Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKaźmierczak, Monika
dc.date.accessioned2023-02-20T11:07:08Z
dc.date.available2023-02-20T11:07:08Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46060
dc.description.abstractThis article shows the impact of new media, including the Internet, on incessantly reformed Polish school. The article underlined the determinants of modern education, which have a significant impact on student attitude towards each other and the environment. Coexistence of desirable human values next to computerization and mechanization of life — seems to be the only chance for harmonious development of young people.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowepl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;2
dc.subjectpost-illiteratepl_PL
dc.subjectPolish schoolpl_PL
dc.subjectmodern education systempl_PL
dc.subjectimpact of new mediapl_PL
dc.subjectcomputerization and mechanization of lifepl_PL
dc.title(Re)formowany postanalfabeta. Uczeń wobec przeobrażanej rzeczywistości szkolnejpl_PL
dc.title.alternativeA (Re)Formed Post-Illiterate. The Pupil in Transformed School Realitypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number345-362pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Zakład Dydaktyki Języka i Literatury Polskiejpl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.referencesBańka J. (2002), Edukacja filozoficzna. Ścieżka edukacyjna, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Jarosławiu, Jarosław.pl_PL
dc.referencesBańka J. (2004), Słownik pojęć i tekstów filozoficznych. Przewodnik encyklopedyczny po recentywizmie, eutyfronice i etyce prostomyślności, t. 1. A–N, Stowarzyszenie Psychologia i Architektura, Poznań.pl_PL
dc.referencesBauman Z. (2011), 44 listy ze świata płynnej nowoczesności, tłum. T. Kunz, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl_PL
dc.referencesCassirer E. (1998), Esej o człowieku. Wstęp do filozofii kultury, tłum. A. Staniewska, Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDudzikowa M. (2002), Autorytet nauczyciela i edukacja. Trzy opcje, [w:] Edukacyjne drogi i bezdroża, pod red. R. Kwiecinskiej i S. Kowala, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków.pl_PL
dc.referencesGlensk U. (2007), Digitalny obserwator uczestniczący, „Nowe Książki”, nr 4.pl_PL
dc.referencesJenkins H. (2007), Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKapuściński R. (2000), Lapidarium IV, Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKostkiewiczowa T. (1997), Przyjąć wspólną odpowiedzialność, [w:] Kompetencje szkolnego polonisty 2. Szkice i artykuły z metodyki z lat 1994-1996, pod red. B. Chrząstowskiej, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrąpiec M. A. i in. (2004), Kultura wobec techniki. Materiały z sympozjum z cyklu „Przyszłość cywilizacji Zachodu”, zorganizowanego przez Katedrę Filozofii Kultury KUL, Fundacja Rozwoju Kultury Polskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesKsiążek-Szczepanikowa A. (1996), Ekranowy czytelnik — wyzwanie dla polonisty, Wydawnictwa Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl_PL
dc.referencesKwieciński Z. (1998), Dziesięciościan edukacji (składniki i aspekty — potrzeba całościowego ujęcia), [w:] Wprowadzenie do pedagogiki. Wybór tekstów, pod red. T. Jaworskiej, R. Lepperta, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesMcLuhan M. (2001), Wybór tekstów, pod red. E. McLuhana, F. Zingrone’a, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań.pl_PL
dc.referencesMayor F. (2001), Przyszłość świata, Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMead M. (2000), Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego, tłum. J. Hołówka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJ. Morbitzer (2000), Od homo sapiens do homo computerus http://www.wsp.krakow.pl/ konspekt/konspekt4/homo.html [dostęp 30.04.2012 r.]pl_PL
dc.referencesMorbitzer J. (2004), Świat wartości w Internecie, http://www.tuo.agh.edu.pl/Aksjol_Int_ AGH_JMorbitzer.pdf [dostęp: 30.04.2012 r.]pl_PL
