Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMroczek-Żulicka, Aleksandra
dc.contributor.authorMokras-Grabowska, Justyna
dc.contributor.editorSzkurłat, Elżbieta
dc.contributor.editorAdamczewska, Maria
dc.date.accessioned2024-01-29T12:48:23Z
dc.date.available2024-01-29T12:48:23Z
dc.date.issued2024-01-18
dc.identifier.citationMroczek-Żulicka A., Mokras-Grabowska J., Quelle, Koci Szlak, Centrala – czytanie i interpretacja krajobrazu Księżego Młyna w Łodzi, [w:] Koncepcje zajęć terenowych na różnych etapach edukacji geograficznej: Relacje przyroda – człowiek , Szkurłat E., Adamczewska M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2023, s. 53-63, https://doi.org/10.18778/8331-352-8.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8331-352-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/50203
dc.description.abstractKoncepcja zajęć nawiązuje do warsztatów terenowych prowadzonych cyklicznie ze studentami Turystyki i rekreacji (I rok, I stopień) podczas ćwiczeń terenowych „Letni obóz turystyki aktywnej” (Wydział Nauk Geograficznych, Uniwersytet Łódzki). Mają one charakter warsztatów prowadzonych przez autorki rozdziału, na Księżym Młynie w Łodzi.  Prezentowana propozycja zajęć może być adresowana zarówno do uczniów szkół ponadpodstawowych, jak i do studentów. W rozdziale opisano cele i znaczenie edukacyjne zajęć – walory poznawcze i kształcące z odniesieniem do efektów kształcenia studentów i podstawy programowej szkół ponadpodstawowych. Opracowana koncepcja zajęć służy kształtowaniu umiejętności czytania i interpretacji krajobrazu miasta, wzbogaca wiedzę regionalną uczestników. Angażujący i aktywny proces edukacji, wykorzystujący także sferę sensoryczną, pozwala wydobyć wartości tkwiące  w środowisku geograficznym, uczy diagnozowania jego zasobów, rozumienia oraz kreatywnego ich wykorzystania na potrzeby turystyki i rekreacji. Scenariusz może stać się inspiracją do dalszych działań tego typu – nauczyciel, bazując na zasobach i wiedzy regionalnej, ma możliwość różnego ich doboru, wykorzystania i interpretacji, a wykorzystując sferę sensoryczną umożliwia uczestnikom poznanie krajobrazu, jego aktywną eksplorację i rozumienie.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja finansowana ze środków budżetu państwa w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki „Nauka dla Społeczeństwa”. Umowa nr NdS/542984/2021/2022 z dnia 02.05.2022 r.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSzkurłat E., Adamczewska M. (red.), Koncepcje zajęć terenowych na różnych etapach edukacji geograficznej: Relacje przyroda – człowiek , Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2023;
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleQuelle, Koci Szlak, Centrala – czytanie i interpretacja krajobrazu Księżego Młyna w Łodzipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number53-63pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationMroczek-Żulicka, Aleksandra - Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznychpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationMokras-Grabowska, Justyna - Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznychpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8331-353-5
dc.contributor.authorEmailMroczek-Żulicka, Aleksandra - aleksandra.mroczek.zulicka@geo.uni.lodz.plpl_PL
dc.contributor.authorEmailMokras-Grabowska, Justyna - justyna.grabowska@geo.uni.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8331-352-8.04


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/