dc.contributor.author | Rółkowska, Maria | |
dc.date.accessioned | 2015-05-13T08:44:50Z | |
dc.date.available | 2015-05-13T08:44:50Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/8765 | |
dc.description.abstract | Celem artykułu jest przedstawienie, jakie są, zdaniem obcokrajowców uczących
się w Polsce języka polskiego na poziomie A1–A2, role lektora jpjo i jaką powinien on być osobą.
Opinie 55 studentów z 9 krajów zostały zebrane podczas zajęć jpjo drogą e-mailową. Na podstawie
zgromadzonych wypowiedzi obcokrajowców utworzono dekalog dla lektorów pracujących głównie
ze studentami rozpoczynającymi naukę jpjo, który może jednak okazać się również przydatny i obowiązujący
na wyższych poziomach nauczania języka. | pl_PL |
dc.description.abstract | The purpose of this article is to present, what are, according to the Polish language
learners at A1-A2 level in Poland, the roles and the characteristics features of Polish language
teacher. The opinions of 55 students from 9 countries were collected during the lessons or by e-mail.
On the basis of the collected material, there has been created a Decalogue for lecturers working
mainly with the students who starting to learn Polish as a foreign language (but also useful and
effective for language teaching at higher levels). | en |
dc.description.sponsorship | Publikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Miasta Łodzi | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;21 | |
dc.subject | nauczanie jpjo | pl_PL |
dc.subject | role lektora jpjo | pl_PL |
dc.subject | cechy lektora jpjo | pl_PL |
dc.subject | opinie studentów | pl_PL |
dc.subject | komunikowanie międzykulturowe | pl_PL |
dc.subject | teaching Polish as a foreign language | en |
dc.subject | the roles of a Polish language teacher | en |
dc.subject | the characteristic features of a Polish language teacher | en |
dc.subject | students’ opinions | en |
dc.subject | intercultural communication | en |
dc.title | O rolach i cechach osobowościowych dobrego lektora języka polskiego jako obcego – na podstawie opinii studentów | pl_PL |
dc.title.alternative | About the roles and the characteristic features of a good polish language teacher – based on students’ opinions | en |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 109-117 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Centrum Kultury i Języka Polskiego dla Cudzoziemców oraz Zakład Kultury Mediów, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, ul. Kurta Obitza 1, 10-725 Olsztyn | pl_PL |
dc.references | Hofstede G., Hofstede G.J., 2007, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Miodunka W., 2006, Cześć, jak się masz? Część I: Spotykamy się w Polsce, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Pirie D.A., 1997 Dziesięcioro przykazań dla nauczyciela języka polskiego jako obcego, [w:], Nauczanie języka polskiego jako obcego. Materiały z pierwszej konferencji polonistów zagranicznych i polskich zwołanej z inicjatywy grupy „Bristol” do Instytutu Polonijnego UJ, red. W. Miodunka, Kraków, s. 247 | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | maria_rolkowska@interia.eu | pl_PL |