Przygotowanie do późnej dorosłości w „nurcie edukacyjnego życia”. Millenialsi o planach uczenia się w starości
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Artykuł koncentruje się na problemach przygotowania ludzi młodych do dorosłości
(zwłaszcza późnej) oraz rosnącej przepaści międzygeneracyjnej między pokoleniami
Baby boomers i X a pokoleniem millenialsów (inaczej Y). Szukanie płaszczyzny porozumienia,
łączącej ludzi młodszych i starszych jest wyzwaniem dla środowiska andragogów i gerontologów.
Przestrzenią współpracy może być uczenie się w ciągu całego życia, zgodnie z ideą LLL. W tekście
zostały opisane i przeanalizowane plany uczenia się młodych ludzi w ich starości, szczególnie
w obszarze edukacji nieformalnej. Milenialsi planują kontynuować dotychczasową edukację,
rozwijać pasje i zainteresowania oraz zajmować się tym, na co wcześniej nie mieli czasu. Rozwój
ich dorosłego życia ma następować za sprawą podróży, czytelnictwa, aktywności sportowo-rekreacyjnej
i wielu innych zajęć. Uczenie się w ciągu całego życia, oprócz realizacji zróżnicowanych
potrzeb edukacyjnych, to również uczenie się samej dorosłości na każdym jej etapie. Można
uznać je za zadanie rozwojowe niezależne od wieku. The paper focuses on the problems regarding the preparation of young people
for their adulthood, especially the late one, and the problems with growing intergenerational gap
between the Baby Boomers and X Generations and the Millennials (Generation Y). Seeking ways
of cooperation and ideas for mutual understanding between the younger and the older is a challenge
for both andragologists and gerontologists. Learning throughout life, in accordance with the
idea of LLL, might be a good space for such a cooperation.
The text describes and analyses the learning plans of young people when they grow old,
especially in the field of informal education. The Millennials intend to continue their current education,
develop passions and interests, or take up new topics that they have not had time for
earlier. The development of their adult life occurs as a result of travelling, reading, sport and recreation
activities, etc. Lifelong learning, in addition to fulfilling varied educational needs, also means learning about adulthood itself at every stage. It can be considered as a developmental task independent
of age.
Collections
The following license files are associated with this item: