dc.contributor.author | Bomanowski, Janusz | |
dc.date.accessioned | 2014-05-15T11:41:45Z | |
dc.date.available | 2014-05-15T11:41:45Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/4512 | |
dc.description.abstract | Pierwsza część mojego tekstu to przegląd wypowiedzi na temat wykorzystania
Internetu w nauczaniu jpjo. Wypowiedzi te ukazały się w latach 2001–2012 w zbiorach materiałów
z trzech konferencji glottodydaktycznych (Cieszyn, IX 2001; Łódź, X 2008 i Warszawa, XI 2010).
W przywołanych artykułach można było odnaleźć przydatną do dalszych rozważań terminologię
i wskazane tam problemy badawcze, a także przykłady zrealizowanych już zastosowań Internetu
w nauczaniu jpjo. Część druga to autorska propozycja stworzenia nowej strony dydaktycznej Studium
Języków Obcych dla Cudzoziemców (SJPdC), której twórcami powinno być całe środowisko,
cała społeczność UŁ. | pl_PL |
dc.description.abstract | The first part of the paper is a survey of different statements about using of the Internet in
teaching Polish as foreign language. All of those statements were printed in the proceedings
from 3 glottodidactic conferences (Cieszyn, September 2001; Łódź, October 2008;
Warszawa, November 2010). A lot of useful terminology and research problems were shown
there, as well as few instances of accomplished up to date adaptations of the Internet teaching
Polish as foreign language. Second part of the paper contains the author‟s suggestion of
creating new website of SJPdC (the School of Polish for Foreigners), which should become
the result of teamwork of whole community of the University of Łódź. | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;20 | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | glottodydaktyka | pl_PL |
dc.subject | nauczanie języka polskiego jako obcego (jpjo) | pl_PL |
dc.subject | nowa strona dydaktyczna UŁ | pl_PL |
dc.subject | glottodidactics | pl_PL |
dc.subject | teaching Polish as a foreign | pl_PL |
dc.subject | the new didactic website of the University of Łódź | pl_PL |
dc.title | Autorskie propozycje wykorzystania mediów w nauczaniu języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.title.alternative | Suggestions for using of the Internet in teaching Polish as foreign language | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 339-348 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.references | Data K., 2010, Internet w nauczaniu języka polskiego, [w:] Teksty i podteksty w nauczaniu języka
polskiego jako obcego – 2, Jubileusz pięćdziesięciolecia Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców
UŁ, red. G. Zarzycka, G. Rudziński, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie
Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 17, s. 375–382. | pl |
dc.references | Gołębiowska M., Janus-Konarska J., 2012, Facebook jako forma komunikacji między studentami
uczącymi się języka polskiego jako obcego, [w:] Kultura popularna w nauczaniu języka polskiego
jako obcego, red. P. Garncarek, P. Kajak, Warszawa, s. 147–150. | pl |
dc.references | http://sjpdc.uni.lodz.pl/2011sjpdc/index.html | pl |
dc.references | Kołak K., 2010, Teksty i „podteksty'' na internetowym kursie języka polskiego dla początkujących,
[w:] Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego – 2, Jubileusz pięćdziesię-
ciolecia Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ, red. G. Zarzycka, G. Rudziński,
„Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 17, s. 369–374. | pl |
dc.references | Nilles J. M., 2003, Telepraca, Warszawa. | pl |
dc.references | Sałęga-Bielowicz B., Bucko D., Rogala D., 2012, Kultura popularna w podejściu zadaniowym
– realizacja projektu „Subiektywna mapa Krakowa” studentów Szkoły Letniej 2010, [w:] Kultura popularna w nauczaniu języka polskiego jako obcego, red. P. Garncarek, P. Kajak,
Warszawa, s. 41–55. | pl |
dc.references | Stasieczek-Górna M., 2012, Zastosowanie narzędzia Wiki w nauczaniu jpjo, [w:] Kultura popularna
w nauczaniu języka polskiego jako obcego, red. P. Garncarek, P. Kajak, Warszawa, s. 167–172. | pl |
dc.references | Stryjecka A., 2001, Rola myszy w nauce języka, [w:] Inne optyki. Nowe programy, nowe metody,
nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego, red. R. Cudak,
J. Tambor, Katowice, s. 152–159. | pl |