Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGutowska, Anna
dc.contributor.editorDubas, Elżbieta
dc.contributor.editorStelmaszczyk, Joanna
dc.date.accessioned2019-03-12T07:47:39Z
dc.date.available2019-03-12T07:47:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationGutowska A., Biografia edukacyjna i jej osobliwości – studium jednego przypadku, [w:] Biografie edukacyjne. Wybrane konteksty, Dubas E., Stelmaszczyk J. (red.), "Biografia i badanie biografii”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 205-213, doi: 10.18778/7969-353-5.15pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-353-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27053
dc.description.abstractArtykuł stanowi przykład analizy biografii edukacyjnej jednego przypadku. Poszukiwaniom autorki towarzyszyło pytanie o osobliwości tej biografii, jej specyfikę i charakter. Za podstawę analizy przyjęto koncepcję trajektorii Fritza Schützego i Gerharda Riemanna, próbując ukazać edukacyjny potencjał cierpienia ludzkiego.pl_PL
dc.description.abstractThis text is an example of the analysis of the educational biography of one case. The author is trying to show originality of this biography, the specificity and nature. Based on the concept of trajectory Gerhard Riemann and Fritz Schütze, trying to show the educational potential of human suffering.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDubas E., Stelmaszczyk J. (red.), Biografie edukacyjne. Wybrane konteksty, "Biografia i badanie biografii”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.relation.ispartofseriesBiografia i badanie biografii;3
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectbiografiapl_PL
dc.subjecttrajektoriapl_PL
dc.subjectcierpieniepl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.titleBiografia edukacyjna i jej osobliwości – studium jednego przypadkupl_PL
dc.title.alternativeEducational biography and its singularity – the single case studypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number205-213pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Zakład Andragogiki i Gerontologii Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-691-8
dc.referencesDobrowolska D., 1992, Przebieg życia, fazy, wydarzenia, „Kultura i Społeczeństwo”, T. 36, nr 2, s. 75–85.pl_PL
dc.referencesDubas E., 2007, Wokół paradygmatu uniwersalności w edukacji dorosłych, [w:] E. Dubas (red.), Uniwersalne problemy andragogiki i gerontologii, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 41–63.pl_PL
dc.referencesGiza A., 1990, Biografia jako fakt empiryczny i jako kategoria teoretyczna, [w:] J. Włodarek, M. Ziółkowski (red.), Metoda biograficzna w socjologii, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLindyberg I., 2012, Świat(y) „upośledzonego” macierzyństwa, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesMazurek E., 2011, Biograficzne uczenie się kobiety doświadczającej choroby nowotworowej piersi w świetle teorii andragogicznych, [w:] E. Dubas, W. Świtalski (red.), Biografia i badanie biografii, T. 1, Uczenie się z (własnej) biografii, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 51–68.pl_PL
dc.referencesMazurek E., 2013, Biografie edukacyjne kobiet dotkniętych rakiem piersi, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.pl_PL
dc.referencesNowak-Dziemianowicz M., 2006, Doświadczenia rodzinne w narracjach: interpretacje sensów i znaczeń, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław.pl_PL
dc.referencesOkła W., 2009, Człowiek w sytuacji choroby, [w:] S. Steuden, K. Janowski (red.), Psychologiczne konteksty doświadczania straty, Wydawnictwo KUL, Lublin, s. 13–23.pl_PL
dc.referencesPopielski K., 2008, Psychologia egzystencji: wartości w życiu, Wydawnictwo KUL, Lublin.pl_PL
dc.referencesPrawda M., 1989, Biograficzne odtwarzanie rzeczywistości (O koncepcji badań biograficznych Fritza Schütze), „Studia Socjologiczne”, nr 4, s. 81–98.pl_PL
dc.referencesPrzetacznik-Gierowska M., 2002, Psychologia rozwoju człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRiemann G., Schütze F., 1992, „Trajektoria” jako podstawowa koncepcja teoretyczna w analizach cierpienia i bezładnych procesów społecznych, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 2, s. 89–109.pl_PL
dc.referencesSchütze F., 1997, Trajektorie cierpienia jako przedmiot badań socjologii interpretatywnej, „Studia Socjologiczne”, nr 1, s. 25.pl_PL
dc.referencesSobol E. (red.), 2002, Słownik wyrazów obcych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 1120.pl_PL
dc.referencesZakrzewska-Manterys E., 1995, Down i zespół wątpliwości. Studium z socjologii cierpienia, Wydawnictwo Semper, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-353-5.15


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe