Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBielecka, Urszula
dc.date.accessioned2015-05-13T08:22:05Z
dc.date.available2015-05-13T08:22:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8753
dc.description.abstractW artykule pokazano, w jaki sposób dysleksja rozwojowa wpływa na efektywność przyswajania języka polskiego jako obcego i jak może oddziaływać na postawę psychiczną uczącego się. Tekst jest próbą odpowiedzi na pytanie o rolę nauczyciela w procesie dydaktycznym, w którym uczestniczą dyslektyczni studenci. Zawiera także propozycje ćwiczeń ułatwiających akwizycję języka.pl_PL
dc.description.abstractThe article presents the influence of dyslexia on the process of the Polish language acquisition as well as a student’s psychical attitude during the process of learning. The author offers some helpful exercises and also attempts to answer to the question about the teacher’s input in supporting students and helping them to succeed despite helping their specific disorders.en
dc.description.sponsorshipPublikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Miasta Łodzipl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;21
dc.subjectdysleksjapl_PL
dc.subjectspecyficzne problemypl_PL
dc.subjectprzetwarzanie fonologicznepl_PL
dc.subjecttransparentnośćpl_PL
dc.subjectdyslexiapl_PL
dc.subjectspecific problemsen
dc.subjectphonological processingen
dc.subjecttransparencyen
dc.titleDysleksja na lekcji języka polskiego jako obcegopl_PL
dc.title.alternativeDyslexia in polish as a foreign language classroomen
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number129-135pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationCentrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców „Polonicum”, Wydział Filologii Polskiej, Uniwersytet Warszawski, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 02-927 Warszawapl_PL
dc.referencesBogdanowicz K., 2011, Dysleksja a nauczanie języków obcych. Przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKrasowicz-Kupis G., 2009, Psychologia dysleksji, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNijakowska J., 2011, Język obcy dla ucznia z dysleksją, [w:] Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, red. H. Komorowska, Warszawa, s. 312–331.pl_PL
dc.referencesZawadka J., 2013, Uczeń z dysleksją na lektoracie języka polskiego jako obcego, [w:] Edukacja Międzykulturowa. Forum Glottodydaktyczne. Materiały z Konferencji Naukowej, red. A. Rabczuk, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZiemnicka M., 2013, Moje dziecko i dysleksja. Poradnik dla polskich rodziców mieszkających w Wielkiej Brytanii, DysLang i EduBridge.pl_PL
dc.contributor.authorEmailula.bielecka85@gmail.compl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord