Show simple item record

dc.contributor.authorWłodarczyk, Katarzyna
dc.date.accessioned2016-11-25T20:05:06Z
dc.date.available2016-11-25T20:05:06Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2353-5601
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/20067
dc.description.abstractInformacje o zachowaniu konsumentów na rynku ubezpieczeń są ważnym źródłem informacji dla firm ubezpieczeniowych w zakresie tworzonej oferty usług przystosowanej do potrzeb przyszłych konsumentów. Jednym z segmentów konsumentów są młode gospodarstwa domowe. Celem artykułu jest ocena zachowań młodych gospodarstw domowych na rynku usług ubezpie-czeniowych. W artykule podjęto rozważania teoretyczne, a także zaprezentowano wyniki badań GUS (za lata 2010–2014), TNS oraz wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w 2015 r. na grupie młodych gospodarstw domowych.pl_PL
dc.description.abstractInformation about consumer behaviour on the insurance market is important source of information for insurance companies in the created offer of services adapted to needs of future consumers. Young households are one of segments of consumers on the insurance market. The paper includes a theoretical deliberation based on the literature on the subject as well as data derived from the author’s own research and from reports published by TNS and Central Statistical Office of Poland (GUS). Conclusions derived from the analysis of the material are as follows: the segment of young households use the services of the insurance market to a moderate degree and it is important to continue research about this interesting scientific and application issue.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno–Socjologiczny, Instytut Finansówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesFinanse i Prawo Finansowe;2
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectgospodarstwa domowepl_PL
dc.subjectzachowania konsumentówpl_PL
dc.subjectrynek ubezpieczeńpl_PL
dc.subjecthouseholdspl_PL
dc.subjectconsumer behaviourpl_PL
dc.subjectinsurance marketpl_PL
dc.titleZachowania młodych gospodarstw domowych na rynku usług ubezpieczeniowychpl_PL
dc.title.alternativeBehaviour of young households in the market of insurance servicespl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number81-92pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Szczeciński, Katedra Zarządzania Kapitałem Ludzkimpl_PL
dc.referencesBudżety gospodarstw domowych w 2010 r., 2011, GUS, Warszawapl_PL
dc.referencesBudżety gospodarstw domowych w 2011 r., 2012, GUS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBudżety gospodarstw domowych w 2012 r., 2013, GUS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBudżety gospodarstw domowych w 2013 r., 2014, GUS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBudżety gospodarstw domowych w 2014 r., 2015, GUS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBywalec C., 2010, Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, Wyd. C. H. Beck, Warszawa. Encyklopedia ubezpieczeń, [za:] rf.gov.pl.pl_PL
dc.referencesGarbarski L., 1998, Zachowania nabywców, Wyd. PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIdzik M., Postawy społeczeństwa polskiego wobec ubezpieczeń, 2013, TNS, [za:] https://www.knf.gov.pl/Images/Badanie_TNS_2013_tcm75-36686.pdf.pl_PL
dc.referencesJackoby J., Chestnut R. W., Fisher W. A., 1978, A Behavioral Process Approach to Information Aqusition in Nondurable Purchasing, „Journal of Marketing Research”, vol. 15 (November).pl_PL
dc.referencesŁazowski J., 1948, Wstęp do nauki o ubezpieczeniach, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMazurek-Łopacińska K., 1997, Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesObwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 09 lipca 2015 r w sprawie ogło-szenia jednolitego tekstu ustawy o działalności ubezpieczeniowej, załącznik Ustawa o dzia-łalności ubezpieczeniowej z dnia 22.05.2003 r., DzU 2015, poz. 1206.pl_PL
dc.referencesRudnicki L., 2012, Zachowania konsumentów na rynku, Wyd. PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTyszka T., 2004, Psychologia ekonomiczna, Wyd. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk-Śpiewak K., 2003, Czynniki determinujące strukturę konsumpcji młodych gospodarstw domowych, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl_PL
dc.relation.volume3pl_PL
dc.subject.jelD1
dc.subject.jelD14
dc.subject.jelG22


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska