Turystyka i Hotelarstwo: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 121-140 z 146
-
Ekonomiczne znaczenie lokalizacji hotelu w przestrzeni miasta
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)Location of hotel services brings about certain advantages and dis-advantages which have to be taken into consideration by a subject rendering services. The significant role of location as an important factor determining ... -
Koncentracja na kliencie i zaangażowanie pracowników jako bazowe cechy zarządzania jakością w hotelach
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)One of key points of the effective system of quality management is focused on satisfying client’s needs. The notion ‘client’, usually, identified with an external client – a purchaser of offered products and services. ... -
Hotele jako element przestrzeni miejskiej
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)In many European cities and town first examples of hotel concentration on particular areas was observed in 17th and 18th centuries. In 19th and 20th centuries in almost every large city in Europe and North America (later ... -
Zenon Błądek, Tadeusz Tulibacki Dzieje krajowego hotelarstwa od zajazdu do współczesności. Fakty, obiekty, ludzie Wydawnictwo Albus, Poznań 2003
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003) -
Rola zakładów EMIT w Żychlinie jako organizatora turystyki i wypoczynku
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)Since the end of the Second World War Poland belonged to the group of the countries where social tourism was strongly being developed. At the same time, functioning of private establishments, including tourist ones, were ... -
Autentyczność twórczości ludowej Lubelszczyzny
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)In times of civilization changes Polish villages lose out on cultural values, especially related to folk culture. Its decline is to a large extend connected with economic progress but also with difficult economic conditions ... -
Turystyka a media (telewizja)
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)Leisure time has become a product, which is attractive both for media and tourism. For media, money is the argument in auction while for tourism it is mainly mental and physical health of a man. Leisure time is characterised ... -
Agroturystyka i turystyka wiejska jako szansa rozwoju gmin na terenach rustykalnych
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)Rural tourism stands a chance of new, not existing so far, perspectives of development related, first of all, to revitalisation of rural regions. Tourists services bring along new job positions, change of social ... -
Specyfika i walory muzeów biograficznych w Polsce
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)This paper attempts to find answers to the following questions: what does the specific character of biographical museums consist in, what do they attract tourists with, what is their position among other museums? In Polish ... -
Problemy oceny walorów przyrodniczych dla turystyki i rekreacji na obszarze Nizin Środkowopolskich
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)To evaluate the attractiveness of natural environment for tourism and recreation various methods are applied and, in fact there is no method, which could be globally used and accepted. The choice of methods is strictly ... -
Sprawozdanie z II warsztatów tematycznych z zakresu dydaktyki hotelarstwa nt. "Tematyka prac dyplomowych, licencjackich i magisterskich"
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003) -
Turystyka międzynarodowa a zatrudnienie
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003) -
Łódzkie puby jako atrakcja turystyczna miasta w opinii przechodniów i osób przyjeżdżających do Łodzi
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)The article has been devoted to pubs of Łódź and its main aim is to prove that pubs are treated as one of significant attractions of the city. The research conducted by the author shows changes in quantitative structure ... -
Agroturystyka jako forma usług hotelarskich
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)In the recent years an increased interest in farm tourism has been observed in Poland. Farm tourism is considered to be an activity of letting no more than 5 rooms (with full board or without) to holidaymakers who rest in ... -
Zmiany w największych systemach hotelowych świata na przełomie XX i XXI w.
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)Keeping track of the history of the world’s hospitality from the turn of the 19th century and the history of the largest hotel systems specially, 5 different stages can be observed. The first one comprised the years to the ... -
Systemy, łańcuchy hotelowe oraz inne struktury funkcjonalno-organizacyjne w hotelarstwie – próba definicji
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)In times of an extremely dynamic development of world’s hotel establish-ments both in their quality and quantity, a tendency of constructing many various structures comprising even several thousands of hotels, with several ... -
Wykorzystanie wybranych koncepcji, metod oraz technik organizacji i zarządzania przedsiębiorstwami hotelarskimi
(2003)The main aim of this paper is to present results of the survey conducted among 69 hotels about their knowledge and their usage of modern conceptions, methods and techniques of organisation and management. The survey among ... -
Sylwia Oparka, Teresa Nowicka Organizacja i technika pracy w hotelarstwie Wydawnictwo „Maria”, Polanica Zdrój 2001.
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002) -
Wiesława Grzesińska, Danuta Gajewska Żywienie w turystyce, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999.
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002) -
O jakości usług świadczą nie tylko gwiazdki, czyli o zarządzaniu jakością w hotelach
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)Any hotel to boast high occupancy rate must be managed in agreement with recognized needs of its guests. Such services are rendered when the rules of complex policy of total quality management (TQM) have been introduced. ...