Popularyzacja dziedzictwa historycznego i kulturowego Kijowsko-Peczerskiego Narodowego Rezerwatu Historyczno- -Kulturalnego (z doświadczenia realizacji programu „Muzealne rozrywki dla dzieci i dorosłych”)
Abstract
Autor artykułu odnosi się do dorobku pedagogiki muzealnej, podkreślając znaczenie interaktywnych form pracy. Odwołuje się do projektów edukacyjnych i kulturowych propagowanych w Kijowsko-Peczerskim Rezerwacie Historyczno- Kulturalnym oraz opisuje rozwiązania metodyczne proponowane w muzeum (m.in. quizy, gry kognitywne, inscenizacje, teatralne reprodukcje wydarzeń). Analizując wkład form interaktywnych w uatrakcyjnienie oferty muzealnej, autor dostrzega wiele zalet wykorzystania nowoczesnych metod w popularyzacji dziedzictwa historycznego i kulturowego. The author of the article refers to the achievements of museum pedagogy, emphasizing the importance of interactive forms of work. It refers in the text to educational and cultural projects promoted in the Kiev-Pechersk National Historical and Cultural Reserve and describes the methodological solutions proposed in the museum (e.g. quizzes, cognitive games, staging, theatrical reproductions of events). Analyzing the contribution of interactive forms to making the museum offer more attractive, the author notices many advantages of using modern methods in popularizing historical and cultural heritage.
Collections