dc.contributor.author | Mroczek-Żulicka, Aleksandra | |
dc.contributor.author | Mokras-Grabowska, Justyna | |
dc.contributor.editor | Szkurłat, Elżbieta | |
dc.contributor.editor | Adamczewska, Maria | |
dc.date.accessioned | 2024-01-29T12:48:23Z | |
dc.date.available | 2024-01-29T12:48:23Z | |
dc.date.issued | 2024-01-18 | |
dc.identifier.citation | Mroczek-Żulicka A., Mokras-Grabowska J., Quelle, Koci Szlak, Centrala – czytanie i interpretacja krajobrazu Księżego Młyna w Łodzi, [w:] Koncepcje zajęć terenowych na różnych etapach edukacji geograficznej: Relacje przyroda – człowiek , Szkurłat E., Adamczewska M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2023, s. 53-63, https://doi.org/10.18778/8331-352-8.04 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8331-352-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/50203 | |
dc.description.abstract | Koncepcja zajęć nawiązuje do warsztatów terenowych prowadzonych cyklicznie ze studentami Turystyki i rekreacji (I rok, I stopień) podczas ćwiczeń terenowych „Letni obóz turystyki aktywnej” (Wydział Nauk Geograficznych, Uniwersytet Łódzki). Mają one charakter warsztatów prowadzonych przez autorki rozdziału, na Księżym Młynie w Łodzi. Prezentowana propozycja zajęć może być adresowana zarówno do uczniów szkół ponadpodstawowych, jak i do studentów. W rozdziale opisano cele i znaczenie edukacyjne zajęć – walory poznawcze i kształcące z odniesieniem do efektów kształcenia studentów i podstawy programowej szkół ponadpodstawowych. Opracowana koncepcja zajęć służy kształtowaniu umiejętności czytania i interpretacji krajobrazu miasta, wzbogaca wiedzę regionalną uczestników. Angażujący i aktywny proces edukacji, wykorzystujący także sferę sensoryczną, pozwala wydobyć wartości tkwiące w środowisku geograficznym, uczy diagnozowania jego zasobów, rozumienia oraz kreatywnego ich wykorzystania na potrzeby turystyki i rekreacji. Scenariusz może stać się inspiracją do dalszych działań tego typu – nauczyciel, bazując na zasobach i wiedzy regionalnej, ma możliwość różnego ich doboru, wykorzystania i interpretacji, a wykorzystując sferę sensoryczną umożliwia uczestnikom poznanie krajobrazu, jego aktywną eksplorację i rozumienie. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Publikacja finansowana ze środków budżetu państwa w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki „Nauka dla Społeczeństwa”. Umowa nr NdS/542984/2021/2022 z dnia 02.05.2022 r. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Szkurłat E., Adamczewska M. (red.), Koncepcje zajęć terenowych na różnych etapach edukacji geograficznej: Relacje przyroda – człowiek , Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2023; | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.title | Quelle, Koci Szlak, Centrala – czytanie i interpretacja krajobrazu Księżego Młyna w Łodzi | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 53-63 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Mroczek-Żulicka, Aleksandra - Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Mokras-Grabowska, Justyna - Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8331-353-5 | |
dc.contributor.authorEmail | Mroczek-Żulicka, Aleksandra - aleksandra.mroczek.zulicka@geo.uni.lodz.pl | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | Mokras-Grabowska, Justyna - justyna.grabowska@geo.uni.lodz.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8331-352-8.04 | |