dc.contributor.author | Dembowska-Wosik, Iwona | |
dc.date.accessioned | 2021-08-09T14:53:14Z | |
dc.date.available | 2021-08-09T14:53:14Z | |
dc.date.issued | 2019-12-19 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/38515 | |
dc.description.abstract | The aim of the article is to present the texts included in this volume of the journal. The author shortly discusses all the articles, in the order in which they appear, and at the same time indicates common themes not only within the particular sections, but also between seemingly distant issues. | en |
dc.description.abstract | Celem artykułu jest omówienie zawartości tekstów opublikowanych w niniejszym numerze czasopisma. Autorka pokrótce omawia wszystkie artykuły, w kolejności, w której występują, wskazując na wspólne wątki nie tylko w poszczególnych sekcjach, ale także pomiędzy tekstami o pozornie odległej tematyce. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | |
dc.subject | teaching Polish as a foreign language | en |
dc.subject | journal content | en |
dc.subject | język polski jako obcy | pl |
dc.subject | zawartość czasopisma | pl |
dc.title | Jakie oblicza glottodydaktyki polonistycznej? Różnorodność i współzależność | pl |
dc.title.alternative | The faces of teaching Polish as a foreign language variety and interdependence | en |
dc.type | Other | |
dc.page.number | 9-26 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź | pl |
dc.identifier.eissn | 2449-6839 | |
dc.references | Domagała-Zyśk E., 2013, Wielojęzyczni. Studenci niesłyszący i słabosłyszący w procesie uczenia się i nauczania języków obcych, Lublin. | pl |
dc.references | Eelen G., 2001, A Critique of Politeness Theories, Manchester. | pl |
dc.references | ESOKJ: Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, 2003, CODN, Warszawa. | pl |
dc.references | Hoffman E., 1995, Zagubione w przekładzie, Londyn. | pl |
dc.references | Klos Sokol L., 2015, Shortcuts to Poland, Warszawa. | pl |
dc.references | Kurcz I., 2000, Psychologia języka i komunikacji, Warszawa. | pl |
dc.references | Plebański J. K., 1862, Gramatyka i gramatycy, w: S. Orgelbrand (red.), Encyklopedia powszechna, Warszawa, t. X, s. 437–560. | pl |
dc.references | Van Deusen-Scholl N., 2003, Toward a Definition of Heritage Language: Sociopolitical and Pedagogical Considerations, „Journal of Language, Identity, and Education”, nr 2(3), s. 211–230. | pl |
dc.references | Wierzbicka A., 1999, Język–umysł–kultura, Warszawa. | pl |
dc.references | Yokoyama, O., 1994, Iconic manifestations of interlocutor distance in Russian, „Journal of Pragmatics”, t. 22, s. 83–102. | pl |
dc.contributor.authorEmail | iwona.dembowska-wosik@uni.lodz.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/0860-6587.26.01 | |
dc.relation.volume | 26 | |