Show simple item record

dc.contributor.authorCieślik, Ewa
dc.contributor.authorPastor, Urszula
dc.contributor.authorKościej, Anna
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-04-26T10:02:58Z
dc.date.available2023-04-26T10:02:58Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationCieślik, E., Pastor, U., Kościej, A. (2011). Ocena jakości usług rekreacyjnych na przykładzie wybranych hoteli SPA w Beskidzie Śląskim. Turystyka i Hotelarstwo, 17, 139-147.pl_PL
dc.identifier.issn1644-8871
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46891
dc.description.abstractRecent years in Poland have been witnessing a rapid development of the SPA. SPA resorts and hotels are becoming popular places for holding conferences, business meetings, but also relaxing with family and friends. This study evaluates the level of service provided by the SPA centres in the Silesian Beskid. The results of this study have showed that for most clients the most important is a wide range of services offered and their quality is assessed as average or very high. SPA hotels managers attach great importance to caring for a high level of services, ensuring continuous development of skills of their staff and monitoring the quality of services.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesTurystyka i Hotelarstwo;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleOcena jakości usług rekreacyjnych na przykładzie wybranych hoteli SPA w Beskidzie Śląskimpl_PL
dc.title.alternativeThe evaluation of the level of recreational services on examples of selected hotels SPA in the Silesian Beskidpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number139-147pl_PL
dc.referencesBłądek Z., Tulibacki T., 2003, Dzieje krajowego hotelarstwa. Od zajazdu do współczesności, Poznań–Warszawa.pl_PL
dc.referencesCo to jest SPA?: http://e-spawellness.pl/spa.php (15.10.2008).pl_PL
dc.referencesJedlińska M., Jaremen D., 2006, Stan i moŜliwości rozwoju małych i średnich obiektów hotelarskich w Euroregionie Nysa – wyniki badań. Partnerstwo na Rzecz Rozwoju, Nowe szanse dla transgranicznego rynku pracy i gospodarki Euroregionu Nysa, Jelenia Góra.pl_PL
dc.referencesKondracki J., 2002, Geografia regionalna Polski, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLutycki P., Sadkowski L., 2006, Zanim zapłacisz za SPA, Hotelarz, 10.pl_PL
dc.referencesLutycki P., Sadkowski L., 2006, Zanim zapłacisz za SPA, Hotelarz, 10. Mikosz A., b.r.w., SPA w hotelu: http://www.spaplanet.pl/artykuly.php?id=68 (19.09.2011).pl_PL
dc.referencesPierwsze polskie badania jakości obiektów SPA, 2009: http://www.spa-info.pl (19.09.2011).pl_PL
dc.relation.volume17pl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe