Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKaczmarek, Bogusław
dc.contributor.editorGlinkowska, Beata
dc.date.accessioned2017-09-20T11:49:57Z
dc.date.available2017-09-20T11:49:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKaczmarek B., Zarządzanie międzykulturowe – wybrane aspekty, [w:] Glinkowska B., Internacjonalizacja przedsiębiorstw. Uwarunkowania – procesy – wyniki badań, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. [87]-95, doi: 10.18778/8088-492-2.08pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-492-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22680
dc.descriptionCelem publikacji jest ukazanie dorobku naukowego, głównie polskich i ukraińskich uczonych, w zakresie uwarunkowań procesów i rezultatów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz jej wpływu na funkcjonowanie biznesu w dobie globalizacji. Opracowanie stanowi istotny wkład w zakresie teorii i praktyki w proces restrukturyzacji przedsiębiorstw w kierunku ich internacjonalizacji. Może posłużyć jako inspiracja do stworzenia strategii opartej na poszukiwaniach (prospector strategy), co będzie sprzyjać zwiększonej innowacyjności w budowaniu strategii i organizacji firm przechodzących transformację. Może też być przesłanką do zacieśniania współpracy biznesów z różnych krajów i do wspólnych badań w tym względzie. Książka powstała jako rezultat międzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej), zorganizowanej 21-22 listopada 2016 r. pt. „Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – uwarunkowania, modele, wyniki badań”. Zamieszczone studia przypadków i analizy jakościowe mogą ułatwić przedsiębiorstwom dostosowanie się do warunków działania na nowych rynkach. Będą też pomocne menedżerom oraz przedsiębiorcom w zrozumieniu konieczności i metod dostosowania się do globalnej konkurencji, która generuje nowe akcenty w zarządzaniu.pl_PL
dc.description.abstractW opracowaniu prezentowane są następujące zagadnienia: istota, definicje i wymiary zarządzania międzykulturowego oraz modele międzykulturowej interakcji. Przedstawiona jest teza, że w zarządzaniu międzykulturowym nie powinno się stosować postaw skrajnych, czyli etnocentryzmu lub policentryzmu. Istotą zarządzania międzykulturowego jest znalezienie sposobu na asymilację różnorodności postaw i zachowań pracowników.pl_PL
dc.description.abstractThe study presents the following issues: the essence, definitions and dimensions of intercultural management and models of intercultural interaction. The study is presented the thesis that in intercultural management should not be used extreme attitudes or ethnocentrism or polycentrism. The essence of intercultural management is finding a way to assimilate the diversity of attitudes and behaviors of employees.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja jest rezultatem ministerialnego projektu: międzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej) pt. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – uwarunkowania, modele, wyniki badań – finansowana w ramach umowy 641/P-DUN/2016 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofGlinkowska B., Internacjonalizacja przedsiębiorstw. Uwarunkowania – procesy – wyniki badań, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectzarządzanie międzykulturowepl_PL
dc.subjectwielokulturowośćpl_PL
dc.subjectinternacjonalizacjapl_PL
dc.subjectintercultural managementpl_PL
dc.subjectmulticulturalismpl_PL
dc.subjectinternationalizationpl_PL
dc.titleZarządzanie międzykulturowe – wybrane aspektypl_PL
dc.title.alternativeIntercultural management – selected aspectspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[87]-95pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-493-9
dc.referencesCushman D.P., King S.S. (2004), High Speed Management. A Revolution in Organizational Communications, NY Press.pl_PL
dc.referencesDaniels J.D., Radebaugh L.M. (2000), Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesForbes (2016), X.pl_PL
dc.referencesGesteland R.R. (2008), Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHofstede G. (2000), Kultury i organizacje, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A.K. (1999), Zarządzanie międzykulturowe, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMurdoch A. (1999), Współpraca z cudzoziemcami w firmie, Poltex, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPenc J. (2008), Encyklopedia zarządzania, WSSM, Łódź.pl_PL
dc.referencesRozkwitalska M. (2007), Zarządzanie międzynarodowe, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTodisko O. (2009), Od jednokulturowości do wielokulturowości, „Społeczeństwo”, nr 3.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-492-2.08


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska