Show simple item record

dc.contributor.authorSulik, Monika
dc.contributor.editorDubas, Elżbieta
dc.contributor.editorMuszyński, Marcin
dc.date.accessioned2022-06-20T12:57:38Z
dc.date.available2022-06-20T12:57:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationSulik M., Miejsce osób starszych w doświadczeniach biograficznych studentek i studentów – refleksje z badań, [w:] Obiektywny i subiektywny wymiar starości, Dubas E., Muszyński M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 145-153, https://doi.org/10.18778/8088-010-8.11pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-010-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42178
dc.description.abstractAutorka tekstu podkreśla niekwestionowaną wartość i znaczenie relacji międzypokoleniowych. Poddała analizie projekty biograficzne (Biograficzne mapy życia) studentek i studentów, by poszukiwać w doświadczeniach biograficznych młodego pokolenia śladów ich relacji z osobami w jesieni życia. Głównym celem artykułu jest ukazanie miejsca osób starszych właśnie w doświadczeniach biograficznych studentek i studentów. Autorka w konkluzji podkreśla, iż należy łamać potocznie i zdroworozsądkowo budowane stwierdzenia i prawdy deprecjonujące osoby starsze, według których są one obciążeniem dla społeczeństwa.pl_PL
dc.description.abstractThe author in his article emphasizes the unquestionable value and importance of intergenerational relationships. She analyzed the biographical projects (Biography maps of age) students to look at the experience of the younger generation biographical traces their relationships with people in the „autumn of life”. The main aim of this article is to show the biographical experience of students associated with the elderly. The author concludes that it is necessary to break commonly and common sense built the truth derogatory statements and the elderly, according to which they are a burden for society.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDubas E., Muszyński M. (red.), Obiektywny i subiektywny wymiar starości, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.relation.ispartofseriesRefleksje nad starością;1
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectbiografiapl_PL
dc.subjectstarośćpl_PL
dc.subjectmłodośćpl_PL
dc.subjectrelacje międzypokoleniowepl_PL
dc.subjectpokoleniepl_PL
dc.subjectbiographypl_PL
dc.subjectold agepl_PL
dc.subjectyouthpl_PL
dc.subjectintergenerational relationspl_PL
dc.subjectgenerationpl_PL
dc.titleMiejsce osób starszych w doświadczeniach biograficznych studentek i studentów – refleksje z badańpl_PL
dc.title.alternativeStudents’ biographical experience of old people – research reflection reportpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number145-153pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Śląski, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania, 40-126 Katowice, ul. Grażyńskiego 53pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-011-5
dc.referencesCzerniawska O., 1997, Uczenie się jako styl życia, „Edukacja Dorosłych”, nr 2.pl_PL
dc.referencesDodziuk A., 2005, Staruszka, czyli kto?, „Wysokie Obcasy”, nr 94.pl_PL
dc.referencesDyczewski L., 1994, Ludzie starzy i starość w społeczeństwie i kulturze, Wydawnictwo KUL, Lublin.pl_PL
dc.referencesHomplewicz J., 2003, Dawna wiedza o starości i wiedza nam współczesna, [w:] J. Homplewicz (red.), Pedagogika jesieni. Problemy wychowawcze ludzi starych, Wydawnictwo Instytut Teologiczno-Pastoralny im. bł. bp. Józefa Sebastiana Pelczara, Rzeszów.pl_PL
dc.referencesLalak D., 2010, Życie jako biografia. Podejście biograficzne w perspektywie pedagogicznej, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPaszkowska-Rogacz A., 2003, Psychologiczne podstawy wyboru zawodu. Przegląd koncepcji teoretycznych, Wydawnictwo KOWEZ, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSteuden S., 2011, Psychologia starzenia się i starości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZierkiewicz E., Łysak A., 2006, Trzeci wiek drugiej płci. Starsze kobiety jako podmiot aktywności społecznej i kulturowej, Wydawnictwo MarMar, Wrocław.pl_PL
dc.referenceswww.utwstrzelin.pl/?page_id=48 (dostęp: 19.11.2015).pl_PL
dc.contributor.authorEmailmonika.sulik@us.edu.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-010-8.11
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe