Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJaniak, Małgorzata
dc.contributor.authorKozłowska-Adamczak, Monika
dc.date.accessioned2019-04-17T15:47:34Z
dc.date.available2019-04-17T15:47:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27865
dc.description.abstractPrzemysł hotelarski zalicza się do fundamentalnych usług związanych z obsługą ruchu turystycznego. Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój Internetu i wzrastającą liczbę jego użytkowników, naturalne jest prezentowanie i sprzedaż oferty (m.in. przez hotelarzy) za pośrednictwem tego właśnie medium. Współcześnie szczególne znaczenie w hotelarstwie ma szerokie zastosowanie globalnych i międzynarodowych portali rezerwacyjnych, stanowiących nowoczesny kanał dystrybucji usług i produktów turystycznych na cały świat. Celem autorek artykułu jest próba oceny użyteczności i funkcjonalności czterech najbardziej znanych na polskim rynku hotelowych portali rezerwacyjnych (booking.com, hrs.com, hotels.com i hotel.info) z punktu widzenia konsumenta (turysty), a następnie określenie przydatności tego źródła danych do badań naukowych przy wykorzystaniu metody waloryzacji danych dotyczących hoteli zlokalizowanych w pięciu polskich metropoliach (Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism; 2
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjecte-marketingpl_PL
dc.subjectużyteczność hotelowych portali rezerwacyjnychpl_PL
dc.subjectwaloryzacjapl_PL
dc.titleWaloryzacja najpopularniejszych portali rezerwacyjnych z punktu widzenia użyteczności konsumenckiej i naukowejpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number101-109
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Instytut Geografii Miast i Turyzmu
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Instytut Geografii
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesANTONOWICZ W., 2018, Jak odpalić biznes hotelowy w Internecie – sześć kroków, [w:] ABC inwestycji hotelowych. Raport magazynu „Hotelarz”, Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Pro-Media, Warszawa, s. 48–50.pl_PL
dc.referencesBAŃSKI J., 2006, Witryny internetowe jednostek samorządowych z siedzibą w małych miastach – analiza i ocena, „Studia Obszarów Wiejskich”, t. 11: Rola małych miast w rozwoju obszarów wiejskich, s. 59–72.pl_PL
dc.referencesBŁASZCZUK W., WITKOWSKI C., 2006, Hotelarstwo w Polsce. Wybrane zagadnienia, Wyd. Akademickie WSSP im. Wincentego Pola w Lublinie, Lublin.pl_PL
dc.referencesBONICKA J., ANTONOWICZ W., 2018, Inteligentne, sprofilowane systemy przetwarzania danych, [w:] Economy & technology & marketing trends 2018, Wyd. Profitroom, Poznań, s. 34–35.pl_PL
dc.referencesBRANNBACK M., 1997, Is the internet changing the dominant logic of marketing?, „European Management Journal”, 15, 6, s. 698–707.pl_PL
dc.referencesDROZDOWSKA M., DUDA-SEIFERT M., 2016, Turystyczne portale internetowe – wiarygodne źródło informacji?, „Turyzm/Tourism”, 26, 2, s. 7–13.pl_PL
dc.referencesESCOBAR-RODRÍGUEZ T., CARVAJAL-TRUJILLO E., 2013, An evaluation of Spanish hotel websites: Informational vs. relational strategies, „International Journal of Hospitality Management”, 33, s. 228–239.pl_PL
dc.referencesGUZIK R., 2006, Gminy w Internecie, [w:] B. Domański, W. Jarczewski (red.), Klimat inwestycyjny w województwie małopolskim, Departament Gospodarki i Infrastruktury Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Kraków, s. 75–79.pl_PL
dc.referencesHYSKI M., BEDNARZAK J., 2012, Funkcje hotelarskie zabytkowych obiektów zamkowych, Wyd. Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesKOTLER P., 2002, Marketing. Podręcznik europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLAW R., 2009, Disintermediation of hotel reservations: The perception of different groups of online buyers in Hong Kong, „International Journal of Contemporary Hospitality Management”, 21, 6, s. 766–772.pl_PL
dc.referencesMATCZAK A., 1986, Przyrodnicze podstawy organizacji wypoczynku w strefie podmiejskiej Łodzi, „Acta Universitatis Lodziensis. Turyzm”, 2, s. 25–45.pl_PL
dc.referencesMARCUSSEN C.H., 2008, Trends in European internet distribution – of travel and tourism services. Trends in European internet distribution – of travel and tourism services, http://195.130.87.21:8080/dspace/handle/123456789/864?mode=full&submit_simple=Show+full+item+record; 17.10.2018.pl_PL
dc.referencesNOWAKOWSKI M., 2012, Użyteczność oficjalnych serwisów internetowych miast na turniej EURO 2012, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica”, 29, s. 43–56.pl_PL
dc.referencesPIĄDŁOWSKI K., 2006, Portale internetowe, Centrum Edukacji Bibliotekarskiej, Informacyjnej i Dokumentacyjnej im. Heleny Radlińskiej w Warszawie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPRAŁAT E., 2011, Badania witryn internetowych polskich gmin, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług”, 67, s. 564–571.pl_PL
dc.referencesPRZYBYLAK D., 2005, Znaczenie marketingu w usługach turystycznych, [w:] W. Siwiński, R.D. Tauber, E. Mucha-Szajek (red.), Hotelarstwo, rekreacja, turystyka. Kierunki przemian w świecie postindustrialnym, Wyd. WSGiH w Poznaniu, Poznań, s. 256–266.pl_PL
dc.referencesRUNGE J., 2006, Metody badań w geografii społeczno-ekonomicznej – elementy metodologii, wybrane narzędzia badawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesSHELDON P.J., 1997, Tourism information technology, CAB International, Wallingfort.pl_PL
dc.referencesSTANGL B., INVERSINI A., SCHEGG R., 2016, Hotels’ Dependency on online intermediaries and their chosen distribution channel portfolios: Three country insights, „International Journal of Hospitality Management”, 52, s. 87–96.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29.08.1997 roku o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników, DzU z 2018 r., poz. 650.pl_PL
dc.referencesWERTHNER H., RICCI F., 2004, E-commerce and tourism, „Communitation of the ACM”, 47, 12, s. 101–105.pl_PL
dc.referencesWERTHNER H., KLEIN S., 1999, Information technology and tourism, Springer Verlag Vien, Vien.pl_PL
dc.referencesWITKOWSKI Cz., 2007, Hotelarstwo, cz. 1: Podstawy hotelarstwa, Wyd. Almamer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWOJCIECHOWSKA J., 2003, Analiza i ocena zagospodarowania turystycznego, [w:] S. Liszewski (red.), Możliwości i kierunki rozwoju turystyki w Dolinie Odry, Katedra Geografii Miast i Turyzmu UŁ, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź, s. 136–156.pl_PL
dc.referenceshttp://www.e-hotelarz.pl/mht/?p=29196.pl_PL
dc.referenceshttps://pl.hotels.com/.pl_PL
dc.referenceshttps://www.booking.com/.pl_PL
dc.referenceshttps://www.e-hotelarz.pl/mht/?p=14002.pl_PL
dc.referenceshttps://www.hotel.info/.pl_PL
dc.referenceshttps://www.hrs.com/.pl_PL
dc.referenceshttps://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-marketing-internetowy0.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmalgorzata.janiak@geo.uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailmonika.kozlowska@ukw.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/0867-5856.28.2.11
dc.relation.volume28pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.