dc.contributor.author | Migacz, Justyna | |
dc.contributor.editor | Całek, Grzegorz | |
dc.contributor.editor | Niedbalski, Jakub | |
dc.contributor.editor | Racław, Mariola | |
dc.contributor.editor | Żuchowska-Skiba, Dorota | |
dc.date.accessioned | 2022-01-03T13:44:12Z | |
dc.date.available | 2022-01-03T13:44:12Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Migacz J., Edukacja zdalna. Adaptacja procesu dydaktycznego do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, [w:] Wirtualizacja życia osób z niepełnosprawnością, G. Całek, J. Niedbalski, M. Racław, D. Żuchowska-Skiba (red.), WUŁ, Łódź 2021, https://doi.org/10.18778/8220-739-2.05 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40410 | |
dc.description.abstract | The article presents information on the adaptation of the study process to the needs of selected
groups of people with disabilities. The article focuses on adapting remote education. The concept
of adaptation of the education process was defined. Suggestions for communication with people
with disabilities were presented. Adaptations of remote education divided into groups of people
with disabilities were presented. The information presented in the article is based on the literature
on the subject as well as the author’s observations and experience. The article contains practical
knowledge. Due to the experience of the author, a significant part of the article is devoted to discussing
the adaptation of remote education to the needs of people with visual disabilities. The
article highlights the differences between distance and conventional education. Differences in the
adaptation of the education process of people with disabilities resulting from the use of remote
education were indicated. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Wirtualizacja życia osób z niepełnosprawnością; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | adaptation of online | pl_PL |
dc.subject | education disability | pl_PL |
dc.subject | higher education | pl_PL |
dc.subject | online education process | pl_PL |
dc.subject | inclusion | pl_PL |
dc.title | Edukacja zdalna. Adaptacja procesu dydaktycznego do potrzeb osób z niepełnosprawnościami | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 79-95 | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8220-739-2 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Justyna Migacz – absolwentka socjologii i ekonomii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Zainteresowania naukowe skupia na socjologii niepełnosprawności, metodologii badawczej nauk społecznych. Autorka pracy magisterskiej z obszaru socjologii niepełnosprawności: „Relacje pomiędzy nauczycielami akademickimi a studentami niepełnosprawnymi z perspektywy nauczycieli akademickich”. Niezależna badaczka. | pl_PL |
dc.references | DARe-Learning (b.d.). http://www.darelearning.eu/pl.inne_niepelnosprawnosci.html | pl_PL |
dc.references | Dostosowanie procesu kształcenia (b.d.). Dział ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytet Jagielloński w Krakowie. https://don.uj.edu.pl/dla-studentow/rodzaj-trudnosci/wzrok/dostosowanie-procesu-ksztalcenia | pl_PL |
dc.references | Hejmanowski, S., Lubawy, H., Pyryt, K., Rutz, A., Skoczyńska, M., Zakrzewski, B., (b.d.). Kilka zasad dostępnego e-learningu. https://amu.edu.pl/__data/assets/pdf_file/0034/168919/Kilka-zasad-dostepnego-e-learningu-UAM-.pdf | pl_PL |
dc.references | Jak zwiększyć dostępność spotkania online? (b.d.). Dział ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytet Jagielloński w Krakowie. https://don.uj.edu.pl/dla-pracownikow/jak-zwiekszyc-dostepnosc-spotkania-online | pl_PL |
dc.references | Migacz, J. (2020). Relacje pomiędzy nauczycielami akademickimi a studentami niepełnosprawnymi z perspektywy nauczycieli akademickich. https://www.ap.uj.edu.pl/diplomas/attachments/file/download/122770/ | pl_PL |
dc.references | Szczepankowski, B. (b.d.). Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia dydaktyczne ze studentami niesłyszącymi i słabosłyszącymi. Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego. https://firr.org.pl/wp-content/uploads/2018/04/Wskazowki_dla_wykladowcow_sluch.pdf | pl_PL |
dc.references | Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83. | pl_PL |
dc.references | Wójtowicz, A. (b.d.), Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia dydaktyczne ze studentami z niepełnosprawnością mowy. Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego. https://firr.org. pl/wp-content/uploads/2018/04/Wskazowki_dla_wykladowcow_mowa.pdf | pl_PL |
dc.references | Wskazówki dotyczące adaptacji materiałów (b.d). Dział ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytet Jagielloński w Krakowie. https://don.uj.edu.pl/dla-pracownikow/wskazowki-dotyczace-adaptacji-materialow | pl_PL |
dc.references | Wsparcie edukacyjne studentów z niepełnosprawnością ruchową (b.d.). http://www.darelearning.eu/pl.niepelnosprawnosc_ruchowa.html, DARe-Learning | pl_PL |
dc.references | Wsparcie edukacyjne studentów z niepełnosprawnością słuchową (b.d.). http://www.darelearning.eu/pl.niepelnosprawnosc_sluchowa.html, DARe-Learning | pl_PL |
dc.references | Wsparcie edukacyjne studentów z niepełnosprawnością wzrokową (b.d.). http://www.darelearning.eu/pl.niepelnosprawnosc_wzrokowa.html, DARe-Learning | pl_PL |
dc.references | Zadrożny, J. (b.d.), Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia dydaktyczne ze studentami niewidomymi i słabowidzącymi. Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego. https://firr.org.pl/wp-content/uploads/2018/04/Wskazowki_dla_wykladowcow_wzrok.pdf | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8220-739-2.05 | |