Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMitkiewicz, Bartosz
dc.contributor.editorDubas, Elżbieta
dc.contributor.editorMuszyński, Marcin
dc.date.accessioned2022-06-20T12:55:41Z
dc.date.available2022-06-20T12:55:41Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationMitkiewicz B., Starość w opiniach trzydziestolatków, [w:] Obiektywny i subiektywny wymiar starości, Dubas E., Muszyński M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 131-141, https://doi.org/10.18778/8088-010-8.10pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-010-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42177
dc.description.abstractPodstawę i bezpośrednią inspirację do podjęcia sformułowanego oraz wyrażonego w tytule problemu stanowiła dla piszącego obserwacja pokolenia współczesnych trzydziestolatków. Dokonując rozpoznania i charakterystyki tej grupy wiekowej, warto nie tylko diagnozować zaobserwowane zjawiska, lecz także postawić pytania dotyczące kwestii ich stosunku do starości, a także tego, jakimi będą seniorami. Tekst niniejszego artykułu zamierza jedynie zasygnalizować wspomniany problem, a także stać się impulsem do dalszych działań. Artykuł składa się z czterech części. W pierwszej wyjaśniony zostanie semantyczny sens pojęć kryterium obiektywne i subiektywne. W drugiej przedstawiony będzie obiektywny obraz pokolenia współczesnych trzydziestolatków. W trzeciej, w świetle przeprowadzonych badań, ukazany zostanie subiektywny obraz trzydziestolatków. Ostatnia, czwarta część zawiera refleksję dotyczącą wychowania do starości.pl_PL
dc.description.abstractThe basis and a direct inspiration of taking up reformulated and expressed issue in the title, was for writer the observation of contemporary generation of thirty-year-olds. By making the diagnosis and characteristics of this age group, it is worth to not only diagnose the observed phenomena, but also to ask ourselves questions about their attitude towards an old age, and also what kind of seniors they will be. The text of this article intends to only indicate the problem, and also become a catalyst for further action. Article consists of the following parts. The first semantic concepts will explain the meaning of the criterion of objective and subjective. The second will present an objective picture of the generations of today’s thirdly-year-olds. In the third, in the light of the studies shown, will be a subjective image of aforementioned group of people. The last fourth part, contains the reflection concerning education to old age.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDubas E., Muszyński M. (red.), Obiektywny i subiektywny wymiar starości, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.relation.ispartofseriesRefleksje nad starością;1
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectwychowanie (czy) przygotowanie do starościpl_PL
dc.subjectpokolenie trzydziestolatkówpl_PL
dc.subjectbadanie poprzecznepl_PL
dc.subjecteducation (or) preparing for old agepl_PL
dc.subjecta generation of thirty-year-oldspl_PL
dc.subjectthe cross testpl_PL
dc.titleStarość w opiniach trzydziestolatkówpl_PL
dc.title.alternativeOld age in the opinions of thirtypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number131-141pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPapieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, Katedra Pedagogiki Społecznej, 50-328 Wrocław, ul. Katedralna 9pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-011-5
dc.referencesChudzicka A., 1995, Subiektywny obraz świata i obraz siebie jako kategorie pomiaru jakości życia osób bezrobotnych oraz ich oczekiwania wobec klubu pracy, [w:] A. Bańka, R. Derbis (red.), Pomiar i poczucie jakości życia u aktywnych zawodowo oraz bezrobotnych, Wydawnictwo UAM i WSP, Poznań–Częstochowa.pl_PL
dc.referencesHarwas-Napierała B., Trempała J., 2004, Psychologia rozwoju człowieka, t. 2: Charakterystyka okresów życia człowieka, Wydawnictwo PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKołodziejczyk J. M., Kołodziejczyk J. I., 2009, Tradycja pedagogiczna i uwarunkowania systemu oświaty dla zarządzania partycypacyjnego szkołą, [w:] S. Banaszak, K. Doktór (red.), Socjologiczne, pedagogiczne i psychologiczne problemy organizacji i zarządzania, Wydawnictwo WSKiZ, Poznań.pl_PL
dc.referencesLeś E., 2003, Pomoc społeczna. Od klientyzmu do partycypacji, Wydawnictwo ASPRA-JR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKamiński A., 1971, Wychowanie do starości, „Zdrowie Psychiczne”, nr 1–2, s. 97–101.pl_PL
dc.referencesNiezabitowski M., 2007, Ludzie starsi w perspektywie socjologicznej. Problemy uczestnictwa społecznego, Wydawnictwo Śląskie, Katowice.pl_PL
dc.referencesOrzechowska G., 2003, Przygotowanie do starości, „Edukacja Dorosłych”, nr 3 (42).pl_PL
dc.referencesPrzesławska A., 2005, Wychowanie – pedagogika wzorów czy spotkanie pokoleń?, „Nauka”, nr 3.pl_PL
dc.referencesStopińska-Pająk A., 2009, „Szkoła starości” – być, aby się uczyć, „Chowanna”, nr 33.pl_PL
dc.referencesZych A., 2007, Leksykon gerontologii, Wydawnictwo Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesWandachowicz J., 2014, Generacja Nic, www.ckod.com.pl/wywiad007 (dostęp: 25.06.2014) www.appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do? (dostęp: 25.06.2014).pl_PL
dc.contributor.authorEmailbartmit@wp.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-010-8.10
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe