Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzajkowska, Agata
dc.contributor.editorPiekarski, Jacek
dc.contributor.editorUrbaniak-Zając, Danuta
dc.date.accessioned2018-02-01T07:48:03Z
dc.date.available2018-02-01T07:48:03Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-83-8088-102-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23966
dc.description.abstractArtykuł przybliża znaczenie wiarygodności uprzedniej i następczej w kontekście autorytetu i tradycji związanej z pamięcią jako "materii" obecnej w edukacji, szczególnie autoedukacji. Proces ten wyraża się m.in. w sposobach tworzenia wiedzy. Przywołane w tytule strategie edukacyjne zostały scharakteryzowane w oparciu o trzy procesy pamięciowe: rememorację, rekolekcję oraz rekognicję.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWiarygodność akademicka w edukacyjnych praktykach;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectpamięćpl_PL
dc.subjectwiedzapl_PL
dc.subjectwiarygodnośćpl_PL
dc.subjecttradycjapl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.titleWspółczesne strategie edukacyjne na styku autorytetu i tradycjipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number95-106pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Badań Edukacyjnych, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-103-7
dc.referencesAnkersmit F. (2004), Narracja, reprezentacja, doświadczenie. Studia z teorii historiografii, Universitas, Krakówpl_PL
dc.referencesArendt H. (1994), Między czasem minionym a przyszłym. Osiem ćwiczeń zmyśli politycznej,Wydawnictwo Aletheia, Warszawapl_PL
dc.referencesAtkinson W. W. (1995), Kształcenie pamięci: nauka o obserwacji, pamięci i wywoływaniu wspomnień,Wydawnictwo Interlibro, Warszawapl_PL
dc.referencesBal M. (2012), Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych. Krótki przewodnik,Narodowe Centrum Kultury NCK, Warszawapl_PL
dc.referencesBuczyńska-Garewicz H. (2006), Miejsca, strony, okolice. Przyczynek do fenomenologii przestrzeni, Universitas, Krakówpl_PL
dc.referencesDąbrowski K. (1989), Elementy filozofii rozwoju, Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej, Warszawapl_PL
dc.referencesDurkheim E.(1990), Elementarne formy życia religijnego, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesFrank S.L. (2010), O pamięci, przeł. B. Czardybon, [w:]Widma pamięci, red. J. Kurek, K. Maliszewski, Miejski Dom KulturyMDK Batory, Chorzów s.96-100pl_PL
dc.referencesHirsch M. (1997), Family frames: photography, narrative and postmemory, Harvard University Press, Cambridgepl_PL
dc.referencesHorsdal M. (2004), Ciało, umysł i opowieści – o ontologicznych i epistemologicznych perspektywach narracji na temat doświadczeń osobistych, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2s.7-25pl_PL
dc.referencesKoselleck R. (2001), Semantyka historyczna, Wyd. Poznańskie, Poznańpl_PL
dc.referencesLeder A. (2014), Prześniona rewolucja. Ćwiczenie zlogiki historycznej, Wyd.Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawapl_PL
dc.referencesMalewski M. (2010), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie wandragogice, Wyd. Naukowe DSW, Wrocławpl_PL
dc.referencesOakeshottM. (1999), Wieża Babel i inne eseje,Wydawnictwo Aletheia, Warszawapl_PL
dc.referencesPiotrowski P., Górniewicz J. (2015), Pedagogika kultury i postkultury. Idee I przemianykulturowe,Centrum BadańSpołecznych UWM, Olsztynpl_PL
dc.referencesShoemaker S. (1970), People and their Pasts, “American Philosophical Quarterly”, Vol. 7, No. 4, s.269-285pl_PL
dc.referencesSzmyd J. (2011), Odczytywanie współczesności. Perspektywa antropologiczna, etyczna i edukacyjna, Oficyna Wyd. AFM, Krakówpl_PL
dc.referencesWelzer H. (2010),Re-narrations: How pasts changes in conversational remembering,“Memory Studies”, No. 3 (I), s.5-17pl_PL
dc.contributor.authorEmailagata.czajkowska@uni.lodz.plpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska