Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorAlsted, Christian
dc.date.accessioned2021-04-16T11:03:19Z
dc.date.available2021-04-16T11:03:19Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35163
dc.description.abstractDotychczasowe badania marketingowe w zakresie procesów komunikowania koncentrowały sią głównie na wyborze nośników reklamy. Ma polu tym osiągnięto tym szereg pozytywnych wyników. Niewiele było natomiast badań na temat treści i form reklam/, choć według licznych badaczy decyzje w tej sferze mają często większe znaczenie niż wybór nośników reklamy. Dlatego też celem artykułu jest próba analizy i opisu zawartości przekazu reklamowego i Jego form, przy wykorzystaniu Jakościowego, humanistycznego podejścia. W artykule przedstawiono niektóre podstawowe aspekty semiotycznego podej­ścia do komunikacji, w odróżnieniu od tradycyjnego modelu S-O-R (hodziec-odЫогсд informacji-reakcja). Autor skoncentrował się na związku pomiędzy oddziaływaniem przekazu reklamowego i odbiorcę. Opracowano semiotyczny model konsumpcji dla procesu dekodowania Informacji. W części II wykorzystano rozumowanie semiotyczne dla opracowania typologii reklamy.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;105
dc.titleThe use of a semantic understanding of communication in the developing of a typologization of advertisementspl_PL
dc.title.alternativeWykorzystanie semiotycznej interpretacji przekazu dla opracowania typologii reklamypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number67-84pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationThe Copenhagen School of Economics and Business Administration, Denmark.pl_PL
dc.referencesAaker D. A., Myers, J. G., Advertising Management, Nevi Jersey 1982.pl_PL
dc.referencesAlsted, Ch., Semiotlsk indholdsanalyse og receptionsanalyse of 3 reklamef 11m..., In: Chr. Alsted, C. Buhl, F. Henrlkseri, TV-reklamespot og seer, "Research Paper", Marketing Institute, The Copenhagen School for Economics and Business Administration, Denmark 1987.pl_PL
dc.referencesAlsted, Ch., Kwalitative relationer og referencer i kvasifiktive TVreklamespots, "Working Paper", Institute of Marketing, The Copenhagen School for Economics and Business Administration, Denmark 1987.pl_PL
dc.referencesBarthes , R., "Mythologies", Seuli, Paris 1957.pl_PL
dc.referencesDyer, G., Advertising as Communication, Methuen, London 1982pl_PL
dc.referencesEco, U., Theory of Semiotics, Indiana University Press 1976.pl_PL
dc.referencesGredal, K., forbrugernes motiver og adfaerd, Nyt Nordlsk Forlag, Kobenhavn 1980.pl_PL
dc.referencesHolbrook, M. B., Hirschmann, E., The Experimental Aspects of Consumption: Consumer Fantasies, Feelings and Fun, "Journal of Consumers Research", 9, 1982.pl_PL
dc.referencesHolman, R., Apparel as Communication. In: Symbolic Consumer Behaviour, E. C. Hirshman, M. B. Holbrook (ed.). Ann Arbor, MI., "Association for Consumer Research", 1981, 1.pl_PL
dc.referencesHolman, R., Product Use as Communication: A Fresh Appraisal of "Venerable Topic, "Review of Marketing", 1981, pp. 106-119, American Marketing Association, Chicago, USA, 1981, 2.pl_PL
dc.referencesHolman, F., Advertising and Emotionality, In: The Role of Affects in Consumer Behaviour, pp. 119-1AO. Lexington, MA.; Lexington Books, 1986. Kleppner, 0., Greyser, S., Advertising Procedure, New Jersey 1973.pl_PL
dc.referencesKotier, Ph., Marketing Management, Prentice Hall International Editions London 1984.pl_PL
dc.referencesMick, D. G., Consumer Research and Semiotics: Exploring the Morphology of Signs, Symbols and Significance, "Journal of Consumers Research" 13 (Sept. 1986), pp. 196-213.pl_PL
dc.referencesPeters, J. M., Pictorial Communication, David Philip Pbl., Cape Town 1977.pl_PL
dc.referencesOttesen, O., Innforing i Markedskonmunikasjon, Nyt Nordlsk Forlag/Arnold Busck, Copenhagen 1977.pl_PL
dc.referencesRasmussen , A., Pris- eller paremeterteorl, Nyt Nordlsk Forlag, Copenhagen 1983pl_PL
dc.referencesRay, M. L., Advertising, Communication, Management, New Jersey 1982.pl_PL
dc.referencesRogers, E. M., Shoemarker, F. f., Communication of Innovation, London 1971.pl_PL
dc.referencesWilliamson, J., Decoding Advertisements, Marion Boyars Publ., London 1978.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord