dc.contributor.author | Wolak, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2014-05-15T10:10:53Z | |
dc.date.available | 2014-05-15T10:10:53Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/4507 | |
dc.description.abstract | W dobie mediów elektronicznych nasze życie zdominowane jest przez informacje
docierające do nas z różnych źródeł, takich jak telewizja, radio czy Internet. Przede wszystkim
powszechność tego ostatniego przyczynia się do szybszej wymiany informacji, zbliża i ułatwia kontakt
między przedstawicielami jednego lub różnych kręgów kulturowych. Internet stanowi również
bardzo bogate źródło obcojęzycznych przekazów telewizyjnych, radiowych oraz filmów, które
można wykorzystać w nauczaniu i uczeniu się języków obcych. Ich stosowanie pozwala w pełniejszy
sposób zaprezentować rzeczywistość językową i kulturową rodzimych użytkowników. Wpływa
również korzystnie na uczących się, podnosząc ich motywację oraz uatrakcyjniając przebieg zajęć. | pl_PL |
dc.description.abstract | In the era of multimedia, our life is dominated by information, which we receive from
different kinds of sources such as television, radio or the Internet. The prevalence of the
Internet contributes to rapid exchange of information between representatives of the same or
different cultures. The Internet is also a rich source of television and radio broadcasts and
movies in foreign languages which can be used in teaching and learning foreign languages.
The use of these kinds of materials allows to show the linguistic and cultural reality of the
native speakers form a wide perspective. It influences the motivation of learners and makes
lessons more attractive. | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;20 | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | nauczanie języków obcych | pl_PL |
dc.subject | materiały audiowizualne | pl_PL |
dc.subject | kompetencja komunikacyjna | pl_PL |
dc.subject | kompetencja kulturowa | pl_PL |
dc.subject | foreign language teaching | pl_PL |
dc.subject | audiovisual materials | pl_PL |
dc.subject | communicative competence | pl_PL |
dc.subject | cultural competence | pl_PL |
dc.title | Media audiowizualne na lekcji języka obcego na przykładzie reportażu telewizyjnego | pl_PL |
dc.title.alternative | Audiovisual media in foreign language classroom on the example of a television documentary | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 293-302 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Jagielloński | pl_PL |
dc.references | Balzer B., Mertens V., 1990, Deutsche Literatur in Schlaglichern, Mannheim–Wien–Zürich. | pl |
dc.references | Bauantrag für Aufkleber. Ein neuer deutscher Schildbürgerstreich, http://www.dailymotion.com/
video/ xhxz9g_bauantrag-fuer-aufkleber_news [dostęp 3.11.2011] | pl |
dc.references | Chromcak P., Kreuz de Souza V. G., Kuhn Ch., Levin S., Niemann R. M., Winzer-Kiontke B.,
Würz U., 2011, Studio D B2/1, Berlin. | pl |
dc.references | Ehnert R., 2001, Audiovisuelle Medien, [w:] Deutsch als Fremdsprache. Ein Internationales Handbuch,
t. 2, red. G. Helbig, L. Gätze, G. Henrici, H.-J. Krumm, Berlin–New York, s. 1095–1100. | pl |
dc.references | Lay T., 2009, Film und Video im Fremdsprachenunterricht. Eine empirische quantitative Erhebung
zur didaktisch-methodischen Implementierung filmspezifischer Arbeit im universitären Deutschstudium
Taiwans, „Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. Didaktik und
Methodik im Bereich Deutsch als Fremdsprache“, nr 14/2 (kwiecień). | pl |
dc.references | Rösler D., 2010, Funktion von Medien im Deutsch als Fremd- und Deutsch als Zweitsprache-Unterricht,
[w:] Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Ein internationales Handbuch, t. 2, red.
H.-J. Krumm, Ch. Fandrych, B. Hufeisen, C.Riemer, Berlin –New York, s. 1199–1214. | pl |
dc.references | Rösler D., Tschimer E., 2002, Neue Medien und Deutsch als Fremdsprache. Viele Fragen und ein
Aufruf zur Diskussion, „Deutsch als Fremdsprache. Zeitschrift zur Theorie und Praxis des
Deutschunterrichts für Ausländer“ 2002, Nr. 3. | pl |
dc.references | Roche J. M., 2010, Audiovisuelle Medien, [w:] Deutsch als Fremdsprache. Ein Internationales Handbuch,
t. 2, red. G. Helbig, L. Gätze, G. Henrici, H.-J. Krumm, Berlin–New York, s. 1243–1251. | pl |
dc.references | Storch G., 1999, Deutsch als Fremdsprache. Eine Didaktik. Theoretische Grundlagen und praktische
Unterrichtsgestaltung, Paderborn. | pl |
dc.references | Duden. Deutsches Universalwörterbuch, 2003, wyd. 5 poprawione, Mannheim–Leipzig–Wien–
Zürich. | pl |