The use of a semantic understanding of communication in the developing of a typologization of advertisements
Streszczenie
Dotychczasowe badania marketingowe w zakresie procesów komunikowania koncentrowały sią głównie na wyborze nośników reklamy. Ma polu tym osiągnięto tym
szereg pozytywnych wyników. Niewiele było natomiast badań na temat treści i
form reklam/, choć według licznych badaczy decyzje w tej sferze mają często
większe znaczenie niż wybór nośników reklamy. Dlatego też celem artykułu jest
próba analizy i opisu zawartości przekazu reklamowego i Jego form, przy wykorzystaniu Jakościowego, humanistycznego podejścia.
W artykule przedstawiono niektóre podstawowe aspekty semiotycznego podejścia do komunikacji, w odróżnieniu od tradycyjnego modelu S-O-R (hodziec-odЫогсд informacji-reakcja). Autor skoncentrował się na związku pomiędzy oddziaływaniem przekazu reklamowego i odbiorcę. Opracowano semiotyczny model
konsumpcji dla procesu dekodowania Informacji. W części II wykorzystano rozumowanie semiotyczne dla opracowania typologii reklamy.
Collections