Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWolak, Agnieszka
dc.date.accessioned2014-05-15T10:10:53Z
dc.date.available2014-05-15T10:10:53Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/4507
dc.description.abstractW dobie mediów elektronicznych nasze życie zdominowane jest przez informacje docierające do nas z różnych źródeł, takich jak telewizja, radio czy Internet. Przede wszystkim powszechność tego ostatniego przyczynia się do szybszej wymiany informacji, zbliża i ułatwia kontakt między przedstawicielami jednego lub różnych kręgów kulturowych. Internet stanowi również bardzo bogate źródło obcojęzycznych przekazów telewizyjnych, radiowych oraz filmów, które można wykorzystać w nauczaniu i uczeniu się języków obcych. Ich stosowanie pozwala w pełniejszy sposób zaprezentować rzeczywistość językową i kulturową rodzimych użytkowników. Wpływa również korzystnie na uczących się, podnosząc ich motywację oraz uatrakcyjniając przebieg zajęć.pl_PL
dc.description.abstractIn the era of multimedia, our life is dominated by information, which we receive from different kinds of sources such as television, radio or the Internet. The prevalence of the Internet contributes to rapid exchange of information between representatives of the same or different cultures. The Internet is also a rich source of television and radio broadcasts and movies in foreign languages which can be used in teaching and learning foreign languages. The use of these kinds of materials allows to show the linguistic and cultural reality of the native speakers form a wide perspective. It influences the motivation of learners and makes lessons more attractive.
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;20
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectnauczanie języków obcychpl_PL
dc.subjectmateriały audiowizualnepl_PL
dc.subjectkompetencja komunikacyjnapl_PL
dc.subjectkompetencja kulturowapl_PL
dc.subjectforeign language teachingpl_PL
dc.subjectaudiovisual materialspl_PL
dc.subjectcommunicative competencepl_PL
dc.subjectcultural competencepl_PL
dc.titleMedia audiowizualne na lekcji języka obcego na przykładzie reportażu telewizyjnegopl_PL
dc.title.alternativeAudiovisual media in foreign language classroom on the example of a television documentarypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number293-302pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagiellońskipl_PL
dc.referencesBalzer B., Mertens V., 1990, Deutsche Literatur in Schlaglichern, Mannheim–Wien–Zürich.pl
dc.referencesBauantrag für Aufkleber. Ein neuer deutscher Schildbürgerstreich, http://www.dailymotion.com/ video/ xhxz9g_bauantrag-fuer-aufkleber_news [dostęp 3.11.2011]pl
dc.referencesChromcak P., Kreuz de Souza V. G., Kuhn Ch., Levin S., Niemann R. M., Winzer-Kiontke B., Würz U., 2011, Studio D B2/1, Berlin.pl
dc.referencesEhnert R., 2001, Audiovisuelle Medien, [w:] Deutsch als Fremdsprache. Ein Internationales Handbuch, t. 2, red. G. Helbig, L. Gätze, G. Henrici, H.-J. Krumm, Berlin–New York, s. 1095–1100.pl
dc.referencesLay T., 2009, Film und Video im Fremdsprachenunterricht. Eine empirische quantitative Erhebung zur didaktisch-methodischen Implementierung filmspezifischer Arbeit im universitären Deutschstudium Taiwans, „Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. Didaktik und Methodik im Bereich Deutsch als Fremdsprache“, nr 14/2 (kwiecień).pl
dc.referencesRösler D., 2010, Funktion von Medien im Deutsch als Fremd- und Deutsch als Zweitsprache-Unterricht, [w:] Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Ein internationales Handbuch, t. 2, red. H.-J. Krumm, Ch. Fandrych, B. Hufeisen, C.Riemer, Berlin –New York, s. 1199–1214.pl
dc.referencesRösler D., Tschimer E., 2002, Neue Medien und Deutsch als Fremdsprache. Viele Fragen und ein Aufruf zur Diskussion, „Deutsch als Fremdsprache. Zeitschrift zur Theorie und Praxis des Deutschunterrichts für Ausländer“ 2002, Nr. 3.pl
dc.referencesRoche J. M., 2010, Audiovisuelle Medien, [w:] Deutsch als Fremdsprache. Ein Internationales Handbuch, t. 2, red. G. Helbig, L. Gätze, G. Henrici, H.-J. Krumm, Berlin–New York, s. 1243–1251.pl
dc.referencesStorch G., 1999, Deutsch als Fremdsprache. Eine Didaktik. Theoretische Grundlagen und praktische Unterrichtsgestaltung, Paderborn.pl
dc.referencesDuden. Deutsches Universalwörterbuch, 2003, wyd. 5 poprawione, Mannheim–Leipzig–Wien– Zürich.pl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska