Przeglądaj Warsztaty z Geografii Turyzmu T. 5 według tytułu
Wyświetlanie pozycji 8-21 z 21
-
Możliwości rozwoju agroturystyki w Kazachstanie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)In the article the authors consider the development of agritourism in Kazakhstan and they show the prospect of using of Polish experiences. The main content of the article consists of three parts. The first part relates ... -
Odnawialne źródła energii w gospodarce turystycznej jako obszar badań naukowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)It is recognised that tourism organisations operate in a very competitive sector which makes the innovative activity of firms to be a prerequisite for their successful performance. The objective of the paper is to develop ... -
Pojęcie szlaku turystycznego w polskiej literaturze przedmiotu – przegląd koncepcji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Although regular tourist trails occurred in the 2nd half of the 19th century and nowadays they are one of the most important elements of tourist infrastructure, there is no universally approved definition of a tourist ... -
Pokolenie Y na turystycznym rynku pracy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Generation Y is making up an increasingly larger percentage of the workforce and it is believed to approach employment in a manner different to that of their predecessors. As the tourism industry relies to a great extent ... -
Przedsiębiorstwa turystyczne na rynkach kapitałowych o różnym stopniu konsolidacji – analiza porównawcza
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)The purpose of this study was to determine the relationship between capital market consolidation and tourism enterprises capital rising. Three consolidation levels have been specified – high, medium and low. Current data ... -
Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość badań geograficznych nad turystyką. Osobiste refleksje metodologiczno-metodyczne dotyczące badań prowadzonych w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Tourism geography has started in Poland in 1930s. There are two stages in the process of development of this branch of geography: pre-modern or classical period (from 1930s to 1960s), and modern or neopositivist period ... -
Stan badań nad turystyką w regionie lubelskim
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)The article examines the current state of research on the tourism development in the Lublin region. Publication has been summarized taking into account tourist and recreational space of Lublin region, prepared by researchers ... -
Turystyka i kultura w Kazimierzu Dolnym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Kazimierz Dolny is currently the icon of polish culture and tourism. Crutial meaning in tourism development has the cultural heritage of the town – outstanding medieval and renaissance architecture, harmonious with Vistula ... -
Uczestnictwo Polaków w wyjazdach krajowych – tendencje i zmiany w latach 1993 –2013
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)This article describes the changes that have made in (1989) as regards the participation of the inhabitants of the Polish national tourist travel, short- and long-term. Showing the dynamics of the phenomenon and the trend ... -
W blasku czy w cieniu metropolii? Rozwój podstołecznej miejscowości na przykładzie Konstancina-Jeziorny
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Short-term vacations in suburban areas enjoy an undiminished popularity. One of the fundamental functions of towns in the suburban zone is their vacation or recreation function. An example of such a town is Konstancin-Jeziorna, ... -
W poszukiwaniu idei rozwoju turystyki; „przeszłość – przyszłości”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Motto of “Past for Future” is displayed at the doorway to the first Polish museum which was established in Puławy in 1801. Reflexion on the sense and actuality of those words caused the need of discussion on the following ... -
Współczesny Kazachstan – nowy kierunek na światowym rynku turystycznym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)The article is an attempt to present Kazakhstan – a country with a wide variety of tourist assets – as a new destination on the global tourism market. Unfortunately, tourist assets alone are not enough to make it an ... -
Wybrane uwarunkowania atrakcyjności turystycznej i ruchu turystycznego Urugwaju
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)The tourist traffic in the global scale concentrates in the coastal regions. The most visited coastal region is Mediterranean countries. There are a lot of coastal places in others regions of South American, Asian and ... -
Zjawisko koncentracji przestrzennej podmiotów gospodarczych sektora turystyki – przykład Polski i Niemiec
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)The research subject of the paper is the spatial agglomeration phenomenon in tourism – the concentration of firms registered in the tourism sector, including both types of the agglomeration economies: localization- and ...