dc.referencesMorbitzer J. (2006), O dwóch stronach edukacji komputerowej i medialnej, [w:] Szkoła w nauce i praktyce edukacyjnej, t. 2., pod red. B. Muchackiej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesNiedzicki W. (2004), Kompetencje medialne kluczem do świata przyszłości, [w:] Media a edukacja. Kompetencje medialne społeczeństwa wiedzy, pod red. W. Strykowskiego i W. Skrzydlewskiego, Wydaw. Oficyna Edukacyjna eMPi2, Poznań.pl_PL
dc.referencesNikitorowicz J. (2001), Wielopłaszczyznowa i ustawicznie kreująca się tożsamość w społeczeństwie wielokulturowym a edukacja międzykulturowa, [w:] Kultury tradycyjne a kultura globalna. Konteksty edukacji międzykulturowej, t. 1, Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesOkoń W. (1998), Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPachociński R. (2006), Oświata i praca w erze globalizacji, IBE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPilch T. (1999), Spory o szkołę. Pomiędzy tradycją a wyzwaniami współczesności, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPodstawa programowa kształcenia ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, których ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego http://bip.men.gov.pl/men_bip/akty_prawne/rozporzadzenie_20081223_ zal_4.pdf [dostęp 1.05.2012].pl_PL
dc.referencesPolakowski J. (1992), Kulturoznawcza koncepcja kształcenia literackiego dzisiaj, „Dydaktyka Literatury”, t. 13.pl_PL
dc.referencesPróchnicka M. (2007), Information literacy. Nowa sztuka wyzwolona XXI wieku, [w:] Książka, biblioteka, informacja: między podziałami a wspólnotą, red. J. Dzieniakowska, Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, Kielce.pl_PL
dc.referencesRaport dla UNESCO. Edukacja. Jest w niej ukryty skarb (1998), pod przewodnictwem J. Delorsa, SOP. Wydawnictwo UNESCO, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSiemieniecki B. (2007), Media w pedagogice, [w:] Pedagogika medialna. Podręcznik akademicki, t. I, pod red. tegoż, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStrykowski W. (2004), Kompetencje medialne: pojecie, obszary, formy kształcenia [w:] Media a edukacja Kompetencje medialne społeczeństwa wiedzy, pod red. W. Strykowskiego i W. Skrzydlewskiego, Wydaw. Oficyna Edukacyjna eMPi2, Poznań.pl_PL
dc.referencesSzymański M. J. (2007), Pedagogika emancypacyjna — szanse i bariery, [w:] Refleksje nad współczesną pedagogiką w Polsce, pod red. E. Rogulskiego, Wydawnictwo Niepaństwowej Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Białystok.pl_PL
dc.referencesTadeusiewicz R. (1999), W dymie i we mgle…, http://www.solidarnosc.org.pl/~ksn/Docs/ rystad.pdf [dostęp 1.05.2012]pl_PL
dc.referencesTanas M. (2010), Pedagogika wobec wyzwań technologicznych współczesności, http:// www.up.krakow.pl/ktime/ref2010/tanas.pdf [dostęp 3.05.2012]pl_PL
dc.referencesTaylor Ch. (2001), Źródła podmiotowości. Narodziny tożsamości nowoczesnej, tłum. M. Gruszczyński, O. Latek, A. Lipszyc i in., PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesToffler A. (1997), Trzecia fala, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTorlińska B. (2004), Alfabetyzm społeczeństwa wiedzy a kompetencje informacyjne, [w:] Media a edukacja. Kompetencje medialne społeczeństwa wiedzy, pod red. W. Strykowskiego i W. Skrzydlewskiego, Wydaw. Oficyna Edukacyjna eMPi2, Poznań.pl_PL
dc.referencesWojnar I. (1996), Światowa dekada rozwoju kulturalnego — nowe propozycje dla edukacji, [w:] Edukacja wobec wyzwań XXI wieku, pod red. I. Wojnar i J. Kubina, ELIPSA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZacher L.W. (2007), Transformacje społeczeństw — od informacji do wiedzy. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZborowski J. (1986), Rozwijanie aktywności twórczej dzieci, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesM. Znajmiecka-Sikora (2004), Poziom samooceny i rozwój wiedzy o sobie w okresie adolescencji — analiza przeprowadzonych badań, „Sztuka Leczenia”, t. X, nr 3-4.pl_PL
dc.relation.volume55pl_PL
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL
dc.disciplinenauki o komunikacji społecznej i mediachpl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord