Przeglądaj według

 


SPIS TREŚCI

1. Przemiany glottodydaktyki polonistycznej
Beata Grochala, Michalina Biernacka
2. (Lingwa)kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego – refleksje o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości
Beata Grochala
3. Interkulturowe i lingwakulturowe warstwy opowiadania Olgi Tokarczuk Profesor Andrews w Warszawie. Wgląd w proces czytania tekstu przez uczących się języka polskiego jako obcego
Grażyna Zarzycka
4. Płeć w języku, płeć w stylu. Proza Zyty Rudzkiej na kursach języka polskiego lub/i literatury dla obcokrajowców
Monika Válková Maciejewska
5. Katowice i powieść kryminalna. Wykorzystanie Tylko martwi nie kłamią Katarzyny Bondy na zajęciach języka polskiego jako obcego
Tomasz Gęsina
6. Treści kulturowe w nauczaniu języka polskiego jako obcego na poziomach B2–C2
Barbara Łukaszewicz
7. Badanie treści (między)kulturowych podręcznika Razem po polsku z wykorzystaniem autorskiej matrycy analitycznej
Marzena Wawrzeń
8. Motywacja czy rozczarowanie: powody, dla których tajwańscy studenci uczą się (?) języka polskiego
Natalia Tsai
9. Jak brzmi lato? Piosenki na lektoracie języka polskiego jako obcego dla chińskich studentów
Tomasz Wegner
10. Podejście działaniowe a rozwój (nie tylko) cudzoziemców uczących się języka polskiego jako obcego – na przykładzie spektaklu „Pieśń lasu”
Michalina Biernacka
11. Kultura wysoka na kursach języka polskiego jako obcego. Kilka uwag praktycznych
Anna Gałęziowska-Krzystolik, Maria Czempka-Wewióra
12. Młodzi Ukraińcy o polskiej grzeczności
Emilia Sztabnicka-Gradowska
13. Europejski system opisu kształcenia językowego a pisownia polska jako obca na poziomach A1-C2
Iwona Dembowska-Wosik
14. Zespołowe tworzenie i negocjowanie znaczeń przez cudzoziemców uczących się języka polskiego
Edyta Wojtczak
15. ,,Szybkie randki” i inne techniki doskonalenia swobodnego wypowiadania się w języku polskim (na przykładzie ,,Rozmówek polsko-polskich”)
Patrycja Kownacka
16. O sposobach utrwalania czasu przeszłego w zbiorze ćwiczeń Gramatyka z kulturą. Przez osoby
Bartłomiej Maliszewski
17. Przemiany w języku i ich odzwierciedlenie w materiałach do nauczania języka polskiego jako obcego. Analiza serii Hurra!!! Po polsku oraz Polski, krok po kroku pod kątem obecności form języka włączającego
Maciej Szott
18. Język polski jako obcy w Republice Korei – nowa seria podręczników (2019–2022)
Wioletta Hajduk-Gawron, Joanna Przyklenk
19. Z ekologią na ty w wybranych podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego
Maria Magdalena Nowakowska
20. Czy to panią/pana boli? – nauczanie języka polskiego medycznego studentów na poziomach A1–A2
Kamila Kubacka
21. Nauczanie języka polskiego jako obcego w zakresie biologii
Joanna Kaźmierczak, Rafał Maćkowiak
22. Programy nauczania języka polskiego jako obcego do celów akademickich – stan obecny i propozycje na przyszłość
Agnieszka Jasińska
23. Dwujęzyczność bimodalna CODA jako przykład badań interdyscyplinarnych
Katarzyna Jachimowska
24. Niestrudzony. Wspomnienie o Profesorze Władysławie Miodunce (1945–2024)
Grażyna Zarzycka

Najnowsze pozycje

Pokaż więcej...