dc.contributor.author | Gutowska, Anna | |
dc.contributor.editor | Dubas, Elżbieta | |
dc.contributor.editor | Stelmaszczyk, Joanna | |
dc.date.accessioned | 2019-03-12T07:47:39Z | |
dc.date.available | 2019-03-12T07:47:39Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Gutowska A., Biografia edukacyjna i jej osobliwości – studium jednego przypadku, [w:] Biografie edukacyjne. Wybrane konteksty, Dubas E., Stelmaszczyk J. (red.), "Biografia i badanie biografii”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 205-213, doi: 10.18778/7969-353-5.15 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-353-5 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/27053 | |
dc.description.abstract | Artykuł stanowi przykład analizy biografii edukacyjnej jednego przypadku. Poszukiwaniom autorki towarzyszyło pytanie o osobliwości tej biografii, jej specyfikę i charakter. Za podstawę analizy przyjęto koncepcję trajektorii Fritza Schützego i Gerharda Riemanna, próbując ukazać edukacyjny potencjał cierpienia ludzkiego. | pl_PL |
dc.description.abstract | This text is an example of the analysis of the educational biography of one case. The author is trying to show originality of this biography, the specificity and nature. Based on the concept of trajectory Gerhard Riemann and Fritz Schütze, trying to show the educational potential of human suffering. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Dubas E., Stelmaszczyk J. (red.), Biografie edukacyjne. Wybrane konteksty, "Biografia i badanie biografii”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.relation.ispartofseries | Biografia i badanie biografii;3 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | biografia | pl_PL |
dc.subject | trajektoria | pl_PL |
dc.subject | cierpienie | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.title | Biografia edukacyjna i jej osobliwości – studium jednego przypadku | pl_PL |
dc.title.alternative | Educational biography and its singularity – the single case study | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014 | pl_PL |
dc.page.number | 205-213 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Zakład Andragogiki i Gerontologii Społecznej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-691-8 | |
dc.references | Dobrowolska D., 1992, Przebieg życia, fazy, wydarzenia, „Kultura i Społeczeństwo”, T. 36, nr 2, s. 75–85. | pl_PL |
dc.references | Dubas E., 2007, Wokół paradygmatu uniwersalności w edukacji dorosłych, [w:] E. Dubas (red.), Uniwersalne problemy andragogiki i gerontologii, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 41–63. | pl_PL |
dc.references | Giza A., 1990, Biografia jako fakt empiryczny i jako kategoria teoretyczna, [w:] J. Włodarek, M. Ziółkowski (red.), Metoda biograficzna w socjologii, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Lindyberg I., 2012, Świat(y) „upośledzonego” macierzyństwa, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Mazurek E., 2011, Biograficzne uczenie się kobiety doświadczającej choroby nowotworowej piersi w świetle teorii andragogicznych, [w:] E. Dubas, W. Świtalski (red.), Biografia i badanie biografii, T. 1, Uczenie się z (własnej) biografii, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 51–68. | pl_PL |
dc.references | Mazurek E., 2013, Biografie edukacyjne kobiet dotkniętych rakiem piersi, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Nowak-Dziemianowicz M., 2006, Doświadczenia rodzinne w narracjach: interpretacje sensów i znaczeń, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Okła W., 2009, Człowiek w sytuacji choroby, [w:] S. Steuden, K. Janowski (red.), Psychologiczne konteksty doświadczania straty, Wydawnictwo KUL, Lublin, s. 13–23. | pl_PL |
dc.references | Popielski K., 2008, Psychologia egzystencji: wartości w życiu, Wydawnictwo KUL, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Prawda M., 1989, Biograficzne odtwarzanie rzeczywistości (O koncepcji badań biograficznych Fritza Schütze), „Studia Socjologiczne”, nr 4, s. 81–98. | pl_PL |
dc.references | Przetacznik-Gierowska M., 2002, Psychologia rozwoju człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Riemann G., Schütze F., 1992, „Trajektoria” jako podstawowa koncepcja teoretyczna w analizach cierpienia i bezładnych procesów społecznych, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 2, s. 89–109. | pl_PL |
dc.references | Schütze F., 1997, Trajektorie cierpienia jako przedmiot badań socjologii interpretatywnej, „Studia Socjologiczne”, nr 1, s. 25. | pl_PL |
dc.references | Sobol E. (red.), 2002, Słownik wyrazów obcych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 1120. | pl_PL |
dc.references | Zakrzewska-Manterys E., 1995, Down i zespół wątpliwości. Studium z socjologii cierpienia, Wydawnictwo Semper, Warszawa. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-353-5.15 | |