (2005), Coaching. Procesy, zasady, umiejętności, PWE, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Oczkowska R., Bukowska U. (2014), Rozwój zasobów ludzkich w organizacji, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pocztowski A. (2008), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie – Procesy – Metody PWE, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wilson C. (2007), Coaching jako nowoczesna metoda doskonalenia kadr kierowniczych i specjalistycznych, [w:] Czekaj J. (red.) Metody organizacji i zarządzania, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Whitmore J. (2011), Coaching. Trening efektywności, Gruenehr+Jahr Polska, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Król H., Ludwiczyński A. (red.) (2006), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zmianami). | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. Nr 168, poz. 1324 ze zmianami). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-203-4.16 | |