Sonet jako aplikacja internetowa. Twórcza kontynuacja czy degradacja gatunku?
Abstract
Autorka artykułu przekonuje, iż wskazówka metagatunkowa pojawiająca się w tytule utworu wpływa na interpretację dzieła w kontekście przywołanej tradycji. Zauważa jej obecność w aplikacjach internetowych: Sonecie nieustającym L. Onaka oraz Sonetadzie J. S. Skorupskiego. Przedstawia sposób funkcjonowania tekstu w Internecie, odwołując się także do tradycji gatunku. Badaczka zaznacza, że utwory Onaka mieszczą się w ramach zjawiska, jakim jest performance. Ponadto nie należy ich klasyfikować w ramach klasycznych definicji, lecz właśnie jako aplikacje internetowe. The author argues that the tip appearing in the title affects to the interpretation of the liryc in the context of its tradition. She notes its presence in the web applications: Sonet nieustający (L. Onak) and Sonetada (J. S. Skorupski). The researcher describes the operation of the text on the Internet, referring also to the tradition of the genre. The author points out that Onak’s experiments are connected with the phenomenon of performance. What is more, she convinces that it could not be classified as part of the classic tradition, but just as web applications.
Collections
The following license files are associated with this item: