Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJarecki, Wojciech
dc.date.accessioned2019-04-03T09:00:27Z
dc.date.available2019-04-03T09:00:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1899-2226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27315
dc.description.abstractHigher education should enable students to raise their qualifications, and particularly acquire new knowledge, develop their interests, or learn to think critically. As for economics students, tertiary education should provide them with an opportunity to find and follow their career path. Having this in mind, the author of the present paper discusses factors contributing to economics students’ involvement in raising their qualifications. The main aim is to state why they have become less involved in doing so and particularly in acquiring new knowledge.en_GB
dc.description.sponsorshipPublication of English-language versions of the volumes of the "Annales. Ethics in Economic Life" financed through contract no. 501/1/P-DUN/2017 from the funds of the Ministry of Science and Higher Education devoted to the promotion of scholarship.en_GB
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen_GB
dc.relation.ispartofseriesAnnales. Ethics in Economic Life; 6
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.en_GB
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0en_GB
dc.subjectqualificationsen_GB
dc.subjectknowledgeen_GB
dc.subjectstudyingen_GB
dc.titleHigher education as a stage in competence developmenten_GB
dc.typeArticleen_GB
dc.page.number89-97
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Szczecin, Faculty of Economics and Management, Department of Human Capital Management
dc.identifier.eissn2353-4869
dc.referencesBlaug, M. (1976). The empirical status of human capital theory: A slightly jaundiced survey. Journal of Economic Literature, 14(3), 827–855.en_GB
dc.referencesBundesministerium fuer Bildung und Forschung. (2007). Die Wirtschaftliche und soziale Lage der Studierenden in der Bundesrepublik Deutschland 2006. Bonn–Berlin.en_GB
dc.referencesCentral Statistical Office [Główny Urząd Statystyczny]. (2005). Ścieżki edukacyjne Polaków. GUS: Warszawa.en_GB
dc.referencesCentral Statistical Office [Główny Urząd Statystyczny]. (2010–2014). Szkoły wyższe i ich finanse w 2009–2013 [Higher Education Istitutions and their finances]. GUS: Warszawa.en_GB
dc.referencesCentral Statistical Office [Główny Urząd Statystyczny]. (2013). Wybory ścieżki kształcenia a sytuacja zawodowa Polaków. GUS: Warszawa.en_GB
dc.referencesCentral Statistical Office [Główny Urząd Statystyczny]. (2014). Aktywność ekonomiczna ludności Polski w latach 2010–2012 [Labour force survey in Poland in the years 2010–2012]. GUS: Warszawa.en_GB
dc.referencesCentral Statistical Office [Główny Urząd Statystyczny]. (2015). Struktura wynagrodzeń według zawodów w 2014 roku [Structure of wages and salaries by occupationsin in 2014]. GUS: Warszawa.en_GB
dc.referencesChapman, B. (1997). Conceptual issues and the Australian experience with income contingent charge for higher education. The Economic Journal, 107(442), 738–751.en_GB
dc.referencesJarecki, W. (2011). Szacowanie kosztów i efektów kształcenia ekonomicznego na poziomie wyższym. Dissertations and Studies, 789. Szczecin: University of Szczecin.en_GB
dc.referencesJarecki, W. (2015). Motywacje przy podejmowaniu studiów wyższych ekonomicznych. Annales. Ethics in Economic Life, 18(3), 133–141.en_GB
dc.referencesLiberska, B. (1974). Problemy efektywności kształcenia wyższego. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.en_GB
dc.referencesMłokosiewicz, M. (2017). Zaangażowanie pracowników – perspektywa indywidualna i organizacyjna. Rola zasobów ludzkich w rozwoju organizacji. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, 74(3).en_GB
dc.referencesMusgrave, R. A., & Musgrave, P. B. (1989). Public finance in theory and practice. New York: McGraw Hill.en_GB
dc.referencesOleksyn, T. (1997). Praca i płaca w zarządzaniu. Warszawa: International School of Managers.en_GB
dc.referencesOstrowska, E. (1999). Ryzyko inwestycyjne. Identyfikacja i metody oceny. Gdańsk: Publisher of the University of Gdańsk.en_GB
dc.referencesPolańska, A. (2008). Uczenie studentów krytycznego (koncepcyjnego) myślenia priorytetowym zadaniem dydaktyki szkoły wyższej. WSAiB. http://www.wsaib.pl/files/dziekanat/Uczenie%20_krytycz-nego_myslenia.docen_GB
dc.referencesSłownik języka polskiego (1981). Vol. III. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.en_GB
dc.referencesThurow, L. (1970). Investment in human capital. Belmont: Wadsworth.en_GB
dc.referencesWolter, S. C., & Weber, B. (2005). Bildungsrendite – ein zentraler oekonomischer Indykator des Bildungswesens. Das Magazin fuer Wirtschaftspolitik, 10, 38–42.en_GB
dc.contributor.authorEmailWojciech.Jarecki@usz.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/1899-2226.21.6.07
dc.relation.volume21en_GB
dc.subject.jelI23
dc.subject.jelI26
dc.subject.jelM54


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.