Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5
The Use of Holiday Biography in Generation-Based ‘Tourism Space’ Research
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014-10-08)
The article presents the concept of generation-based ‘tourism space’ research using the holiday biography method. The author refers to her earlier research conducted among three generations of Łodź families. She discusses ...
Wykorzystanie biografii urlopowo-wakacyjnej w badaniach przestrzeni turystycznej w ujęciu pokoleniowym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
The article presents the concept of generation-based ‘tourism space’ research using the holiday biography method. The author refers to her earlier research conducted among three generations of Łodź families. She discusses ...
Folk Culture Resources as a Component of Tourism Space
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014-10-08)
The paper concerns folk tourism - describes the mutual relations between folk culture and tourism and the main mechanisms of the commercialization of cultural heritage. Moreover it locates folk culture resources in tourism ...
Nowe przestrzenie i formy turystyki w gospodarce doświadczeń
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Jedną z najgłośniejszych gospodarczych teorii początku XXI w. jest koncepcja ekonomii doświadczeń B. PINE’A I J. GILMORE’A (1999). Dla branży turystycznej nie jest to nic nowego – od zawsze sprzedaje przecież emocje, ...
New Spaces and Forms of Tourism in Experience Economy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014-10-08)
One of the best known economic theories of the early 21st c. is Pine & Gilmore’s of the experience economy (1999). This is nothing new for the tourism industry which has always been selling emotions, dreams and memories ...