Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMinkwitz, Aleksandra
dc.date.accessioned2019-04-17T15:47:40Z
dc.date.available2019-04-17T15:47:40Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27881
dc.description.abstractArtykuł stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, czy serwisy społecznościowe mogą być efektywnym źródłem danych, przydatnych w kontekście planowania turystyki w skali lokalnej. W pierwszej części artykułu opisano, jaką rolę pełnią media społecznościowe w przemyśle turystycznym, zawarto syntetyczne omówienie najczęściej pojawiających się tematów badań związanych z wykorzystaniem MS w turystyce, a także scharakteryzowano serwis społecznościowy TripAdvisor, będący przedmiotem badania. W drugiej części przedstawiono wyniki przeprowadzonego z wykorzystaniem serwisu badania, którym objęto odpowiednio po 30 najpopularniejszych hoteli, restauracji oraz atrakcji turystycznych w Poznaniu. Rezultaty badania przedstawiono za pomocą pięciu map wynikowych. Rezultaty opatrzone są komentarzem na temat zagrożeń, z którymi związana jest analiza danych tego typu, a także możliwych przyszłych kierunków badań.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism; 2
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjectmedia społecznościowe w turystycepl_PL
dc.subjectWeb 2.0pl_PL
dc.subjectTripAdvisorpl_PL
dc.subjectUGCpl_PL
dc.subjectplanowanie rozwoju turystykipl_PL
dc.titleMożliwości wykorzystania serwisu Tripadvisor jako źródła danych na etapie ich gromadzenia w planowaniu rozwoju turystyki w skali lokalnejpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number53-59
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Katedra Turystyki i Rekreacji
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesAYEH J.K., AU N., LAW R., 2013, „Do we believe in TripAdvisor?” Examining credibility perceptions and online travelers’ attitude toward using user-generated content, „Journal of Travel Research”, 52 (4), s. 437–452.pl_PL
dc.referencesBANERJEE S., CHUA A.Y.K., 2013, Reliability of reviews on the Internet: The case of TripAdvisor, World Congress on Engineering and Computer Science, San Francisco.pl_PL
dc.referencesBERTHON P.R. i in., 2012, Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: Implications for international marketing strategy, „Business Horizons”, 55 (3), s. 261–271.pl_PL
dc.referencesBRZEZIŃSKI S., JASIŃSKI M., 2014, Media społecznościowe w marketingu terytorialnym polskich miast, „Marketing i Rynek”, 3, s. 9–17.pl_PL
dc.referencesCHAN N.L., GUILLET B.D., 2011, Investigation of social media marketing: How does the hotel industry in Hong Kong perform in marketing on social media websites?, „Journal of Travel & Tourism Marketing”, 28 (4), s. 345–368.pl_PL
dc.referencesFOTIS J., BUHALIS D., ROSSIDES N., 2012, Social media use and impact during the holiday travel planning process, Paper presented at the 19th international conference on information and communication technologies in travel and tourism (ENTER), January 25–27, 2012. Sweden: Helsingborg.pl_PL
dc.referencesHAYS S., PAGE S. J., BUHALIS D., 2013, Social media as a destination marketing tool: Its use by national tourism organisations, „Current Issues in Tourism”, 16 (3), s. 211–239.pl_PL
dc.referencesHOWE J., 2009, Crowdsourcing: Why the power of the crowd is driving the future of business, Three Rivers Press, Nowy Jork.pl_PL
dc.referencesKAPLAN A.M., HAENLEIN M., 2010, Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media, „Business Horizons”, 53 (1), s. 59–68.pl_PL
dc.referencesKRUCZEK Z., 2016a, Frekwencja w polskich atrakcjach turystycznych. Problemy oceny liczby odwiedzających, „Ekonomiczne Problemy Turystyki”, 35, s. 25–35, https://doi.org/10.18276/ept.2016.3.35-02.pl_PL
dc.referencesKRUCZEK Z., 2016b, Frekwencja w atrakcjach turystycznych w latach 2011–2015, Polska Organizacja Turystyczna, Kraków–Warszawa.pl_PL
dc.referencesKWOK L., YU B., 2013, Spreading social media messages on Facebook, „Cornell Hospitality Quarterly”, 54 (1), s. 84–94.pl_PL
dc.referencesLIU Z., SIGUAW J.A., ENZ C.A., 2008, Using tourist travel habits and preferences to assess strategic destination positioning: The case of Costa Rica, „Cornell Hospitality Quarterly”, 49 (3), s. 258–281.pl_PL
dc.referencesMCAFEE A., BRYNJOLFSSON E., 2012, Big data: The management revolution, „Harvard Business Review”, 90 (10), s. 61–67.pl_PL
dc.referencesMIGUÉNS J., BAGGIO R., COSTA C., 2008, Social media and tourism destinations: TripAdvisor case study, „Advances in Tourism Research”, 26 (28), s. 26–28.pl_PL
dc.referencesMUNAR A.M., JACOBSEN J.K. S., 2014, Motivations for sharing tourism experiences through social media, „Tourism Management”, 43, s. 46–54.pl_PL
dc.referencesO’REILLY T., 2005, What is Web 2.0, O’Reilly Media, https://www.oreilly.\com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html.pl_PL
dc.referencesPHILLIPS P., MOUTINHO L., 2014, Critical review of strategic planning research in hospitality and tourism, „Annals of Tourism Research”, 48, s. 96–120.pl_PL
dc.referencesPOLAŃSKA K., WASSILEW A., 2015, Analizy big data w serwisach społecznościowych, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, 44 (4/2015), s. 117–128.pl_PL
dc.referencesPUDEŁKO M., 2017, Prawdziwa historia Internetu, wyd. 3, Itstart, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSZROMNIK A., 2012, Marketing terytorialny, http://images.iformat.pl/195911E5EB/84EC0342-6DCD-4477-84F9-1BB7324257A8.pdf.pl_PL
dc.referencesTripadvisor, Dochodzenie: kara więzienia za zamieszczanie fałszywych recenzji, 2018, https://pl.tripadvisor.com/TripAdvisorInsights/w4237.pl_PL
dc.referencesUNWTO, 2017, Tourism Highlights 2017 Edition, https://www.eunwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419029.pl_PL
dc.referencesXIANG Z., GRETZEL U., 2010, Role of social media in online travel information search, „Tourism Management”, 31 (2), s. 179–188.pl_PL
dc.referencesZAJADACZ A., 2017, Media społecznościowe w procesie planowania rozwoju turystyki w skali regionalnej, „Ekonomiczne Problemy Turystyki”, 1 (37) 2017, s. 127–146.pl_PL
dc.referenceshttps://www.alexa.com/siteinfo/tripadvisor.com.pl_PL
dc.referenceshttps://www.alexa.com/siteinfo/yelp.com.pl_PL
dc.referenceshttps://www.tripadvisor.com.pl_PL
dc.referenceshttps://www.tripadvisor.mediaroom.com.pl_PL
dc.contributor.authorEmailaleksandra.minkwitz@amu.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/0867-5856.28.2.06
dc.relation.volume28pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.