Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMigacz, Justyna
dc.contributor.editorCałek, Grzegorz
dc.contributor.editorNiedbalski, Jakub
dc.contributor.editorRacław, Mariola
dc.contributor.editorŻuchowska-Skiba, Dorota
dc.date.accessioned2022-01-03T13:44:12Z
dc.date.available2022-01-03T13:44:12Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationMigacz J., Edukacja zdalna. Adaptacja procesu dydaktycznego do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, [w:] Wirtualizacja życia osób z niepełnosprawnością, G. Całek, J. Niedbalski, M. Racław, D. Żuchowska-Skiba (red.), WUŁ, Łódź 2021, https://doi.org/10.18778/8220-739-2.05pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40410
dc.description.abstractThe article presents information on the adaptation of the study process to the needs of selected groups of people with disabilities. The article focuses on adapting remote education. The concept of adaptation of the education process was defined. Suggestions for communication with people with disabilities were presented. Adaptations of remote education divided into groups of people with disabilities were presented. The information presented in the article is based on the literature on the subject as well as the author’s observations and experience. The article contains practical knowledge. Due to the experience of the author, a significant part of the article is devoted to discussing the adaptation of remote education to the needs of people with visual disabilities. The article highlights the differences between distance and conventional education. Differences in the adaptation of the education process of people with disabilities resulting from the use of remote education were indicated.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWirtualizacja życia osób z niepełnosprawnością;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectadaptation of onlinepl_PL
dc.subjecteducation disabilitypl_PL
dc.subjecthigher educationpl_PL
dc.subjectonline education processpl_PL
dc.subjectinclusionpl_PL
dc.titleEdukacja zdalna. Adaptacja procesu dydaktycznego do potrzeb osób z niepełnosprawnościamipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number79-95pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-739-2
dc.contributor.authorBiographicalnoteJustyna Migacz – absolwentka socjologii i ekonomii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Zainteresowania naukowe skupia na socjologii niepełnosprawności, metodologii badawczej nauk społecznych. Autorka pracy magisterskiej z obszaru socjologii niepełnosprawności: „Relacje pomiędzy nauczycielami akademickimi a studentami niepełnosprawnymi z perspektywy nauczycieli akademickich”. Niezależna badaczka.pl_PL
dc.referencesDARe-Learning (b.d.). http://www.darelearning.eu/pl.inne_niepelnosprawnosci.htmlpl_PL
dc.referencesDostosowanie procesu kształcenia (b.d.). Dział ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytet Jagielloński w Krakowie. https://don.uj.edu.pl/dla-studentow/rodzaj-trudnosci/wzrok/dostosowanie-procesu-ksztalceniapl_PL
dc.referencesHejmanowski, S., Lubawy, H., Pyryt, K., Rutz, A., Skoczyńska, M., Zakrzewski, B., (b.d.). Kilka zasad dostępnego e-learningu. https://amu.edu.pl/__data/assets/pdf_file/0034/168919/Kilka-zasad-dostepnego-e-learningu-UAM-.pdfpl_PL
dc.referencesJak zwiększyć dostępność spotkania online? (b.d.). Dział ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytet Jagielloński w Krakowie. https://don.uj.edu.pl/dla-pracownikow/jak-zwiekszyc-dostepnosc-spotkania-onlinepl_PL
dc.referencesMigacz, J. (2020). Relacje pomiędzy nauczycielami akademickimi a studentami niepełnosprawnymi z perspektywy nauczycieli akademickich. https://www.ap.uj.edu.pl/diplomas/attachments/file/download/122770/pl_PL
dc.referencesSzczepankowski, B. (b.d.). Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia dydaktyczne ze studentami niesłyszącymi i słabosłyszącymi. Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego. https://firr.org.pl/wp-content/uploads/2018/04/Wskazowki_dla_wykladowcow_sluch.pdfpl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83.pl_PL
dc.referencesWójtowicz, A. (b.d.), Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia dydaktyczne ze studentami z niepełnosprawnością mowy. Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego. https://firr.org. pl/wp-content/uploads/2018/04/Wskazowki_dla_wykladowcow_mowa.pdfpl_PL
dc.referencesWskazówki dotyczące adaptacji materiałów (b.d). Dział ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytet Jagielloński w Krakowie. https://don.uj.edu.pl/dla-pracownikow/wskazowki-dotyczace-adaptacji-materialowpl_PL
dc.referencesWsparcie edukacyjne studentów z niepełnosprawnością ruchową (b.d.). http://www.darelearning.eu/pl.niepelnosprawnosc_ruchowa.html, DARe-Learningpl_PL
dc.referencesWsparcie edukacyjne studentów z niepełnosprawnością słuchową (b.d.). http://www.darelearning.eu/pl.niepelnosprawnosc_sluchowa.html, DARe-Learningpl_PL
dc.referencesWsparcie edukacyjne studentów z niepełnosprawnością wzrokową (b.d.). http://www.darelearning.eu/pl.niepelnosprawnosc_wzrokowa.html, DARe-Learningpl_PL
dc.referencesZadrożny, J. (b.d.), Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia dydaktyczne ze studentami niewidomymi i słabowidzącymi. Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego. https://firr.org.pl/wp-content/uploads/2018/04/Wskazowki_dla_wykladowcow_wzrok.pdfpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-739-2.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe