Reklamy bankowe i ich kontekst etyczny
Streszczenie
Banki w działalności reklamowej powinny przestrzegać przepisów prawa, a także
zasad etycznych. Kwestia występowania w reklamach deficytów etycznych jest zagadnieniem
szczególnie istotnym, gdyż rzutuje na pozytywny wizerunek banków i zaufanie do nich.
Celem niniejszego rozdziału jest umiejscowienie reklam bankowych w kontekście etycznym,
a także weryfikacja nieetyczności działalności reklamowej instytucji finansowych w Polsce na
podstawie analizy skarg wnoszonych przez konsumentów do Komisji Etyki Reklamy w latach
2007–2015 na reklamy określonych produktów poszczególnych banków. Banks in their advertising must comply with the law and ethical principles.
The prevalence of ethics’ deficits in advertising is an issue of particular importance, since affects
the positive image of banks and trust them.
The aim of this paper is to place advertising in the context of ethical banking. as well as
verification of ethical deficits in banks advertising activities on the basis of consumer complaints
about the advertising of certain products of individual banks to the Committee of Advertising
Ethics in the years 2007–2015.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: