Show simple item record

dc.contributor.authorBarczyk-Sitkowska, Agnieszka
dc.date.accessioned2018-02-08T15:01:01Z
dc.date.available2018-02-08T15:01:01Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/24037
dc.description.abstractWhen seeking original forms of expression, contemporary commercials often reach for the achievements of film making. That is reflected in references to the conventions of certain film genres, and the references to particular films. The goal of the article was to present selected examples of the relationships between commercials and film, which can be found in car manufacturer advertising campaigns (Toyota, BMW, and Mercedes-Benz). The analysis of the gathered study material enabled me to identify two forms of quasi-film commercials: a TV spot and a short film.en_GB
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen_GB
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica; 5; 5
dc.subjectcommercialen_GB
dc.subjectfilmen_GB
dc.subjectquasi-filmen_GB
dc.subjectcommercial seriesen_GB
dc.subjectspoten_GB
dc.titleQuasi-film commercials. Analysis of selected car manufacturer campaignsen_GB
dc.typeArticleen_GB
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017en_GB
dc.page.number[171]-183
dc.contributor.authorAffiliationChair of Journalism and Social Communication, Faculty of Philology, University of Lodz
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.referencesAronson E., Wilson T.D., Akert R.M., “Psychologia społeczna. Serce i umysł”, transl. by A. Brzezińska, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznan 1997.en_GB
dc.referencesBronowicz M., “Komunikacja wizualna: Public relations. Reklama. Branding”, Wydawnictwo Astrum, Wroclaw 2014.en_GB
dc.references“Bohaterowie ‘Powrotu do przyszłości’ reklamują Toyotę Mirai (wideo)”, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/bohaterowie-powrotu-do-przyszlosci-reklamuja-toyote-mirai-wideo [accessed on: 14.02.2017].en_GB
dc.references“Bond. James Bond. Licencja na reklamowanie”, http://wyborcza.pl/1,76842,12742176,Bond__James_Bond__Licencja_na_reklamowanie.html [accessed on: 13.02.2017].en_GB
dc.referencesCzubała A., Jonas A., Smoleń T., Wiktor J.W., “Marketing usług”, Wolters Kluwer Polska, Warsaw 2012.en_GB
dc.referencesFog K., Budtz Ch., Munch P., Blanchette S., “Storytelling – narracja w reklamie i biznesie”, transl. by J. Wasilewski, B. Brach, SaatchiSaatchi, Warsaw 2011.en_GB
dc.referencesGolka M., “Świat reklamy”, Agencja Badawczo-Promocyjna ARTIA, Warsaw 1994.en_GB
dc.referencesJaniszewska K., Korsak R., Kwarciak B., Lewiński P., Lisowska-Magdziarz M., Nierenberg B., Nowińska E., Zimny R., “Wiedza o reklamie. Od pomysłu do efektu”, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warsaw–Bielsko-Biała 2009.en_GB
dc.referencesJohnson D.J., “Advertising Today”, Science Research Associates, Chicago 1978.en_GB
dc.referencesKaczałek W., “Clive Owen – zawodowiec w BMW”, http://autokult.pl/3337,clive-owen-zawodowiec-w-bmw,all [accessed on: 14.02.2017].en_GB
dc.referencesKall J., “Reklama”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warsaw 2002.en_GB
dc.referencesLewiński P.H., “Retoryka reklamy”, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wroclaw 1999.en_GB
dc.referencesOrzeł W., “Rola narracji storytellingowej w reklamie”, http://marketerplus.pl/teksty/artykuly/rola-narracji-storytellingowej-w-reklamie/ [accessed on: 12.02.2017].en_GB
dc.referencesPtaszek G., “Rozrywka w służbie reklamy (advertainment), czyli jak uśpić czujność konsumenta”, Naukowy Przegląd Dziennikarski 2015, Issue 4, pp. 62–79.en_GB
dc.referencesTokarz M., “Argumentacja, perswazja, manipulacja”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdansk 2006.en_GB
dc.references„Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną”, http://www.carter.pl/articles/toyota-najbardziej-wartosciowa-marka-motoryzacyjna.json [accessed on: 10.01.2017].en_GB
dc.references„Wielkie kino jest w modzie. Reklama Prady przypomina film science fiction Alfreda Hitchcocka”, http://www.zetchilli.pl/Styl-zycia/Moda/Wielkie-kino-jest-w-modzie-Reklama-Prady-przypomina-film-science-fiction-Alfreda-Hitchcocka-2744 [accessed on: 12.02.2017].en_GB
dc.contributor.authorEmailagabarczyk@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/1505-9057.43.12
dc.relation.volume43en_GB


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record