dc.contributor.author | Bielecka, Urszula | |
dc.date.accessioned | 2015-05-13T08:22:05Z | |
dc.date.available | 2015-05-13T08:22:05Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/8753 | |
dc.description.abstract | W artykule pokazano, w jaki sposób dysleksja rozwojowa wpływa na efektywność
przyswajania języka polskiego jako obcego i jak może oddziaływać na postawę psychiczną
uczącego się. Tekst jest próbą odpowiedzi na pytanie o rolę nauczyciela w procesie dydaktycznym,
w którym uczestniczą dyslektyczni studenci. Zawiera także propozycje ćwiczeń ułatwiających
akwizycję języka. | pl_PL |
dc.description.abstract | The article presents the influence of dyslexia on the process of the Polish language
acquisition as well as a student’s psychical attitude during the process of learning. The author offers
some helpful exercises and also attempts to answer to the question about the teacher’s input in
supporting students and helping them to succeed despite helping their specific disorders. | en |
dc.description.sponsorship | Publikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Miasta Łodzi | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;21 | |
dc.subject | dysleksja | pl_PL |
dc.subject | specyficzne problemy | pl_PL |
dc.subject | przetwarzanie fonologiczne | pl_PL |
dc.subject | transparentność | pl_PL |
dc.subject | dyslexia | pl_PL |
dc.subject | specific problems | en |
dc.subject | phonological processing | en |
dc.subject | transparency | en |
dc.title | Dysleksja na lekcji języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.title.alternative | Dyslexia in polish as a foreign language classroom | en |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 129-135 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców „Polonicum”, Wydział Filologii Polskiej, Uniwersytet Warszawski, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 02-927 Warszawa | pl_PL |
dc.references | Bogdanowicz K., 2011, Dysleksja a nauczanie języków obcych. Przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Krasowicz-Kupis G., 2009, Psychologia dysleksji, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Nijakowska J., 2011, Język obcy dla ucznia z dysleksją, [w:] Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, red. H. Komorowska, Warszawa, s. 312–331. | pl_PL |
dc.references | Zawadka J., 2013, Uczeń z dysleksją na lektoracie języka polskiego jako obcego, [w:] Edukacja Międzykulturowa. Forum Glottodydaktyczne. Materiały z Konferencji Naukowej, red. A. Rabczuk, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ziemnicka M., 2013, Moje dziecko i dysleksja. Poradnik dla polskich rodziców mieszkających w Wielkiej Brytanii, DysLang i EduBridge. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | ula.bielecka85@gmail.com | pl_PL |