Show simple item record

dc.contributor.authorKarpinski, Eva C.
dc.date.accessioned2023-01-31T17:22:22Z
dc.date.available2023-01-31T17:22:22Z
dc.date.issued1992
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/45660
dc.description.abstractThe Tidewater Tales, powieść Barth'a z 1987 roku, stanowi ilustrację stylistyki „późnego” postmodernizmu, którą krytyk amerykański Alan Wilde nazywa „prozą środka”. Ideałem narracyjnym w tej fazie twórczości Barth'a staje się synteza naturalności i sztuczności; realizmu, magii i mitu; fabulacji i krytycznej samoświadomości; gry powieściowej i zaangażowania w problemy współczesnego świata. W perspektywie tropologicznej, odzwierciedlenie dążenia ku równouprawnieniu różnych porządków ontologicznych fikcji i rzeczywistości znaleźć można w obrazie połączenia pierwiastka męskiego i żeńskiego. Artykuł analizuje sposoby kodowania tego dominującego obrazu syntezy w płaszczyźnie narracyjnej i tematycznej powieści. Spojrzenie na obrazowanie Barth'a poprzez pryzmat krytyki feministycznej pozwala ujawnić jego pogłębiający się konserwatyzm i powiązania z patriarchalną tradycją gatunku.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowepl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;1-2
dc.subjectJohn Barthpl_PL
dc.subjectThe Tidewate Talespl_PL
dc.subjectcontrolling imagepl_PL
dc.titleThe author in search of the controlling image: John Barth's "The Tidewate Tales"pl_PL
dc.title.alternativeAutor w poszukiwaniu dominanty obrazowej: "The Tidewate Tales" Johna Barthapl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number61-70pl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.relation.volume35pl_PL
dc.contributor.translatorChrzanowska-Karpińska, Ewa
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record