dc.contributor.author | Sulik, Monika | |
dc.contributor.editor | Dubas, Elżbieta | |
dc.contributor.editor | Muszyński, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T12:57:38Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T12:57:38Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Sulik M., Miejsce osób starszych w doświadczeniach biograficznych studentek i studentów – refleksje z badań, [w:] Obiektywny i subiektywny wymiar starości, Dubas E., Muszyński M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 145-153, https://doi.org/10.18778/8088-010-8.11 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-010-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42178 | |
dc.description.abstract | Autorka tekstu podkreśla niekwestionowaną wartość i znaczenie relacji międzypokoleniowych. Poddała analizie projekty biograficzne (Biograficzne mapy życia) studentek i studentów, by poszukiwać w doświadczeniach biograficznych młodego pokolenia śladów ich relacji z osobami w jesieni życia. Głównym celem artykułu jest ukazanie miejsca osób starszych właśnie w doświadczeniach biograficznych studentek i studentów. Autorka w konkluzji podkreśla, iż należy łamać potocznie i zdroworozsądkowo budowane stwierdzenia i prawdy deprecjonujące osoby starsze, według których są one obciążeniem dla społeczeństwa. | pl_PL |
dc.description.abstract | The author in his article emphasizes the unquestionable value and importance of intergenerational relationships. She analyzed the biographical projects (Biography maps of age) students to look at the experience of the younger generation biographical traces their relationships with people in the „autumn of life”. The main aim of this article is to show the biographical experience of students associated with the elderly. The author concludes that it is necessary to break commonly and common sense built the truth derogatory statements and the elderly, according to which they are a burden for society. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Dubas E., Muszyński M. (red.), Obiektywny i subiektywny wymiar starości, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.relation.ispartofseries | Refleksje nad starością;1 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | biografia | pl_PL |
dc.subject | starość | pl_PL |
dc.subject | młodość | pl_PL |
dc.subject | relacje międzypokoleniowe | pl_PL |
dc.subject | pokolenie | pl_PL |
dc.subject | biography | pl_PL |
dc.subject | old age | pl_PL |
dc.subject | youth | pl_PL |
dc.subject | intergenerational relations | pl_PL |
dc.subject | generation | pl_PL |
dc.title | Miejsce osób starszych w doświadczeniach biograficznych studentek i studentów – refleksje z badań | pl_PL |
dc.title.alternative | Students’ biographical experience of old people – research reflection report | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 145-153 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Śląski, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania, 40-126 Katowice, ul. Grażyńskiego 53 | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-011-5 | |
dc.references | Czerniawska O., 1997, Uczenie się jako styl życia, „Edukacja Dorosłych”, nr 2. | pl_PL |
dc.references | Dodziuk A., 2005, Staruszka, czyli kto?, „Wysokie Obcasy”, nr 94. | pl_PL |
dc.references | Dyczewski L., 1994, Ludzie starzy i starość w społeczeństwie i kulturze, Wydawnictwo KUL, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Homplewicz J., 2003, Dawna wiedza o starości i wiedza nam współczesna, [w:] J. Homplewicz (red.), Pedagogika jesieni. Problemy wychowawcze ludzi starych, Wydawnictwo Instytut Teologiczno-Pastoralny im. bł. bp. Józefa Sebastiana Pelczara, Rzeszów. | pl_PL |
dc.references | Lalak D., 2010, Życie jako biografia. Podejście biograficzne w perspektywie pedagogicznej, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Paszkowska-Rogacz A., 2003, Psychologiczne podstawy wyboru zawodu. Przegląd koncepcji teoretycznych, Wydawnictwo KOWEZ, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Steuden S., 2011, Psychologia starzenia się i starości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Zierkiewicz E., Łysak A., 2006, Trzeci wiek drugiej płci. Starsze kobiety jako podmiot aktywności społecznej i kulturowej, Wydawnictwo MarMar, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | www.utwstrzelin.pl/?page_id=48 (dostęp: 19.11.2015). | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | monika.sulik@us.edu.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-010-8.11 | |
dc.discipline | nauki socjologiczne | pl_PL |