dc.contributor.author | Karpinski, Eva C. | |
dc.date.accessioned | 2023-01-31T17:22:22Z | |
dc.date.available | 2023-01-31T17:22:22Z | |
dc.date.issued | 1992 | |
dc.identifier.issn | 0084-4446 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/45660 | |
dc.description.abstract | The Tidewater Tales, powieść Barth'a z 1987 roku, stanowi ilustrację stylistyki „późnego”
postmodernizmu, którą krytyk amerykański Alan Wilde nazywa „prozą środka”. Ideałem
narracyjnym w tej fazie twórczości Barth'a staje się synteza naturalności i sztuczności; realizmu,
magii i mitu; fabulacji i krytycznej samoświadomości; gry powieściowej i zaangażowania
w problemy współczesnego świata. W perspektywie tropologicznej, odzwierciedlenie dążenia ku
równouprawnieniu różnych porządków ontologicznych fikcji i rzeczywistości znaleźć można
w obrazie połączenia pierwiastka męskiego i żeńskiego. Artykuł analizuje sposoby kodowania tego
dominującego obrazu syntezy w płaszczyźnie narracyjnej i tematycznej powieści. Spojrzenie na
obrazowanie Barth'a poprzez pryzmat krytyki feministycznej pozwala ujawnić jego pogłębiający
się konserwatyzm i powiązania z patriarchalną tradycją gatunku. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Łódzkie Towarzystwo Naukowe | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Zagadnienia Rodzajów Literackich;1-2 | |
dc.subject | John Barth | pl_PL |
dc.subject | The Tidewate Tales | pl_PL |
dc.subject | controlling image | pl_PL |
dc.title | The author in search of the controlling image: John Barth's "The Tidewate Tales" | pl_PL |
dc.title.alternative | Autor w poszukiwaniu dominanty obrazowej: "The Tidewate Tales" Johna Bartha | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 61-70 | pl_PL |
dc.identifier.eissn | 2451-0335 | |
dc.relation.volume | 35 | pl_PL |
dc.contributor.translator | Chrzanowska-Karpińska, Ewa | |
dc.discipline | literaturoznawstwo | pl_PL |