Przeglądaj Ekonomia Międzynarodowa Zeszyt nr 031 (2020) według daty wydania
Wyświetlanie pozycji 1-4 z 4
-
Lojalność konsumentów wobec wybranych marek smartfonów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-09-30)The purpose of the article is to present the main aspects of brand loyalty among Polish buyers regarding the leading Asian brands of smartphone, Samsung and Huawei. The main definitions of brand loyalty and the theory ... -
Wpływ stopnia ryzyka na wysokość cen transferowych w przypadku pożyczek między podmiotami powiązanymi
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-09-30)Transfer pricing is one of the instruments that business entities can use to reduce tax burdens, and they are being used both in international trade and in transactions within one country. They can occur not only in sales ... -
Urban public transport as a tool of sustainable mobility policy – the example of Poland
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-09-30)The assumptions and goals of sustainable urban mob ility are defined in global and national documents, for example, the United Nations 2030 Agenda and in the Transport Policy of the State of Poland for 2006–2025. Achieving ... -
Branżowe prognozy popytu na pracę do 2050 r. w obliczu zmian demograficznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-09-30)The article’s main objective is to forecast the demand for labour in a given section of NACE rev. 2 in the perspective of 2050. The additional aim is to check whether the sum of forecasts for individual NACE ‘sections that ...