dc.contributor.author | Czajkowska, Agata | |
dc.contributor.editor | Piekarski, Jacek | |
dc.contributor.editor | Urbaniak-Zając, Danuta | |
dc.date.accessioned | 2018-02-01T07:48:03Z | |
dc.date.available | 2018-02-01T07:48:03Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-102-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/23966 | |
dc.description.abstract | Artykuł przybliża znaczenie wiarygodności uprzedniej i następczej w kontekście autorytetu i tradycji związanej z pamięcią jako "materii" obecnej w edukacji, szczególnie autoedukacji. Proces ten wyraża się m.in. w sposobach tworzenia wiedzy. Przywołane w tytule strategie edukacyjne zostały scharakteryzowane w oparciu o trzy procesy pamięciowe: rememorację, rekolekcję oraz rekognicję. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Wiarygodność akademicka w edukacyjnych praktykach; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | pamięć | pl_PL |
dc.subject | wiedza | pl_PL |
dc.subject | wiarygodność | pl_PL |
dc.subject | tradycja | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.title | Współczesne strategie edukacyjne na styku autorytetu i tradycji | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 95-106 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Katedra Badań Edukacyjnych, Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-103-7 | |
dc.references | Ankersmit F. (2004), Narracja, reprezentacja, doświadczenie. Studia z teorii historiografii, Universitas, Kraków | pl_PL |
dc.references | Arendt H. (1994), Między czasem minionym a przyszłym. Osiem ćwiczeń zmyśli politycznej,Wydawnictwo Aletheia, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Atkinson W. W. (1995), Kształcenie pamięci: nauka o obserwacji, pamięci i wywoływaniu wspomnień,Wydawnictwo Interlibro, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Bal M. (2012), Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych. Krótki przewodnik,Narodowe Centrum Kultury NCK, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Buczyńska-Garewicz H. (2006), Miejsca, strony, okolice. Przyczynek do fenomenologii przestrzeni, Universitas, Kraków | pl_PL |
dc.references | Dąbrowski K. (1989), Elementy filozofii rozwoju, Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Durkheim E.(1990), Elementarne formy życia religijnego, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Frank S.L. (2010), O pamięci, przeł. B. Czardybon, [w:]Widma pamięci, red. J. Kurek, K. Maliszewski, Miejski Dom KulturyMDK Batory, Chorzów s.96-100 | pl_PL |
dc.references | Hirsch M. (1997), Family frames: photography, narrative and postmemory, Harvard University Press, Cambridge | pl_PL |
dc.references | Horsdal M. (2004), Ciało, umysł i opowieści – o ontologicznych i epistemologicznych perspektywach narracji na temat doświadczeń osobistych, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2s.7-25 | pl_PL |
dc.references | Koselleck R. (2001), Semantyka historyczna, Wyd. Poznańskie, Poznań | pl_PL |
dc.references | Leder A. (2014), Prześniona rewolucja. Ćwiczenie zlogiki historycznej, Wyd.Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Malewski M. (2010), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie wandragogice, Wyd. Naukowe DSW, Wrocław | pl_PL |
dc.references | OakeshottM. (1999), Wieża Babel i inne eseje,Wydawnictwo Aletheia, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Piotrowski P., Górniewicz J. (2015), Pedagogika kultury i postkultury. Idee I przemianykulturowe,Centrum BadańSpołecznych UWM, Olsztyn | pl_PL |
dc.references | Shoemaker S. (1970), People and their Pasts, “American Philosophical Quarterly”, Vol. 7, No. 4, s.269-285 | pl_PL |
dc.references | Szmyd J. (2011), Odczytywanie współczesności. Perspektywa antropologiczna, etyczna i edukacyjna, Oficyna Wyd. AFM, Kraków | pl_PL |
dc.references | Welzer H. (2010),Re-narrations: How pasts changes in conversational remembering,“Memory Studies”, No. 3 (I), s.5-17 | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | agata.czajkowska@uni.lodz.pl | pl_PL |