dc.contributor.author | Wielkiewicz-Jałmużna, Dorota | |
dc.date.accessioned | 2014-05-12T11:59:01Z | |
dc.date.available | 2014-05-12T11:59:01Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/4471 | |
dc.description.abstract | Celem nauczania języka polskiego w grupach ekonomicznych jest przede wszystkim
rozwijanie kompetencji uczących się. Kluczowe znaczenie mają umiejętności receptywne czyli
rozumienie ze słuchu i czytanie. Istotne znaczenie ma również nauczanie sprawności produktywnych
to jest mówienia i pisania. Kolejnymi sprawnościami językowymi, które uczniowie zdobywają pod
nadzorem nauczyciela są: umiejętność interakcji i mediacji. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;20 | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | sprawność | pl_PL |
dc.subject | komunikacja | pl_PL |
dc.subject | kompetencja | pl_PL |
dc.subject | język | pl_PL |
dc.subject | rozumienie | pl_PL |
dc.subject | czytanie | pl_PL |
dc.subject | mówienie | pl_PL |
dc.subject | pisanie | pl_PL |
dc.subject | słuchanie | pl_PL |
dc.subject | tekst | pl_PL |
dc.subject | cudzoziemiec | pl_PL |
dc.subject | interakcja | pl_PL |
dc.subject | mediacja | pl_PL |
dc.subject | skill | pl_PL |
dc.subject | communication | pl_PL |
dc.subject | competence | pl_PL |
dc.subject | language | pl_PL |
dc.subject | reading | pl_PL |
dc.subject | speaking | pl_PL |
dc.subject | writing | pl_PL |
dc.subject | listening | pl_PL |
dc.subject | text | pl_PL |
dc.subject | foreigner | pl_PL |
dc.subject | interaction | pl_PL |
dc.subject | mediation | pl_PL |
dc.title | Nauczanie sprawności komunikacyjnych w grupach ekonomicznych | pl_PL |
dc.title.alternative | Teaching communications skills in economic groups | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 323-328 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.references | Awdiejew U., 1981, Rozwijanie sprawności mówienia w języku polskim jako obcym. Zarys problematyki,
„Przegląd Polonijny”, nr 1, s. 69–76. | pl |
dc.references | Bugajska D., 2002, Słucham? Słucham! O umiejętności aktywnego słuchania na lekcjach polskiego,
„Nowa Polszczyzna”, nr 2, s. 47–55. | pl |
dc.references | Chodkiewicz H., 1986, O sprawności czytania w nauczaniu języka obcego, Warszawa. | pl |
dc.references | Komorowska H., 2002, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa. | pl |
dc.references | Lipińska E., 2000, Sprawność pisania w nauczaniu języka obcego, „Języki Obce w Szkole”, nr 5,
s. 10–19. | pl |
dc.references | Rusiecki J., 1993, Rozwijanie sprawności słuchania ze zrozumieniem; podstawy teoretyczne i propozycje
ćwiczeń, „Języki Obce w Szkole”, nr 4, s. 296–303. | pl |
dc.references | Seretny A., Lipińska E., 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków. | pl |
dc.references | Stawna M., 1991, Podejście komunikacyjne do nauczania języków obcych. Od teorii do praktyki,
Warszawa. | pl |