Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGórecka-Mostowicz, Barbara
dc.contributor.editorBonar, Jolanta
dc.date.accessioned2022-02-25T11:19:10Z
dc.date.available2022-02-25T11:19:10Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationGórecka-Mostowicz B., Kształtowanie rozumienia sfery życia uczuciowego u przedszkolaków – nowe rozwiązania, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Bonar J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 246-264, https://doi.org/10.18778/7525-559-1.18pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-559-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40810
dc.description.abstractThe elaborate concerns the problems with understanding of the emotional life sphere by the young children in the infant school. It was conveyed the measurement of the Emotional Intelligence of infants within the limits of the model MSCEIT (Marc. A. Brackett, P. Salovey, 2008). In the range of: perceiving, understanding and managing of the emotions. The data concerning the conceptualization of the feelings in the language and art works of the six years old children. The results of such research allowed us to estimate the way in which they interpret the events that cause our emotions and also how they emotionally take an attitude towards them. It was established that the proposals of the solutions connecting problematic situations were based on the children’s opinions. There were proposed ways of emotional upbringing of infants in the following spheres: ● Creating the emotional insight that realizing itself in the skill of reading own emotions (drawing up the map of emotions which were experienced by them); ● Creating the understanding of other people and the social world (drawing up the emotiogram of the interpersonal connections).pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBonar J. (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectemotional life of childrenpl_PL
dc.subjectelementary schoolpl_PL
dc.subjectinfantspl_PL
dc.subjectEmotional Intelligencepl_PL
dc.titleKształtowanie rozumienia sfery życia uczuciowego u przedszkolaków – nowe rozwiązaniapl_PL
dc.title.alternativeCreating the understanding of the emotional life sphere of infants – new solutionspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011pl_PL
dc.page.number246-264pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowiepl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-559-1.18
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe