Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Recent submissions
Now showing items 441-460 of 586
-
The Changing Role of Small Towns as Sales and Supply Markets for Rural Hinterland
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Company Relocation to Rural Areas in Large Metropolitan Regions in Poland – Scale and Key Characteristics
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
The Determinants of Women’s Participation in the Subcommunal Self-Government in Rural Areas in Poland – the Case of Village Representative (Sołtys)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Evolution of the Social Roles of Rural Women in Poland: Facilitating and Constraining Factors
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Introduction
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Zróżnicowanie i determinanty rozwoju infrastruktury komunalnej w regionie łódzkim – studium przypadków
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Rola centrów nauki w przyrodniczej edukacji nieformalnej na przykładzie Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Edukacja nieformalna jest złożonym procesem kształtowania postaw, zdobywania umiejętności (w tym wartościowania) i wiedzy w wyniku różnych doświadczeń oraz pod wpływem otoczenia. Jej skuteczność wymaga coraz atrakcyjniejszych ... -
The Warsaw – Lodz Duopolis in the light of the changes in the urban population density
(Bogucki Wydawnictwo Naukowe, 2013)The article presents the changes in the urban population density in the 20th c., in central Poland, in an area where the two largest Polish cities – Warsaw and Lodz are situated, within a distance of 120 km from each other. ... -
Motywy wyboru klas geograficznych w wybranych szkołach ponadgimnazjalnych województwa wielkopolskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Celem opracowania jest zdiagnozowanie motywów wyboru klas z rozszerzonym programem nauczania geografii przez uczniów w wybranych szkołach ponadgimnazjalnych. Materiał do analizy dostarczyły badania ankietowe przeprowadzone ... -
Wyprawy i obozy naukowe jako alternatywna forma uczenia się przez działanie – przykład dobrej praktyki nauczycieli ZS nr 1 w Tychach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Nabywanie wiedzy i umiejętności przez działanie od dawna stanowi ważny aspekt w kształceniu. Każdy nauczyciel praktyk jednak wie, że niezmiernie trudno jest w warunkach obecnej szkoły znaleźć czas i możliwości techniczne ... -
Geografia jako przedmiot nauczania w systemie oświaty na Ukrainie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Celem opracowania jest ukazanie miejsca treści programów geograficznych i miejsca w edukacji szkolnej na Ukrainie oraz porównanie geografii szkolnej na Ukrainie i w Polsce. Analizie poddano ustawy o systemie oświaty w ... -
Umiejętności kształcone za pomocą podręczników do geografii w Polsce, Anglii, Francji i Niemczech (Saksonii)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Celem opracowania jest określenie podobieństw i różnic w zakresie umiejętności kształconych za pomocą podręczników do geografii w wybranych krajach europejskich. Analizie porównawczej poddano zestawy podręczników z: ... -
Personal experiences and images of places as the basis for teaching geography. Examples of Poland and England
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)The research spectrum of spatial experiences and perception in geography is very wide – from freehand sketches, by testing images and attitudes towards the environment or social phenomena, to the issues of people’s ... -
Edukacja geograficzna w Kraju Kwitnącej Wiśni
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)The article presents educational system in Japan and the position of geographical education in it. The conditions of obtaining teacher’s license are described, as well as the rules, cultural norms and solutions regarding ... -
Współczesne kierunki zmian w nauczaniu geografii w szkołach ogólnokształcących na przykładzie Finlandii i Rosji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)W ostatnich latach w wielu krajach zaszły istotne zmiany w strukturze systemu oświatowego. Formułowane są nowe cele i zadania dla edukacji związane z zachodzącymi przemianami społecznymi i gospodarczymi oraz rozwojem ... -
Okulografia w badaniach postrzegania i konstruowania wiedzy geograficznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Okulografia (eye tracking) stanowi nowoczesną metodę badania procesów postrzegania, poznawczych i myślowych zachodzących podczas wykorzystywania różnych źródeł informacji geograficznej. Pozwala na określenie wizualnych ... -
Kierunki zmian w akademickim kształceniu geograficznym w Czechach i w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)W opracowaniu zostały przedstawione ogólne tendencje zmian w ostatnich latach w systemach szkolnictwa wyższego w Czechach i w Polsce, a następnie dokonano porównania kierunków zmian w geograficznym kształceniu akademickim ... -
Geography in the Spanish education system – Comenius assistantship experience
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)In this article the author writes about the structure of the Spanish education system that she familiarized herself with during her stay in Andalusia when she took part in the Comenius Assistantship program. In the first ... -
Edukacja geograficzna w australijskim systemie kształcenia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)In the Australian schools subject teaching is not prioritized. The curriculum is based on the general assumptions which contain the present and future conditions of education, the desired system of values and the basic ... -
Geography education in Hesse – from primary school to university
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)The article is about the situation of Geography Education in the educational system of the federal State Hessen. The author describes the structure of educational institutions where pupils and students undergo geographical ...