Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMokras-Grabowska, Justyna
dc.contributor.editorTanaś, Sławoj
dc.contributor.editorMokras-Grabowska, Justyna
dc.date.accessioned2017-10-25T11:24:24Z
dc.date.available2017-10-25T11:24:24Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationMokras-Grabowska J., Komercjalizacja kultury ludowej pod wpływem turystyki. Wybrane przykłady w Polsce, [w:] Tanaś S., Mokras-Grabowska J., (red.), Od autentyczności do komercji – o doświadczaniu w turystyce, Warsztaty z Geografii Turyzmu, tom 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 207-223, doi: 10.18778/7969-138-8.14pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-138-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23073
dc.descriptionOpracowanie powstało w oparciu o rozprawę doktorską autorki, której głównym celem było określenie charakteru wykorzystania zasobów kultury ludowej w Polsce oraz stopnia ich komercjalizacji, poprzez zastosowanie uniwersalnej koncepcji modelu badań komercjalizacji kultury ludowej pod wpływem turystyki. Badania przeprowadzono w trzech regionach: włodawskim, podhalańskim i kartuskim.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofTanaś S., Mokras-Grabowska J., (red.), Od autentyczności do komercji – o doświadczaniu w turystyce, Warsztaty z Geografii Turyzmu, tom 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/*
dc.subjectkomercjalizacja kultury ludowejpl_PL
dc.subjectfolkloryzmpl_PL
dc.subjectprodukt turystycznypl_PL
dc.subjectregion włodawskipl_PL
dc.subjectregion podhalańskipl_PL
dc.subjectregion kartuskipl_PL
dc.titleKomercjalizacja kultury ludowej pod wpływem turystyki. Wybrane przykłady w Polscepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number207-223pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesĆWIKLIŃSKA J., 2009, Turystyka i kultura – od komercjalizacji do dialogu kultur, [w:] Kultura i turystyka – razem, ale jak?, materiały pokonferencyjne, A. Stasiak (red.), Wyd. WSTH w Łodzi, Łódź, s. 7–21.pl_PL
dc.referencesGEISE P., 2008, Karnawał i karnawalizacja w kontekście turystyki miejskiej. Wybrane zagadnienia, [w:] W kręgu humanistycznej refleksji nad turystyką kulturową, M. Kazimierczak (red.), Wyd. AWF w Poznaniu, Poznań, s. 83–95.pl_PL
dc.referencesISAŃSKI J., 2008, Wpływ turystyki na środowisko społeczno-kulturowe. Skutki rozwoju turystyki w środowisku społecznym – szanse i zagrożenia, [w:] Uwarunkowania i plany rozwoju turystyki. Zasoby antropogeniczne. Krajobraz. Ruch turystyczny, Z. Młynarczyk (red.), A. Zajadacz (red.), t. II, Wyd. Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Poznań, s. 27–40.pl_PL
dc.referencesKOWALCZYK A., 2008, Współczesna turystyka kulturowa – między tradycją a nowoczesnością, [w:] Turystyka kulturowa. Spojrzenie geograficzne, „Geografia Turyzmu” 1, s. 9–57.pl_PL
dc.referencesKROH A., 2003, Tatry i Podhale, ser. „A to Polska właśnie”, Wyd. Dolnośląskie, Wrocław, ss. 280.pl_PL
dc.referencesMADEJ T., 2008, Rola turystów z „unikatu” w odrodzeniu tradycji Niedzieli Palmowej we wsi Łyse na Kurpiach, [w:] W kręgu humanistycznej refleksji nad turystyką kulturową, M. Kazimierczak (red.), Wyd. AWF w Poznaniu, Poznań, s. 243–240.pl_PL
dc.referencesMOKRAS-GRABOWSKA J., RZEŃCA P., 2007, Województwo łódzkie. Przewodnik turystyczny, ROTWŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesMOKRAS-GRABOWSKA J., 2010, Wpływ turystyki na komercjalizację kultury ludowej w Polsce, praca doktorska, Archiwum Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesOLECHNICKI K., ZAŁĘCKI P., 1999, Słownik socjologiczny, Graffiti BC, Toruń, ss. 262.pl_PL
dc.referencesPRZECŁAWSKI K., 1996, Człowiek a turystyka. Zarys socjologii turystyki, Al-Bis, Kraków, ss. 160.pl_PL
dc.referencesPRZYBYŚ J., 2008, Dylematy wiejskiej turystyki kulturowej, [w:] Turystyka kulturowa. Spojrzenie geograficzne, A. Kowalczyk (red.), Warszawa, s. 85–117.pl_PL
dc.referencesSTASIAK A., 2007, Szlaki turystyczne – zagospodarowanie, atrakcja czy produkt turystyczny?, [w:] Szlaki turystyczne a przestrzeń turystyczna. Materiały z konferencji, PTTK „Kraj”, Warszawa, s. 45–54.pl_PL
dc.referencesSYNAK B., 2000, Turystyka a środowisko kulturowo-etniczne. Szanse i zagrożenia, [w:] Polityka samorządu terytorialnego w dziedzictwie turystycznym, zbiór materiałów pokonferencyjnych, M. Boruszczak (red.), Wyd. WSTiH w Sopocie, Gdańsk, s. 169–172.pl_PL
dc.referencesWielki słownik wyrazów obcych, 2003, PWN, Warszawa, ss. 1348.pl_PL
dc.referencesWŁODARCZYK B., 2009, Przestrzeń turystyczna. Istota, koncepcje, determinanty rozwoju. Rozprawa habilitacyjna, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, ss. 269.pl_PL
dc.referencesZARĘBA D., 2006, Ekoturystyka. Wyzwania i nadzieje, PWN, Warszawa, ss. 177.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-138-8.14


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska